TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ruszyły prace na stacji Łódź Kaliska. Będą nowe perony
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.04.2020 10:45:34
Ruszyły prace na stacji Łódź Kaliska. Będą nowe perony (foto: PKP PLK)

Na stacji Łódź Kaliska dla podróżnych przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się demontaż starych torów i sieci trakcyjnej.

Na stacji Łódź Kaliska dla podróżnych przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się  demontaż starych torów i sieci trakcyjnej.

Zaplanowano przejścia pod torami i kładki, które ułatwią komunikacje między miastem a koleją. Wykorzystanie wiaduktu wschodniego zwiększy możliwości podróży oraz przewozu towarów.  Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych realizowana jest z budżetu za 337 mln zł.

Projekt pn. "Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych" przyczyni się do poprawy dostępności kolei w województwie łódzkim w układzie aglomeracyjnym, regionalnym i międzynarodowym. Łódź Kaliska stanie się stacją sprawniej obsługującą większą liczbę pociągów. Zwiększy się sprawność przewozów towarowych.

Maszyny na torach - pierwszy etap prac budowlanych

Na stacji Łódź Kaliska rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad aleją ks. bp. W. Bandurskiego. Demontowana jest sieć trakcyjna między stacją Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Usuwane są wyeksploatowane  elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Na placu budowy gromadzone są szyny i podkłady. Po zakończeniu demontażu i przygotowanie terenu, jesienią planowane jest  montowanie nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.

Pięć komfortowych peronów i wygodne przejścia

Modernizacja stacji Łódź Kaliska znacznie ułatwi obsługę podróżnych. Przebudowane będzie pięć peronów. W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją ks. bp. W. Bandurskiego będą trzy 400 m podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei ks. bp. W. Bandurskiego. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji ułatwi orientacje na peronach. Zapewnione będą dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Stacja będzie dobrze przygotowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.

Nowe przejście podziemne, połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym. Takie rozwiązanie umożliwi lepsze łączenie podróży pociągiem i komunikacją miejską. Dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim) zapewni przejście podziemne z budynku dworca. Podróżujący pociągami będą mieli również dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy Alei ks. bp. W. Bandurskiego i Włókniarzy.

Łódzki węzeł kolejowy będzie obsługiwał więcej pociągów

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów zlikwiduje "wąskie gardło" tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo- wschodnim m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów - sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Sprawniejsza, szybsza i bezpieczniejsza będzie obsługa przejazdu pociągów. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h).

Zadanie w całości finansowane z budżetu państwa. Prace zaplanowano w latach 2019 - 2022. Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji "Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych" to 337 mln zł netto. (PKP PLK)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Łódź
peron