Przebudowany przystanek Opole Wschodnie, wyposażony w windę, będzie wygodniejszy dla podróżnych – podały PKP PLK.
Przebudowany przystanek Opole Wschodnie, wyposażony w windę, będzie wygodniejszy dla podróżnych – podały PKP PLK.
Inwestycja za 34 mln zł poprawi warunki dla przewozów towarowych. Wiadukt, tory i urządzenia zapewnią sprawny przejazd cięższych pociągów m.in. do Elektrowni Opole.
Wykonawca z fazy projektowej przechodzi do przebudowy wiaduktu nad ul. Oleską w Opolu. Zaczynają się dostawy nowych szyn i materiałów dla przebudowy torów. Demontaż sieci trakcyjnej będzie pierwszymi robotami na przystanku. Przebudowa obejmie 5 torów. Modernizacja dwóch pierwszych potrwa do połowy maja. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ruchu pociągów na sąsiednich torach.
Wymienionych zostanie też 8 rozjazdów, co poprawi sprawność przejazdu pociągów. Nowe tory umożliwią przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku na oś do 221 kN. Jest to szczególnie ważne, gdyż przez wiadukt prowadzi trasa dla pociągów towarowych do elektrowni Opole i cementowni Odra. Roboty obejmą również wymianę sieci trakcyjnej – wraz z konstrukcjami wsporczymi. Zmodernizowane tory zostaną dostosowane dla ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. (towarowych do 100 km/godz.).
Oprócz torów wzmocniony i odnowiony zostanie wiadukt kolejowy nad ul. Oleską oraz estakada. Prace kolejarzy będą skoordynowane z miejską inwestycją przebudowy układu komunikacyjnego koło Opola Wschodniego.
Na przystanku Opole Wschodnie peron będzie łatwiej dostępny dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostanie zamontowana winda, z której skorzystają również podróżni z cięższym bagażem, wózkami lub rowerami. Nawierzchnia peronu będzie wyżej posadowiona, przez co dogodniejsze będzie wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wyposażenie peronu uzupełni nowe oświetlenie oraz wiaty, ławki, gabloty informacyjne.
Przebudowa wiaduktu nad ul. Oleską oraz modernizacja przystanku Opole Wschodnie będą prowadzone w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Kompleks architektoniczny zostały wybudowany w 1926 r. Modernizacja ma zachować historycznym charakter obiektu.
Inwestycja pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na linii 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wraz z łącznicami" - przebudowa wiaduktu w km 6,420 wraz z rewitalizacją estakady i robotami towarzyszącymi w stacji Opole Wschodnie jest realizowana w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej" Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków budżetowych. Jego wartość wynosi blisko 34 mln zł. Zakończeni prac przewidziane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.