TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siemens Mobility rozwija system ERTMS w Norwegii
- Opublikowano: 04.11.2019 12:15:42
Siemens Mobility rozwija system ERTMS w Norwegii

W 2018 r. norweska spółka Bane NOR, odpowiadającą za utrzymanie, obsługę i rozwój infrastruktury kolejowej w kraju, podpisała kontrakt z Siemens Mobility na wdrożenie na terenie całej sieci kolejowej w Norwegii systemu ERTMS.

W 2018 r. norweska spółka Bane NOR, odpowiadającą za utrzymanie, obsługę i rozwój infrastruktury kolejowej w kraju, podpisała kontrakt z Siemens Mobility na wdrożenie na terenie całej sieci kolejowej w Norwegii systemu ERTMS.

Pod koniec października 2019 r. otwarto pierwszy element nowego systemu - centrum testowe Campus Nyland, które będzie pomagało przewoźnikom w przejściu na system cyfrowy.

Jedna nastawnia na cały kraj

Nowy cyfrowy system sygnalizacyjny usprawni bezpieczeństwo, zwiększy punktualność pociągów oraz wydajność połączeń kolejowych. W ramach kontraktu zostanie wprowadzony kompletny system sygnalizacyjny, zwrotnice, systemy detekcji pociągu, przejazdy kolejowe oraz inna infrastruktura torowa. Wdrożony zostanie także system bezpieczeństwa Sinet, oparty na standardowych systemach komunikacyjnych i działający z wykorzystaniem chmury obliczeniowej. Planuje się, że projekt zostanie ukończony w 2034 r. W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie świadczył usługi związane z instalacją wartą około 800 milionów euro przez kolejne 25 lat.

- Norwegia jest na dobrej drodze zostać pierwszym krajem, który będzie korzystał z jednego systemu nastawni w całym kraju, co czyni go jednym z pionierów cyfryzacji. Nasza inteligentna infrastruktura dopilnuje, aby system działał wydajnie. Cyfrowe nastawnie będą wyposażone w komponenty sterowane poprzez adresy IP, a ERTMS znacząco poprawi wydajność i obsługę systemu. Tego typu architektura otwiera również drzwi do dalszych usprawnień, takich jak wprowadzenie technologii autonomicznych, przeniesienia systemu nastawni do chmury, co sprawi, że część infrastruktury przytorowej i części zamienne będą mogły odejść do historii, a dane będą natychmiastowo dostarczane operatorom ruchu- powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować ze spółką Siemens Mobility nad rozbudową naszej cyfrowej sieci kolejowe. To idealny partner dla Bane NOR w tym trudnym projekcie – powiedział Sverre Kjenne, wiceprezes wykonawczy do spraw technologii i cyfryzacji w Bane NOR.

Pierwszy krok – centrum testowe

W nowo otwartym ośrodku testowo-szkoleniowym Campus Nyland ponad 5000 pracowników będzie nabywać niezbędne cyfrowe umiejętności potrzebne od obsługi systemu ERTMS. Centrum będzie oferować swoje usługi pracownikom Bane NOR, przewoźnikom kolejowym, firmom naprawczym i wykonawcom. Bane NOR będzie wspierać symulator treningowy oraz warsztaty treningowe. Nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość, będą pokazywać jak tory są przedstawiane i obsługiwane w ramach systemu ERTMS. Będą również pokazywać modele pociągów oraz centra obsługi ruchu kolejowego. W nowym cyfrowym centrum szkoleniowym dostępne będzie ponad 150 scenariuszy treningowych.

Kolejne etapy

Wiosną 2020 r. na linii testowej Roa – Hnefoss zostanie wdrożony system ERTMS. Nadzór na jego prawidłowym działaniem będzie realizowany w centrum testowym Campus Nyland.

Kolejnym krokiem dla rozwoju systemu ERMTS będzie cyfryzacja pierwszej linii kolejowej z Grong do Bod? w październiku 2022 r, co stanowi około 12% norweskich linii kolejowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
ERTMS
Nprwegia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.