TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Są pieniądze na spalinowe pociągi dla Kolei Wielkopolskich
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.10.2017 12:15:20 4 komentarze
Są pieniądze na spalinowe pociągi dla Kolei Wielkopolskich

27 października 2017 r. Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, w imieniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020, podpisał umowę o dofinansowanie w ramach Działania 5.2. "Transport kolejowy" WRPO 2014+.

27 października 2017 r. Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, w imieniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020, podpisał umowę o dofinansowanie w ramach Działania 5.2. "Transport kolejowy" WRPO 2014+.

Beneficjentem udzielonej pomocy są Koleje Wielkopolskie. Łączna kwota projektu pt. "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup spalinowego taboru kolejowego" wynosi 63 960 000 zł, w tym wysokość środków przekazanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 44 200 000 zł. Projekt inwestycyjny dotyczy zakupu czterech sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych o łącznej pojemności 760 osób.

Zakupione spalinowe zespoły trakcyjne służyć będą realizacji pasażerskich przewozów kolejowych na obszarze województwa wielkopolskiego na trasach niezelektryfikowanych Poznań-Wolsztyn oraz Poznań-Gołańcz.

Koleje Wielkopolskie świadczą usługi przewozowe z wykorzystaniem taboru będącego własnością województwa wielkopolskiego. W 2015 roku Spółka eksploatowała 49 pojazdów, w tym 21 spalinowych zespołów trakcyjnych, 22 nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne oraz 6 starszych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Po zrealizowaniu niniejszego projektu Spółka będzie dysponować dodatkowymi 4 pojazdami spalinowymi.

Celem realizacji projektu jest poprawa mobilności mieszkańców regionu przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnych skutków oddziaływania transportu na środowisko. Rezultatem projektu będzie usprawnienie transportu publicznego na terenie województwa wielkopolskiego poprzez zapewnienie dogodnych warunków dojazdu do miejsc pracy, szkół, centrów kultury i usług społecznych oraz miejsc wypoczynku. Efektywne, sprawne i charakteryzujące się wysoką jakością połączenia kolejowe wzmocnią funkcję aglomeracji poznańskiej, zwiększając jednocześnie jej powiązania z otoczeniem regionalnym. Dostosowanie ilości i jakości usług świadczonych przez transport kolejowy do oczekiwań i realnych potrzeb pasażerów zachęci mieszkańców województwa do korzystania z transportu zbiorowego, co przełoży się na ograniczenie liczby podróży indywidualnych. Dzięki zmniejszeniu liczby podróży samochodami w granicach aglomeracji poznańskiej i na drogach dojazdowych nastąpi zmniejszenie zatłoczenia na drogach i wynikających z tego emisji hałasu i zanieczyszczeń.

Tabor będący przedmiotem projektu będzie przyjazny dla osób niepełnosprawnych, dysponuje bowiem specjalnymi rampami, minimum dwoma miejscami dla osób na wózkach inwalidzkich z możliwością przypięcia ich pasami oraz dostosowanymi toaletami dla tych osób.

Dotychczas w ramach naborów dla projektów pozakonkursowych dla Działania 5.2. WRPO 2014+, Zarząd Województwa Wielkopolskiego wybrał do dofinansowania projekty na łączną kwotę wsparcia wynoszącą blisko 680 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wielkopolska
Koleje Wielkopolskie
Unia Europejska
  • Przemo Z. – 28.10.2017

    A teraz pytanie - dlaczego 2 członowe a nie trójczłonowe ?

  • wściekły pasażer – 29.10.2017

    I nadal będą puszczać pojedyncze DWUWAGONOWE szynobusy w godzinach szczytu? Już teraz ludzie jeżdżą na stojąco, bo puszcza się pojedynczy szynobus!!! Zamiast kupować trzywagonowe albo czterowagonowe pociągi kupują krótkie składy - po co to komu, skoro liczba pasażerów na linii chociażby Poznań - Murowana Goślina - Wągrowiec jest duża? Chyba na kolei też powinna nastąpić "dobra zmiana" bo od lat podróżuję pociągami i ciągle puszczają pojedyncze składy!!! A jeden podwójny pociąg puszczany o godzinie 15 to kropla w morzu potrzeb!!!

  • DarekP – 29.10.2017

    Dwuwagonowe dlatego, że takie Linki produkuje Pesa, na takie ma papiery, a nic innego Wielkopolska nie kupi.

  • kolejFAN – 29.10.2017

    @DarekPbardzo dobra decyzja wielkopolski

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.