Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne: W Małopolsce jesteśmy potrzebni

inforail
23.04.2018 10:00
0 Komentarzy

Współpraca samorządu województwamałopolskiego z Przewozami Regionalnymi do najłatwiejszych nie należy.

Przypomnijmy, że od 2010 roku, czyli od wejścia w życieprzepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, to Urząd Marszałkowskiejest organizatorem publicznego transportu zbiorowego w zakresie wojewódzkich, atakże części międzywojewódzkich przewozów kolejowych. Operatorem w regionie są,poza spółką marszałkowską – Kolejami Małopolskimi – również PrzewozyRegionalne. Od dłuższego już czasu współpraca ta nie jest wcale sielankowa,wręcz przeciwnie. Ostatnio przewoźnik nie udostępnił Kolejom Małopolskim swojejbazy, w której mogłyby być wykonywane przeglądy ezt-ów.

Mimo to Urząd Marszałkowski powierzył Przewozom Regionalnymobsługę Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Start regularnych połączeń międzyZakopanem a Nowym Targiem zaplanowano na 27 kwietnia.

Małopolska to trudny obszar – nie ukrywa Anna Lenarczyk,członek Zarządu Przewozów Regionalnych. Ale mamy tam podpisaną umowę wieloletnią,funkcjonują tam przewozy, staramy się dokładać jak największej staranności w świadczeniuusług. Wydaje nam się, a wręcz jesteśmy przekonani, że podróżni to zauważyli. Wbieżącym roku widać wzrost liczby przewiezionych osób chociażby na tereniewojewództwa małopolskiego – mówi Anna Lenarczyk.

Przedstawicielka przewoźnika stwierdza ponadto, że marszałekwidzi potencjał w przewoźniku, dlatego, że została powierzona mu obsługaPodhalańskiej Kolei Regionalnej. Przewozy Regionalne są w Małopolsce potrzebne –stwierdza Anna Lenarczyk.

Obsługa Podhalańskiej Kolei Regionalnej może być dlaPrzewozów Regionalnych wyzwaniem. Przewoźnik ma podpisaną umowę do 2020 roku.Marszałek na pewno będzie przyglądał się jego poczynaniom na trasie Zakopane –Nowy Targ. Co będzie po 2020 roku? Pomysł, aby zastąpić Przewozy Regionalne KolejamiMałopolskimi pojawił się już jakiś czas temu. Przed nami jednak wybory samorządowe,od których sporo będzie zależało również w kontekście kolei. Wydaje się jednak,że Przewozy Regionalne pozostaną w Małopolsce dłużej niż do 2020 roku.Chociażby ze względu na tabor, którego samorządowi województwa może zabraknąćdo samodzielnej obsługi wszystkich połączeń w regionie.


Komentarze