TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przyszłość wg Siemensa: Tańsze pojazdy jednocześnie bardziej niezawodne
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.04.2017 11:22:58 5 komentarzy
Przyszłość wg. Siemensa: Tańsze pojazdy jednocześnie bardziej niezawodne

W jakim kierunku pójdzie rynek szynowy, zwłaszcza pod kątem produkcji i dostaw nowych pojazdów? Na te pytania odpowiada Krzysztof Celiński dyrektor branży Mobility w Siemensie.

W jakim kierunku pójdzie rynek szynowy, zwłaszcza pod kątem produkcji i dostaw nowych pojazdów? Na te pytania odpowiada Krzysztof Celiński dyrektor branży Mobility w Siemensie.

? Po 2022 roku zdolności finansowe kolei, z uwagi na zakończenie kilku istotnych modernizacji, powinny być wysokie. Sfinalizowany zostanie wtedy także program budowy dróg i autostrad w Polsce, współfinansowany przez UE. Będzie to najlepszy moment by powrócić do koncepcji budowy kolei dużych prędkości ? uważa Krzysztof Celiński.

Kierunki innowacyjności w taborze kolejowym w dużym stopniu zależeć będą od zmian zachodzących w konkurujących z kolejnictwem gałęziach transportu. Przewidywane masowe pojawienie się autonomicznych samochodów elektrycznych, zmiana przyzwyczajeń społecznych związanych z podróżowaniem (sukces Ubera), a nawet wykonywaniem pracy poza siedzibą zakładu pracy, będą miały istotny wpływ na konstrukcje i wyposażenie pojazdów szynowych w przyszłości ? wyjaśnia Celiński.

Dyrektor branży Mobility wskazuje także w jakim kierunku powinien ewoluować tabor. Pojazdy będą musiały być tańsze w projektowaniu i produkcji, bardziej niezawodne i jednocześnie tańsze w utrzymaniu. Właśnie w tym kierunku zmierza Siemens, czego przykładem może być nowy regionalny pociąg Mireo, czy wielosystemowe, modułowe lokomotywy Vectron, używane przez PKP Cargo czy DB Cargo ? zapowiada.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
  • G – 20.04.2017

    Dlaczego Kolej milczy w sprawie autonomicznych pociagow?

  • Wyrobek – 20.04.2017

    Bo nie umi gadac

  • zeus04 – 21.04.2017

    @G: Opracuj studium wykonalności takich pociągów...

  • Tomek – 21.04.2017

    @zeus04,proszę popraw mnie jeżeli mój tok rozumowania jest błędny. Czy w skali mikro (np. połączenia czysto miejskiej, ewentualne aglomeracyjne) to jest taki duży problem uruchomić ww. pociąg?Weźmy choćby przykład z autonomicznych linii metra czy DLR w Londynie. Wiadomo, że na początku nikt nie będzie puszczał takich pociągów z jednego końca Polski na drugi, ale na krótkich trasach w obrębie miast (SKM-ki itp. systemy) chyba w perspektywie najbliższych lat mogą zajść spore zmiany.

  • mm – 24.04.2017

    "wg." - kto to pisał? Wstyd!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.