TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne staną się częścią Grupy PKP
RADIO KRAKÓW InfoRail.pl - Opublikowano: 16.01.2018 12:02:41 23 komentarze
Przewozy Regionalne staną się częścią Grupy PKP

Nie można zapominać, że Przewozy Regionalne są obecnie de facto spółką Skarbu Państwa, a w przyszłości, w świetle zapowiedzi, staną się częścią holdingu - Grupy PKP – powiedział na łamach Radia Kraków Andrzej Siemieński, dyrektor Oddziału Małopolskiego.

Nie można zapominać, że Przewozy Regionalne są obecnie de facto spółką Skarbu Państwa, a w przyszłości, w świetle zapowiedzi, staną się częścią holdingu - Grupy PKP – powiedział na łamach Radia Kraków Andrzej Siemieński, dyrektor Oddziału Małopolskiego.

Te słowa potwierdzają jednoznacznie plany Prezesa Krzysztofa Mamińskiego, którego zadaniem jest powrót do tego, co już było. Do jednego PKP!

Skoro Przewozy Regionalne mają być wyeliminowane z rynku małopolskiego, to jak marszałek województwa wyobraża sobie współpracę z holdingiem PKP? - pytał w Radiu Kraków Andrzej Siemieński. Jest oczywiste, że nikt sobie na to nie pozwoli, że można zlikwidować jedno przedsiębiorstwo, a jednocześnie chcieć współpracować z Grupą PKP – odpowiedział. Z jednej strony chce się nas wyrugować z rynku, a z drugiej chce się z nami współpracować, na takiej zasadzie, żebyśmy udostępnili zaplecze – stwierdził.

Siemieński jasno dał do zrozumienia, że gdyby Przewozy Regionalne miały zapewnioną pracę w województwie małopolskim, to wówczas Koleje Małopolskie mogłyby korzystać z zaplecza właśnie Przewozów Regionalnych. Teraz, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl muszą naprawy swoich pociągów wykonywać w Dębicy i Nowym Sączu. Nie widzimy powodu do współpracy i wzmacniania konkurencji – stwierdził Siemieński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
PKP SA
Grupa PKP
  • hehuh – 16.01.2018

    Może niech lepiej w ogóle zlikwidują tą patologię na torach? A tak, zapomniałem, gdzieś zwiącholi i prezesów trzeba upchać.

  • Wojtek – 16.01.2018

    Najlepiej zapewne w spółeczkach tworzonych przez marszałków?

  • xtrain – 16.01.2018

    I bardzo dobrze, że Pr-y wejdą do holdingu PKP. Co niektórzy marszałkowie województw powołali swoje spółki, spychając PR-y prawie poza margines. Jednocześnie korzystają oni i z linii kolejowych (torowisk), i z bocznic oraz zaplecza technicznego jak też z sieci trakcyjnej i to im nie przeszkadza, że korzystają z infrastruktury publicznej PKP, ale korzystanie już z przewoźnika publicznego jakim są Pr-y im przeszkadza ? - Trochę to dziwne. Jednym słowem z PKP PLK, z PKP Energetyka jest im po drodze ale na tym koniec... Źle się stało, że wraz z wydzieleniem PR-ów do współzarządzania nimi przez Urzędy Marszałkowskie umożliwiono powoływanie "własnych podmiotów wojewódzkich" , ale ok są też tego plusy (np. nowy tabor), mimo tego skoro jednak umożliwiono na to Marszałkom to powinny wejść w życie przepisy ściśle określające zakres działań, zakres terytorialny i wymogi do spełnienia aby można było w ogóle powołać wojewódzkiego przewoźnika. A niestety taka liberalizacja na torach doprowadziła obecnie do całkiem dużego bałaganu i sporów między PR-ami a wojewódzkimi przewoźnikami. A największym paradoksem jest to, że władze województw stworzyli sami sobie konkurencję - wszak dostali w swoje kompetencje zawiadywanie Przewozami Regionalnymi, a w międzyczasie powołali właśnie przewoźników, którymi też zawiadują i teraz zamawiają przewozy i w Pr-ach i u "swoich". A więc zaczęli rozgrywać bardziej "na swoje" przyczyniając się generowania gorszych wyników w PR-ach, które są w ich gestii.

