Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens o planach taborowych PKP IC – moglibyśmy zaproponować Mireo

inforail
13.06.2017 08:13
0 Komentarzy

Wracamy do tematuzmian w strategii taborowej PKP Intercity. Przypomnijmy, że przewoźnika makupować ezt-y.

Zainteresowanie ewentualnym przetargiem wykazali PESA iStadler. Takiej możliwości nie wyklucza też Siemens.

W Polsce jest jeszczewiele pociągów, które są przestarzałe i wymagają wymiany. Cieszymy się zatem zzakupowych planów czołowego polskiego przewoźnika – PKP Intercity, zarówno wobszarze wielosystemowych lokomotyw, gdzie sprawdzi się nasz Vectron, ale takżeniedawno ogłoszonych planach na zakupów elektrycznych zespołów trakcyjnych,gdzie moglibyśmy zaproponować nasz nowy pociąg Mireo. Dzięki aluminiowejkonstrukcji pociąg jest niezwykle lekki, ma bardzo niskie zużycie energiielektrycznej i oddziaływanie na tory, co przekłada się na bardzo dobre wyniki wcałym 30-letnim okresie eksploatacji pojazdu. Pierwsze składy Mireo będąkursować już w 2020 roku po Dolinie Renu, między Niemcami, a Szwajcarią. Mamynadzieję, że niedługo zawitają także do Polski – mówi nam KrzysztofCeliński, dyrektor branży Mobility w Siemens Sp. z o.o.

Przypomnijmy, że zgodnie z informacjami przekazanymi namprzez Martę Ziemską, rzeczniczkę prasową PKP Intercity ewentualne zakupy ezt-ówto perspektywa roku 2020. Być może wcześniej przetarg na dostawę jednostekelektrycznych ogłoszą Przewozy Regionalne. Zamówienie to pozostaje również wkręgu zainteresowań Siemensa. Pisaliśmy o tym w InfoRail.pl.


Komentarze