TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rekordowy styczeń Kolei Małopolskich
UMWM InfoRail.pl - Opublikowano: 28.02.2017 09:30:04 3 komentarze
Rekordowy styczeń Kolei Małopolskich

To kolejny sukces wojewódzkiego przewoźnika. W styczniu 2017 r. Koleje Małopolskie przewiozły 451 tysięcy pasażerów. W porównaniu do stycznia ubiegłego roku liczba ta wzrosła o ponad 60%.

To kolejny sukces wojewódzkiego przewoźnika. W styczniu 2017 r. Koleje Małopolskie przewiozły 451 tysięcy pasażerów. W porównaniu do stycznia ubiegłego roku liczba ta wzrosła o ponad 60%.

Nie tak dawno podsumowaliśmy ubiegły rok, który nasza spółka zamknęła z rewelacyjnymi wynikami: w 2016 roku liczba pasażerów Kolei Małopolskich wzrosła w porównaniu do 2015 roku o blisko 3 mln osób, czyli aż o 166%! Dobra passa trwa dalej. Nie mam wątpliwości, że tak dobre wyniki są dla nas dowodem na to, że warto inwestować w transport kolejowy w Małopolsce ? co samorząd województwa czyni konsekwentnie od kilku lat. Utworzenie własnej spółki przewozowej, potężne środki zainwestowane w nowoczesny tabor przynoszą założony przez nas skutek: mieszkańcy i turyści coraz chętniej stawiają na kolej, przekonując się, że to nie tylko najtańszy sposób podróży po naszym regionie, ale też najwygodniejszy ? mówi marszałek Jacek Krupa.

Jak wynika z danych, niesłabnącym zainteresowaniem podróżnych cieszy się dalej trasa SKA 1, czyli Kraków Główny ? Wieliczka Rynek Kopalnia. To właśnie tu padł kolejny rekord ? w styczniu 2017 po raz pierwszy liczba pasażerów przewiezionych w ciągu miesiąca przekroczyła 200 tys. osób i była aż o 65% wyższa niż w styczniu ub. r.

Z kolei między portem Lotniczym Kraków-Balice a stacją Kraków Główny na podróż pociągiem zdecydowało się 115 tys. osób ? czyli o 55% więcej niż w styczniu ub. roku. Co ciekawe, podróżni, którzy przyjechali na lotnisko Kolejami Małopolskimi stanowią 31% wszystkich osób odprawionych przez port lotniczy w styczniu.

- Trasa SKA1 cieszy się ogromną popularnością. Już teraz, w ciągu doby, nasze pociągi przewożą średnio 12 tysięcy osób, z czego na odcinku Wieliczka Rynek Kopalnia ? Kraków Główny podróżuje aż 8 tysięcy osób ? dodaje marszałek Jacek Krupa.

Warto dodać, że coraz większym powodzeniem cieszy się uruchomiona w grudniu 2016 r. trasa SKA3 Kraków Główny ? Tarnów (wraz z wybranymi pociągami wydłużonymi do Nowego Sącza i Krynicy-Zdroju). Łączna liczba podróżnych w styczniu 2017 r. na tej trasie to 135 tys. osób. 28 pociągami Kolei Małopolskich każdego dnia na tej trasie podróżuje około 4,5 tys. osób.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
  • pasażer – 28.02.2017

    Marszałku Krupa! Dlaczego nie ma normalnego pociągu do Krynicy, który odjeżdżałby ok 9 z Krakowa (skomunikowanego z pociągami z Katowic, Wrocławia, Kielc, Częstochowy) na ok 13 w Krynicy i powrót na ok 18 do Krakowa żeby móc wrócić. Ten pociąg jest KONIECZNY dla kuracjuszy, którzy muszą jechać do kurortu rozklekotanymi busami...

  • www – 28.02.2017

    @pasażer Pociągi regionalne chyba powinny jednak jeździć w pierwszej kolejności dla mieszkańców. Codziennie do Krynicy jadą kuracjusze? Bez żartów. A co do busów to akurat w Krynicy rozklekotanych busów jeździ relatywnie mało. Raczej jest na czym oko zawiesić.Nie zmienia to faktu, że ilość pociągów do i z Krynicy jest zbyt mała, a w efekcie te pociągi są raczej mało potrzebne.

  • senator – 11.03.2017

    @wwwLatem codziennie. Wiele osób przyjeżdża na 10-20 dni w zależności od posiadanej kasy i/lub urlopu. Aut jest tyle, że pod sanatoriami nie ma gdzie zaparkować.Pisanie, że pociągi dla mieszkańców jest bez sensu, ponieważ główną rolą pociągów jest przesadzenie ludzi z aut i busów. Mieszkańcy Krakowa raczej nie jeżdżą pociągami, 90% pasażerów jeździ do/z Krakowa, z czego znaczna ilość do mieszkańcy sąsiednich województw. Ostatnio widziałem nawet busa z siedzeniami jak w metrze. Kto to dopuszcza do ruchu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.