TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne tracą pasażerów na rzecz spółek marszałkowskich
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.08.2018 19:17:52
Przewozy Regionalne tracą pasażerów na rzecz spółek marszałkowskich

Kolejne zestawienie i kolejny spadek liczby przewiezionych przez Przewozy Regionalne pasażerów. Ci przesiadają się do pociągów spółek marszałkowskich.

Kolejne zestawienie i kolejny spadek liczby przewiezionych przez Przewozy Regionalne pasażerów. Ci przesiadają się do pociągów spółek marszałkowskich.

Spółka nadal jest liderem i nadal przewozi najwięcej podróżnych, to jednak ich odpływ jest widoczny. Z danych UTK wynika, że w ciągu 7 miesięcy 2018 roku z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 26,35% pasażerów. W analogicznym okresie roku ubiegłego było ich więcej, bo 26,63%. Co ciekawe stracił też wicelider – Koleje Mazowieckie z 20,73% do 19,48%.

Poza tym wszystkie spółki marszałkowskie na plusie. Koleje Śląskie poprawiły wynik z 5,12% do 5,45%, Koleje Dolnośląskie z 2,97% do 3,71%, Koleje Wielkopolskie z 2,65% do 3,47%, WKD z 2,33% do 2,79%, Koleje Małopolskie z 1,87% do 2,21%, ŁKA zaś z 1,20% do 1,48%.

Straciła natomiast Arriva, która zanotowała nieznaczny spadek z 0,76% do 0,70%.

Wydaje się, że trend ten jest już nieodwracalny, ale przy zachowaniu obecnego status quo. Przewozy Regionalne nadal będą tracić pasażerów, bo marszałkowie będą coraz więcej przewozów przekazywać swoim spółką. Proces ten może zostać zatrzymany jedynie przez wygraną "dobrej zmiany" w wyborach samorządowych, zwłaszcza w tych regionach, w których funkcjonują spółki marszałkowskie. Obecna władza dąży bowiem do konsolidacji kolei pod jednym szyldem PKP, w ramach tzw. holdingu Prezesa Mamińskiego. W przypadku takiego scenariusza los spółek samorządowych wydaje się być poważnie zagrożony. Wcielenie bowiem Przewozów Regionalnych do struktur holdingowych wydaje się natomiast tylko kwestią czasu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
rynek
  • Kuba Opic – 30.08.2018

    PRy do kosza.

  • Łukasz Wcisło – 30.08.2018

    I bardzo dobrze. :D

  • Kosma Klejnowski – 30.08.2018

    To zmiana nazwy spółki i pomalowanie EN57 w nowe barwy nic nie dało? :o

  • Patryk Czajek Czajowski – 30.08.2018

    No to dobrze akurat. Jakie ciapągi ma PolRegio a jakie spółki wojewódzkie ;) ja też chętniej wybieram KW od Regio mimo modernizacji składów :D

  • Dominik Włodarczyk – 30.08.2018

    Nic dziwnego skoro PRy są nastawione dupą do klienta :p

  • Łukasz Garbacz – 30.08.2018

    Redakcja porównała wyniki ze zleconą przez województwa pracą eksploatacyjną?

  • Lukasz Jurek – 31.08.2018

    Skoro kolejki marszałków przejmują kluczowe połączenia to naturalne, że PR będą tracić pasażerów.... A jak z kolejkami jest pokazują ostatnie wyczyny KD. Zdecydowanie wolę już PR.

  • Julia Marciniak – 02.09.2018

    Ta, szczegolnie na rzecz spolki Koleje Dolnośląskie S.A z siedzibą w Legnicy, krora zerwala współpracę z Polregio i przestala honorowac regiokarnety oraz bilety turystyczne tej spolki. Pasazerowe na Dolnym Sląsku chetniej wybierają Polregio a nawet PKP IC, bo KD tylko same pracują na swoja niekorzysc. Rzekomo mowi sie o wspólnym bilecie wszystkich przewoźników, a tymczasem jest brak wzajemnego.honorowania.biletów. Czy nadal sadzicie,iz pasazerowie wola spolki samorzadowe? KD to tylko jedna z nich, ale stanowi bardzo sobry przykład na to,iż wcale nie bedxie tan wzrostu liczby podróżnych. Wręcz przeciwnie. Przewoznik,krory ucina bilety i tnie polaczenia drugiej spolki, bo chce wszedzie wpuscic swoje pociagi, nic na tym nie zyska a na pewno straci na frekwencji. Byc moze w innych spolkach jest inaczej, krore finansuje UM. Polregio to spółka panstwowa, ich pociągi kursuja po calym kraju, niestety jest ich mniej na Dolnym Ślasku, ponieważ UMWD widzi jedynie KD, a jesli chodzi o SZT to jest kompletnie brak taborowy i zamiast szynobusów, kursują autobusy ZKA. Czy to ma byc przyjemnosc jazdy dla pasazerów?! Wiadomo, ze wolą Polregio, no ale niestety pociagi tej spolki w coraz większym stopniu sa usuwane z tras. Ja uwazam,iz powinna byc równowaga na kolei. Spółki samorzadowe chcą istniec, ok, ale niech to nie wyglada tak ze liczą sie tylko one a Polregio najlepiej na grupe wywalic. To jest dyskryminacja przewoznika krory tak naprawde zapoczatkowal ere na kolei, poprzez wpuszczanie do ruchu pociągów EN57.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.