TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne stracą też w Wielkopolsce
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.08.2017 12:23:37 15 komentarzy
Przewozy Regionalne stracą też w Wielkopolsce

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o planach przejęcia przez ŁKA kolejnych połączeń w województwie łódzkim. Podobny scenariusz, tyle, że z udziałem Kolei Wielkopolskich, szykuje się w Wielkopolsce.

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o planach przejęcia przez ŁKA kolejnych połączeń w województwie łódzkim. Podobny scenariusz, tyle, że z udziałem Kolei Wielkopolskich, szykuje się w Wielkopolsce.

Przewozy Regionalne będą musiały oddać na rzecz wojewódzkiej spółki kilka połączeń. I to już prawdopodobnie od nowego rozkładu jazdy 2017/2018. Najważniejszą zmianą będzie wejście Kolei Wielkopolskich na linię Poznań – Kalisz.

Kolejna nowość to przejęcie przez Koleje Wielkopolskie części połączeń na linii Poznań – Krotoszyn. Dziś bezpośrednie połączenia na tym odcinku wykonują Przewozy Regionalne, od grudnia pojawi się spółka wojewódzka. Dotychczasowy przewoźnik będzie obsługiwał tylko skrócone relacje Jarocin – Poznań Główny.

I wreszcie linia do Kępna. Tu także maja pojawić się pociągi Kolei Wielkopolskich. Przejmą tylko część połączeń. Pozostałe będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne.

Przypomnijmy, że wielkopolski przewoźnik, podobnie jak wspomniana na wstępie ŁKA, do obsługi połączeń w regionie pozyska nowy tabor. W tym przypadku będzie to 10 pięcioczłonowych ezt-ów, które dostarczy PESA. W toku są również dwa przetargi na zakup łącznie 6 szt-ów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Przewozy Regionalne
Wielkopolska
  • Kuba – 08.08.2017

    Na mazowdzu radzimy sobie w ogólebez polregio i koleje mazowieckie zawsze byly lepsze choc nieco droższe. Niby pr przechodzi w koncu rebranding no ale zobaczymy. L

  • gutek – 08.08.2017

    tak było też z Lotem i takie są zalecenia KE dla Polregio w związku z pomocą państwa-likwidacja poszczególnych relacji

  • ja – 08.08.2017

    KW to jedna, wielka banda nieudaczników i oszołomów. Jak oni mogę pomijać w jakichkolwiek planach puszczenie chociaż jednej linii do Piły?! Zero połączeń KW na północ od Poznania, Poznań obstawia tylko te wioski skąd dojeżdżają pracownicy UM i innych instytucji. Jakaś tragedia. Teraz nam przyjdzie dziękować i kłaniać się w pas, że raczyli zrobić remont tego 96 km odcinka. Paranoja. Nieudacznicy i oszołomy, którzy tylko dla swoich potrzeb wszystko robią.

  • Pedro – 08.08.2017

    Do ja. Spokojnie. Linia do Piły też będzie przejęta przez KW tylko czekają na jej remont i rewitalizację. KW mają nowy tabor i te Elfy by tam się niszczyły na tych podziurawionych stykach.

  • jajko – 08.08.2017

    @ja, tak ma być jak @Pedro napisał. Mają podobno wejść po rewitalizacji linii.Bardzo dobrze że KW myśli o wejściu na linię do Kalisza. Drugie miasto w województwie a zostawione samo sobie. Przypomnę jeszcze że dopiero od tegorocznego rozkładu pociągi jeżdzą do Kalisza, wcześniej trzeba było się przesiadać albo jechać łodzkim składem. Jeśli na 272 będą puszczać Elfy to może to przyciągnąć jeszcze więcej pasażerów. Ta linia ma bardzo ładną frekwencję, pociągi często wypchane po brzegi.

  • Rred – 08.08.2017

    A może ktoś napisze o przejeciu lini na Slasku przez koleje slaskie

  • poznaniak – 08.08.2017

    @jajko272 ma bardzo duży niewykorzystany potencjał, ale przydałoby się nie tylko wzmocnić siatkę połączeń, ale i dobudować linię Pleszew Miasto - Kalisz, by skrócić czas przejazdu do Kalisza dzięki eliminacji postoju i zmiany kierunku w Ostrowie Wlkp. Przy okazji otworzy się możliwość wprowadzenia pociągów IC Poznań-Kalisz-Łódź.

  • Przemo Z. – 08.08.2017

    @poznaniakChyba coś przespałeś od 12.czerwca ( dotyczy IC). Poza tym również regio mogą korzystać z łącznicy Franklinów - Stary Staw. Tylko po co ? Aby zyskać 15 minut i stracić setki pasażerów z Ostrowa ?

  • pszemek – 08.08.2017

    Przemo i poznaniak - jakbyście zobaczyli projekt rozkładu (jest na stronie UMWW), to widać, że są specjalne przyśpieszone osobowe Poznań - Kalisz w 1,5h własnie przez tą łącznicę.

  • poznaniak – 09.08.2017

    @Przemo Z.@pszemek1. IC kursują przez Kalisz tymczasowym objazdem z uwagi na modernizację odcinka E20.2. Bez linii Pleszew-Kalisz PKP IC wróci od razu na E20. Jedną z barier dla wzrostu liczby pasażerów z Poznania do Kalisza jest fatalny czas przejazdu. Setki pasażerów z Ostrowa? Przecież te nadal byłyby obsługiwane przez inne kursy.3. Nie ma żadnego pomysłu na przyspieszone osobowe Poznań-Kalisz z pominięciem Ostrowa Wlkp. Nadal kursy przez łącznicę będą tylko i wyłącznie IC-kowe.

  • jajko – 09.08.2017

    @poznaniakPewnie że by się przydało, ale to plan na przyszłość ;)

  • Przemo Z. – 09.08.2017

    Następny fantasta z budową linii Pleszew - Kalisz. Dla kogo i po co ? Jak wybudują "skrót" to IC nagle zapragnie jeździć po zakończeniu modernizacji lk 3 ? Skoro jest łącznica Franklinów - Stary Staw (niewykorzystywana) w przewozach regionalnych przez PR to może KW coś wymyśli ?

  • Przemo Z. – 09.08.2017

    @pszemekAz w liczbie 1 pary kursującej w D

  • mediafun – 10.08.2017

    Kalisz niech się cieszy przez 2 lata mają pociągi IC z Poznania i do Poznania po łącznicy omijającej Ostrów i czas jazdy skrócony znacznie, nic tylko korzystać, ale jakoś tłumy na stacji w Kaliszu rzadko się widuje. W Ostrowie to inna bajka tam potoki podróżnych w kilku kierunkach przepływają. Ogólnie komfort podróży w regionie sie polepsza choć powoli

  • max – 15.08.2017

    a skad KW wezmą tyle nowego taboru????do tej pory obslugiwaly tylko 2 linie zbaszynek -konin i poznan -gniezno....od grudnia dochodza 3 nowe linie i niby czym to obsłużą????starymi kiblami z PR????(najlepiej w malowaniu DOLNY SLASK bo taki lata do Krotoszyna))))????

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.