Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła elektryfikacja linii Lublin-Stalowa Wola

inforail
12.07.2017 07:46
0 Komentarzy

Ruszyły prace przymodernizacji linii kolejowej Lublin-Stalowa Wola – poinformowała spółka PKPPLK. Ponad 100 km tej trasy ma być zmodernizowane i zelektryfikowane do lipca2019 r. Koszt inwestycji to 367 mln zł.

Po modernizacji maksymalna prędkość pociągów na tej trasiezwiększy się do 120 km na godzinę, czas jazdy z Lublina do Rzeszowa będziekrótszy o 20 minut.

Obecnie na odcinku pomiędzy stacjami Lublin a LublinZemborzyce demontowana jest sieć trakcyjna. „Zdemontowanych zostało już okołotrzech kilometrów sieci. Wbito 50 fundamentów pod nowe słupy”- poinformował wewtorek Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PKL.

Jak dodał, zgromadzono też ponad 22 tysiące podkładów orazprawie 1100 ton szyn potrzebnych do planowanej wymiany torów.

„Na pierwszym odcinku modernizowanej linii roboty potrwajądo marca 2018 r. Później wykonawca przystąpi do elektryfikacji linii orazwymiany torów. W tym czasie do sierpnia 2018 r., zgodnie z zapowiedziami,wstrzymany zostanie ruch pociągów od stacji Lublin Zemborzyce do Kraśnika.Następnie prace będą prowadzone na kolejnych odcinkach trasy” – zaznaczyłJakubowski.

Elektryfikacja i modernizacja linii ma umożliwić szybsząjazdę pociągów, ale też poprawić bezpieczeństwo i komunikację na tej trasie.Wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach naPodkarpaciu; 20 istniejących stacji i przystanków zostanie zmodernizowanych –wyposażone będą w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne, zlikwidowane mająbyć też bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. Przebudowanychbądź wyremontowanych zostanie także 75 przejazdów drogowych i 70 obiektówinżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym mausprawnić przejazd pociągów.

Modernizacja linii Lublin-Stalowa Wola jest największym inajbardziej zaawansowanym w realizacji z ośmiu projektów kolejowychfinansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020. Kosztinwestycji to 367 mln zł, a 85 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne.

Linia Lublin-Stalowa Wola jest częścią kolejowej MagistraliWschodniej, czyli koncepcji modernizacji linii łączących: Olsztyn, Białystok,Lublin, Rzeszów i Kielce. Ma też ona łączyć kluczowe szlaki kolejowe ocharakterze międzynarodowym, poprawiając dostępność komunikacyjną wschodniejczęści kraju.


Komentarze