  • Krakus – 16.01.2018

    @xtrainBredzisz. Korzystają bo za to płacą.A przewoźnicy samorządowi oferują o wiele lepszą jakość (vide Kraków) której PeeRy nigdy nie były w stanie zaferować (bo "nie da się" i już - wszak to dla nich ma być kolej a nie dla pasażerów!). I to nie tylko kwestia taboru ale i rozkładów jazdy i całej otoczki. A normalny pasażer to widzi i wybiera lepsze. Ta liberalizacja o której piszesz doprowadziłą do tego, że pasażerowie zaczęli wracać do kolei!

  • byłykolejor – 16.01.2018

    Kolej to zorganizoweny złożony pakiet. i powinna być naj wnajwiększym stopniu skonsolidowana.. umyślne było rozdrobnienie kolejii , żeby sie coś nowego wykształciło , ale czas pokazuje , ze się sami organizowali i nie parzyli na klienta , tylko miały być jaknajmniejsze straty. .a teraz po doświadczeniach . integracja silna, większy może więcej.

  • Rozsądny pasażer wybierający kolej dobrą dla pasażera a nie tę odbytnicę zwaną regiopolem tfu!!!!! – 16.01.2018

    Polregio trzeba stopniowo wyniszczać. Ta patologia na torach trwa już zbyt długo. Nie powinno się tego ani ratować ani przyłączać do PKP tylko napluć i zakopać

  • NCi – 16.01.2018

    Dalszy ciąg walki o przywrócenie monopolu i przygarnięcie pod skrzydła wielkiego brata żyjącego z dotacji państwowych, sprzedaży gruntów (i to akurat słusznie) i kredytów. PR na gwałt potrzebuje takiego " sponsora " Gdyby udało się im ( oby nie ) jeszcze wyj...ać koleje samorządowe byliby nad wyraz szczęśliwi. Nie tylko nic nie musieliby robić, bo nie byłoby konkurencji ale i mogliby wnieść niezłe wiano dotacji do aliansu z PKP. Jedni i drudzy ( PKP i PR ) są siebie warci.

  • Paweł Wolski – 16.01.2018

    Polregio to największy syf jaki istnieje na polskiej kolei. Jest niczym ohydny pryszcz na pięknym anusie modelki. Trzeba to jak naszybciej zlikwidować. Jedyne co powinno być to sprywatyzowane PKP do przewozów dalekobieżnych oraz koleje samorządowe i prywatne na trasach regionalnych. Nic więcej. Przytoczę tutaj poety słowa: "J**ać polregio, tylko kolej samorządowa" (Paweł Pitok "Oda do regiopolu", ostatni wers)

  • Niktos – 16.01.2018

    Do Obrońców POKolei Małopolskich - a jechali kiedyś DB? Albo Ceskimi Drohami? Kolejami Chinskimi czy Tajwanskimi?Czy standard tam panujący pochodzize skoku na kasę kolesi Sowaczy, czy z mądrego zarządzaniamonopolistami przez ich zarządy? Zatem: nie chodzi o dogmat Złych PR i Blogoslawionych KMŁ, ale o mądre zarządzanie majątkiem społecznym oraz przede wszystkimo kontrolę Władz przez Suwerena. Niezależnie od tego kim aktualnie jest ta Władza!

