TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przez burzę dłuższa przerwa w ruchu tramwajów w Chorzowie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 26.04.2018 10:40:48
Przez burzę dłuższa przerwa w ruchu tramwajów w Chorzowie

Przewidziany pierwotnie do czwartkowego poranka remont odcinka linii tramwajowej Katowice – Bytom w centrum Chorzowa wydłuży się – wobec zniszczeń spowodowanych przez burzę - o dzień.

Przewidziany pierwotnie do czwartkowego poranka remont odcinka linii tramwajowej Katowice – Bytom w centrum Chorzowa wydłuży się – wobec zniszczeń spowodowanych przez burzę - o dzień. W czasie prac fragment tej jednej z najbardziej obciążonych tras w regionie jest zamknięty.

Chodzi o krótki odcinek torowiska wzdłuż łącznika przy chorzowskiej estakadzie oraz przejazd na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki. Prace obejmują obszar od miejsca, w którym w 2016 r. zakończyła się budowa centrum przesiadkowego na chorzowskim rynku - do odnowionego w poprzednich latach łuku bezpośrednio przy ul. Katowickiej.

Jak poinformował PAP w środę rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, powodem przedłużenia się robót są skutki burzy, która przeszła nad regionem w poniedziałek wieczorem. Robotnicy wcześniej tamtego dnia rozłożyli już wówczas tzw. podsypkę pod nowe torowisko. W czasie burzy ulewny deszcz spłukał ją z właściwego miejsca.

Tramwaje Śląskie wyjaśniają, że choć prace obejmują łącznie ok. 250 m tzw. toru pojedynczego, to jeden z najtrudniejszych odcinków całej sieci, o dużym nachyleniu i z ciasnym łukiem. Wykonujący remont pracownicy zakładu torów i sieci spółki musieli po burzy jeszcze raz wykonać prace związane z tą częścią budowy nowych torów.

Jak wynika z informacji organizującego w regionie komunikację miejską Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP), w związku z robotami Tramwajów Śląskich w centrum Chorzowa wstrzymano bezpośrednie przejazdy komunikacją tramwajową z centrum Katowic do Bytomia, Świętochłowic oraz Rudy Śląskiej Chebzia.

To jedne z najbardziej obciążonych linii tramwajowych w całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Na czas prowadzonych w centrum Chorzowa prac linia tramwajowa nr 6 kursuje tylko między Bytomiem (Szkoła Medyczna), a przystankiem Łagiewniki Media Markt. Do tego samego przystanku dociera linia nr 19 z zajezdni w Stroszku.

Linia nr 11 kursuje z katowickiego Placu Miarki do pętli zachodniej przy Stadionie Śląskim. Linia nr 33 jeździ z Koszutki (Słoneczna Pętla) – do Parku Śląskiego (Wejście Główne), zawracając na tzw. pętli wschodniej. Linia nr 0 kursuje w swojej stałej relacji Katowice Plac Wolności – Stadion Śląski (pętla zachodnia), choć częściej niż zwykle. Do pętli zachodniej uruchomiono dodatkową linię nr 46 z Brynowa.

Jako autobusową komunikację zastępczą uruchomiono dwie linie. Linia T-11 jeździ z Rudy Śląskiej Chebzia (dworzec) do Stadionu Śląskiego, a linia T-19 z Bytomia (dworzec) do Stadionu Śląskiego. Przystanek "Chorzów Stadion Śląski" dla obu tych linii znajduje się na początku ul. Parkowej. Dodatkową alternatywą dla tramwajów są linie autobusowe: 820, 830, 830N, 840 i 840N, które normalnie kursując jako przyspieszone, tymczasowo obsługują dodatkowe przystanki.

Obecne prace Tramwajów Śląskich są prowadzone w pobliżu innego odcinka, którego remont, pod kątem dostępnych obecnie funduszy unijnych przygotowują wspólnie Tramwaje Śląskie i chorzowski samorząd. W ostatnich dniach spółka i miasto wybrały ofertę na zaprojektowanie przebudowy ul. Katowickiej i równoległej linii tramwajowej w rejonie d. Huty Kościuszko.

Tramwaje Śląskie przygotowują tam przebudowę odcinka głównej trasy Katowice - Bytom wraz z przesunięciem w rejon Placu Powstańców obecnego przystanku przy ul. Metalowców. Prace te są zaplanowane jako jedno z kilkunastu zadań drugiego etapu "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego".

Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów sieci tramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach. Łączna długość torowisk ciągnących się od Zabrza na Górnym Śląsku po Dąbrowę Górniczą w Zagłębiu Dąbrowskim to ponad 340 km toru pojedynczego (w tym niespełna 30 km w zajezdniach). Codziennie w dni robocze na trasy wyjeżdża tam ok. 200 wozów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
remont
Chorzów
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.