Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rynek kolejowy coraz bardziej wymagający. Odpowiedź Siemensa [FILM]

inforail
22.03.2017 15:36
0 Komentarzy

Rynek kolejowy wEuropie ulega znacznym przeobrażeniom zarówno w obszarze przewozówpasażerskich, jak i towarowych ? twierdzi producent taboru kolejowego ? Siemens.

Przewozy kolejowe wymagają zapewnienia coraz wyższegopoziomu bezpieczeństwa, uniwersalności i możliwości szybkiego doposażenia iprzekonfigurowania taboru. Odpowiedzią na wyzwania europejskiego rynkukolejowego jest rodzina lokomotyw Vectron produkcji Siemens. Producentzaprezentował wczoraj na torze testowym w Żmigrodzie swój elektrowóz.

Rodzina lokomotyw Vectron to najnowocześniejsza modułowakonstrukcja Siemensa funkcjonująca na europejskich rynkach kolejowych od kilkulat. Są to pojazdy jedno- i wielosystemowe, które z powodzeniem obsługujątransgraniczny ruch pasażerski i towarowy. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjnawynosi 200 km/h. Zastosowane warianty wyposażenia pozwalają na pracę w różnychsystemach zasilania trakcyjnego i w różnych wariantach mocy. W zależności odprzeznaczenia dostępne są:

? Lokomotywawielosystemowa (MS) o mocy 6,4 MW

? LokomotywaAC wysokiej mocy (6,4 MW)

? LokomotywaAC średniej mocy (5,6 MW)

? LokomotywaDC o mocy 5,2 MW

? VectronDiesel o mocy silnika spalinowego 2,4 MW i najwyższym wymaganym obecniepoziomie czystości spalin IIIB

Vectron powstawał zmyślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem byławydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym itransgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym dla całej Europy. Dziękitemu przykładowo przejazd z Polski do Holandii przez Niemcy albo z Polski na Węgry,przez Czechy i Słowację może być realizowany przy wykorzystaniu tylko jednejlokomotywy ? mówi Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility, w SiemensSp. z o.o.

Długoletniedoświadczenie

Vectron łączy to, co sprawdzone, z wybiegającą w przyszłośćstrategią oraz innowacyjnością. Do jego konstrukcji wykorzystano doświadczeniazebrane przy wcześniejszych platformach lokomotyw Siemens ? Eurosprinter® iEurorunner®. Wśród nich można wymienić m.in.:

? Wydajność? przenoszenie siły pociągowej przez czop skrętu

? Moc ?wykorzystanie mechanizmu napędowego z wałem drążonym małego koła zębatego iwielopłytkowym sprzęgłem elastycznym

? Wytrzymałość? przeglądy cyklu utrzymania poziomu 1. do 3. co 30 tys. km, utrzymanie pojazdukolejowego na poziomie 4. po osiągnięciu 1,2 mln km.

? Ekologia? efektywne wykorzystywanie energii hamowania i zastosowanie

w konstrukcji pojazdu materiałów, z których 98% nadaje siędo recyklingu

? Bezpieczeństwo? zastosowanie szeregu elementów pochłaniających energię ewentualnego zderzeniai wymienialnego czoła minimalizującego jego skutki i ułatwiającego wykonanienaprawy

Bezpieczeństwo przedewszystkim

Lokomotywa Vectron jest dodatkowo w pełni dostosowana dowdrożenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), będącego częściąunijnego projektu ujednolicenia systemu sterowania ruchem kolejowym ERTMS. WdrożenieEuropejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) wpłynie bezpośredniona poprawę bezpieczeństwa na kolei. Przykładowo, pozwoli na pełną automatyzacjęjazdy pociągiem i wyeliminowanie błędów ludzkich wynikających np. z brakuwidoczności semaforów. Ma to szczególne znaczenie przy jeździe powyżej 160km/h, kiedy maszynista nie zawsze jest w stanie samodzielnie zidentyfikowaćwszystkich sygnałów i ostrzeżeń znajdujących się na trasie.

Europejski standardprzewozów pasażerskich i towarowych

W Europie na co dzień kursuje ponad 250 lokomotyw Vectron,obsługujących przewoźników aż w 16 krajach ? Niemczech, Włoszech, Chorwacji,Norwegii, Austrii, Rumunii, Szwecji, Słowacji, Słowenii, Czechach, Turcji,Węgrzech, Finlandii, Szwajcarii, Bułgarii oraz Polsce. W naszym kraju zlokomotyw Vectron korzystają czołowi przewoźnicy towarowi PKP Cargo oraz DBCargo. Lokomotywy Vectron DC były z bardzo dobrym wynikiem testowane takżeprzez PKP Intercity, CTL, Pol Miedź Trans, Orlen KolTrans, Ciech Cargo i FreightlinerPL. Pierwszy z tych przewoźników jest przed przetargiem na dostawę lokomotyw.Nie jest żadną tajemnicą, że Siemens i jego Vectron to jeden z poważniejszychkandydatów do zwycięstwa.

{https://www.youtube.com/watch?v=Vz9QqLnv40Q}


Komentarze