  • PREU – 16.01.2018

    @Krakus"A przewoźnicy samorządowi oferują o wiele lepszą jakość (vide Kraków) której PeeRy nigdy nie były w stanie zaferować (...) I to nie tylko kwestia taboru ale i rozkładów jazdy i całej otoczki. A normalny pasażer to widzi i wybiera lepsze."Co za farmazony! Z wyjątkiem nowego, podarowanego taboru (z amortyzacją po stronie UM) KMAL szczerze mówiąc nie oferuje nic więcej niż PR w 2008/2009 roku na liniach krakówkowych... Mało tego, reszta województwa teraz dla Sowiaków/Krupów nie istnieje, a wówczas jeszcze dawało się podróżować po regionie pociągiem.

  • advisor – 16.01.2018

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Niktos – 16.01.2018

    @PT advisor: argumenty ad personam nie najlepiej świadczy o stanie emocjonalnym, a przede wszystkim o mizeri argumentacji. Zatem domniemuje ze nie masz wielkich doświadczeń z podróżowaniem po okolicach na południe od Gdowa.Postaram się więc prosciej: wiara w "niewidzialna rękę rynku" Która to zmaterializowala się w postaci KMŁ jest po prostu Przejawem infantylnosci. Jesliby pr przestanły istniec, ich zle praktyki natych miastprzejmą ĶMŁ z powodu swej prowieniencji. I tutaj masz odpowiedz na Swe utyskiwanieW sprawie semantycznej walki" Postu z Karnawalem"Nie ma bowiem znaku równości pomiędzy kolesiami Sowacza, Stawowacza, czy Krupacza a "faszystami z pisu". Rzecz tyczy się imponderabiliow, a tych nie znajdziesz Wśród priorytetów u Sowoczowych kolesi. A należy do nich dbałość o rzeczy wspólne takie jak choćbyMienie społeczne. Dlatego to właśnie za czasów pierwszych jewropejczykow (uw-ud-kld) doszło do uwlaszczenie się sprytnych misiów na majątku pkp. W skoku na majątekBrali udział zarówno mędrcy jak i ich związkowi cwani kolesie.To co dzialo się w latach 2000 w tym słynne "bankomaty", to pokłosie właśnie tamtych deali. I dlatego należy patrzyć na ręce Wszystkim rządzącym i wymagac od nich wypełniania ich obowiązków. Niestety Wieloletnia bezkarności rozzuchwalila Sowaczow. Oprócz Przewalutowanie z KMł, mają na swmy kącie 10 mln za olimpiadę I kilkadziesiąt mln za internet szerokopasmowy. Z rzeczy dawnychWspomnę krak chemię, zakłady tytoniowe, czy elektocieplownie.Katalog jest naprawdę długi, dlatego Twe argumenty o niepolitycznosciŚwiadczą albo o niewiedzy, albo złej woli.Czuwaj

  • Kolejarz – 17.01.2018

    ,,Te słowa potwierdzają jednoznacznie plany Prezesa Krzysztofa Mamińskiego, którego zadaniem jest powrót do tego, co już było. Do jednego PKP." I bardzo dobrze. Kolej powinna być jedna. Bez żadnych spółek i spółeczek bo to do niczego dobrego nie idzie, a kolej się tylko cofa w naszym kraju. Panie Krzystofie tylko tak do końca. Czekamy na to jak powiecie w telewizji że spółki PKP przestały istnieć i wraca PKP Polskie Kolejowe Państwowe

  • Marek – 17.01.2018

    Nareszcie. Cieszę się, że w końcu Przewozy Regionalne czy jak im tam PolRegio wróci do PKP. Ta spółka to nieporozumienie. Kasacja wagonów, brak lokomotyw, brak nowych składów. Spółka nie interesuje się wejściem na tory pomimo że na niektóre linie kolejowe samorządy co raz częściej chcą powrotu regularnych połączeń. Zarządzanie tą spółką to tragedia. Rozkłady jazdy itd. Do wszystkiego można się przyczepić. Po wejściu do PKP, czuje że byłaby szansa nawet na pociągi dalekobieżne.

