TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siedem pytań o nową strategię taborową PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.02.2018 18:29:14
Siedem pytań o nową strategię taborową PKP Intercity

W grudniu 2017 r. poinformowano o przyjęciu przez PKP Intercity nowej strategii taborowej na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 roku. Pisaliśmy także o tym na łamach InfoRail.pl.

W grudniu 2017 r. poinformowano o przyjęciu przez PKP Intercity nowej strategii taborowej na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 roku. Pisaliśmy także o tym na łamach InfoRail.pl.

Nie umknęło to uwadze parlamentarzystów. Poseł Tomasz Kostuś przypomina w interpelacji do ministra Andrzeja Adamczyka, że przewoźnik ma przeznaczyć na realizację strategii ponad 7 mld zł. Środki na realizację inwestycji pochodzić mają z różnych źródeł, spółka min. posłuży się swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz środkami pochodzącymi od instytucji zewnętrznych. Ponadto przewoźnik zamierza również pozyskać środki z Unii Europejskiej na kwotę prawie 800 mln zł. Program taborowy obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. Część z nich będzie przystosowana do prędkości 200 km/h lub wyższej.

W związku z powyższym poseł stawia 7 pytań, dotyczących zmienionej strategii:

1. W jakim zakresie uległa zmianie strategia taborowa dla PKP Intercity na lata 2016 – 2020?

2. Ile dokładnie elektrycznym zespołów trakcyjnych ma zostać zamówionych dla przewoźnika w ramach zmodyfikowanej strategii?

3. Ile pojazdów zostanie przeznaczonych do modernizacji? Jakie będą to pojazdy?

4. Ile pojazdów (ezt, lokomotyw oraz wagonów) o prędkości konstrukcyjnej powyższej 200km/h ma zamiar zamówić przewoźnik?

5. Czy zmieniono zapisy strategii dotyczące zakupu nowych lokomotyw elektrycznych oraz hybrydowych (spalinowo-elektrycznych) dla przewoźnika?

6. Czy strategia taborowa pozwoli na uzupełnienie obecnych braków taborowych, wskutek których przewoźnik musi korzystać z dzierżawionych pojazdów (lokomotywy spalinowe oraz wagony pozyskane z Kolei Czeskich)?

7. Jaka jest łączna suma wydatków zaplanowanych w ramach zmienionej strategii oraz szczegółowe źródła finansowania inwestycji?

Odpowiedzi na część z nich już znamy. Tym niemniej czekamy jednak na stanowisko resortu, być może dowiemy się jeszcze czegoś nowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
strategia taborowa
tabor
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.