TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rozpaczliwa akcja ratunkowa w Wolsztynie. Parowozownia walczy z rdzą
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 01.10.2018 09:27:16
zdjęcie ilustracyjne

Do końca roku powinna potrwać renowacja czterech najbardziej zniszczonych zabytkowych lokomotyw stojących w Parowozowni Wolsztyn.

Do końca roku powinna potrwać renowacja czterech najbardziej zniszczonych zabytkowych lokomotyw stojących w Parowozowni Wolsztyn.

Prace uchronią eksponaty przed dalszą degradacją. Konserwacja lokomotyw powinna się rozpocząć w najbliższych dniach, a obejmie wykonanie zewnętrznych prac renowacyjnych, zabezpieczających i malarskich. Według planów Parowozowni w tym roku mają być wyremontowane parowozy Ty5-10, Ty45-379, Ty51-223 i Ty2-406.

Dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewicz przyznał, że zakres zaplanowanych prac jest bardzo ograniczony przez budżet, jednak lokomotywy pilnie potrzebują konserwacji.

"Gruntowne odrestaurowanie jednej lokomotywy to przekraczający nasze możliwości koszt 130-150 tys. zł. Jednak nasze niektóre eksponaty są w takim stanie, że serce się kraje. Stąd koncepcja, by przeprowadzić chociaż takie prace, które pozwolą uchronić od rdzy i kompletnego zniszczenia te lokomotywy, które są w najgorszym stanie" – powiedział PAP Marszałkiewicz.

Pieniądze na renowację pochodzą z budżetu wielkopolskiego samorządu. Dyrektor Parowozowni Wolsztyn powiedział, że podobnych prac renowacyjnych pilnie wymagają cztery kolejne eksponaty. Trwają starania o pieniądze na ten cel.

Parowozownia Wolsztyn może się poszczycić zbiorem około 30 unikatowych lokomotyw, w tym trzech czynnych, które m.in. prowadzą liniowe pociągi osobowe z Wolsztyna do Poznania i do Leszna. W kolekcji jest też około 20 historycznych wagonów, a także inne pojazdy szynowe: dźwig warsztatowy i pług odśnieżny z 1883 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wolsztyn
parowóz
Parowozownia Wolsztyn
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.