  • K – 17.01.2018

    I tą telewizją koniecznie musi być TVPis

  • elwu – 17.01.2018

    I tak PKP Cargo będzie łożyć na "nierobów" z PR.

  • PREU – 17.01.2018

    @elwuNie do końca.Cały ten holding to pseudoholding, więc każdy ma pracować na swój rachunek.Aby np. z Cargo coś wpadło do ic/pr trzebaby dobrą kwadraturę koła stworzyć...

  • NCi – 17.01.2018

    Infantylność założeń że pod jednym wspólnym skrzydłem będzie ten kolos na glinianych nogach funkcjonował nie tylko zadziwia i zaskakuje co pokazuje, że Polak głupi nie tylko przed szkodą ale i durny po szkodzie. Próba naprawienia źle zarządzanego PR poprzez wciągnięcie go do struktur PKP jasno i w sposób oczywisty pokazuje, że panujący w zarządach państwowych przedsiębiorstw Misiewicze to nieudolne kmioty. Mrzonki o tym że cokolwiek będzie można kontrolować społecznie pozostawiam bez komentarza. W epoce poprzedniej słusznie minionej też można było kontrolować, patrzeć na ręce i dbać o mienie niczyje czyli społeczne. Te brednie już przerabiano, a ich efekty... Kończyło się jak zwykle złorzeniem samokrytyki ( w najlepszym przypadku ), wiecznym usprawiedliwieniem własnej nieudolności spowodowanej brakiem kompetencji ludzi za to odpowiedzialnych czyli tzw. Misiewiczów choć to dopiero od niedawna tak się ta niekompetencja zowie. No cóż nadal widoczny jest brak realnej konkurencji na torach. Ta nawet bez państwowych dotacji pokazałaby realną wartość spółek z grupy PKP. Na końcu tych eksperymentów jak poprzednio stwierdzi pewnie jakiś Mesjasz że "wicie towarzysze budowaliśmy, budowaliśmy i ... ni chu, chu"

  • emeryt – 17.01.2018

    Prawie ci sami najpierw rozwalili Kolej a tera chcą ją złączyć czy to nie parodia

  • ekspedytor – 17.01.2018

    Najlepiej jakby przestali fundować ZZM obsługę telefonów, i innym ubezpieczenia, które nic nie dają wtedy zaoszczędzą aby pieniądze przeznaczyć na podwyżki dla szarych pracowników.

  • kolejFAN – 17.01.2018

    oni sami nie wiedzą czego chcą. Zobaczcie na mape połączeń PRów- przecież poza Pomorzem,War-maz,podlasiem i zachpomem i lubelszczyzna to są kikuty, alibizgugowe relacje, poucinane kreski. jak to wszystko scalić? myślę że nawet Omamiony nie ma pomysłu tylko rzucił haslo sobie a muzom..

  • T – 17.01.2018

    @niktos tak jeździliśmy po Niemczech. I tam oprócz DB Regio jest całkiem sporo kolei obsługiwanych przez Landy

  • jkl – 19.01.2018

    A czy ktoś ukróci wreszcie palenie papierosów w pociągach POL REGIO? Rzecz dotyczy relacji: Sucha Beskidzka - Kraków Główny i Katowice - Olkusz - Kozłów/Kielce. Co na to Pan Siemieński?I mam do Pana Siemieńskiego pytanie. Dlaczego 2 stycznia pociąg "Gubałówka" z Zakopanego do Krakowa był tak przeładowany, że nie zabierał pasażerów? Dlaczego ludzie zostali na peronach (np. w Suchej, czy Makowie Podhalańskim), a obsługa pociągu wrzeszczała i krzyczała na pasażerów? I dlaczego połączenie po 16 z Krakowa do Katowic jest notorycznie przeładowane, podczas gdy po 15 z Krakowa do Suchej jadą dwie jednostki?Daj Pan spokój Kolejom Małopolskim, a spróbuj ogarnąć to, za co Waszmość odpowiada.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.