TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przyszłość wg Siemensa: Tańsze pojazdy jednocześnie bardziej niezawodne
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.04.2017 11:22:58 5 komentarzy
Przyszłość wg. Siemensa: Tańsze pojazdy jednocześnie bardziej niezawodne

W jakim kierunku pójdzie rynek szynowy, zwłaszcza pod kątem produkcji i dostaw nowych pojazdów? Na te pytania odpowiada Krzysztof Celiński dyrektor branży Mobility w Siemensie.

? Po 2022 roku zdolności finansowe kolei, z uwagi na zakończenie kilku istotnych modernizacji, powinny być wysokie. Sfinalizowany zostanie wtedy także program budowy dróg i autostrad w Polsce, współfinansowany przez UE. Będzie to najlepszy moment by powrócić do koncepcji budowy kolei dużych prędkości ? uważa Krzysztof Celiński.

Kierunki innowacyjności w taborze kolejowym w dużym stopniu zależeć będą od zmian zachodzących w konkurujących z kolejnictwem gałęziach transportu. Przewidywane masowe pojawienie się autonomicznych samochodów elektrycznych, zmiana przyzwyczajeń społecznych związanych z podróżowaniem (sukces Ubera), a nawet wykonywaniem pracy poza siedzibą zakładu pracy, będą miały istotny wpływ na konstrukcje i wyposażenie pojazdów szynowych w przyszłości ? wyjaśnia Celiński.

Dyrektor branży Mobility wskazuje także w jakim kierunku powinien ewoluować tabor. Pojazdy będą musiały być tańsze w projektowaniu i produkcji, bardziej niezawodne i jednocześnie tańsze w utrzymaniu. Właśnie w tym kierunku zmierza Siemens, czego przykładem może być nowy regionalny pociąg Mireo, czy wielosystemowe, modułowe lokomotywy Vectron, używane przez PKP Cargo czy DB Cargo ? zapowiada.



Sprawdź też:
Siemens
  • G – 20.04.2017

    Dlaczego Kolej milczy w sprawie autonomicznych pociagow?

  • Wyrobek – 20.04.2017

    Bo nie umi gadac

  • zeus04 – 21.04.2017

    @G: Opracuj studium wykonalności takich pociągów...

  • Tomek – 21.04.2017

    @zeus04,
    proszę popraw mnie jeżeli mój tok rozumowania jest błędny.
    Czy w skali mikro (np. połączenia czysto miejskiej, ewentualne aglomeracyjne) to jest taki duży problem uruchomić ww. pociąg?
    Weźmy choćby przykład z autonomicznych linii metra czy DLR w Londynie. Wiadomo, że na początku nikt nie będzie puszczał takich pociągów z jednego końca Polski na drugi, ale na krótkich trasach w obrębie miast (SKM-ki itp. systemy) chyba w perspektywie najbliższych lat mogą zajść spore zmiany.

  • mm – 24.04.2017

    "wg." - kto to pisał? Wstyd!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.