TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne na taborowych zakupach!
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.12.2019 16:45:29
Przewozy Regionalne na taborowych zakupach!

Dwa lata temu w Gdańsku Przewozy Regionalne zapowiedziały zakup 238 nowych pociągów. Minęły już ponad dwa lata i jak widać przewoźnik konsekwentnie realizuje swój cel. Właśnie ogłosił przetarg.

Dwa lata temu w Gdańsku Przewozy Regionalne zapowiedziały zakup 238 nowych pociągów. Minęły już ponad dwa lata i jak widać przewoźnik konsekwentnie realizuje swój cel. Właśnie ogłosił przetarg.

Co prawda obejmuje on pojazd używany, nie nowy, ale nie ma to chyba większego znaczenia. Liczy się sam fakt podjęcia próby zakupienia pojazdu. Jednego. To drugie, po prezentacji innowacyjnego systemu wentylacyjnego dla EN57, jakże istotne wydarzenie dla największego przecież – jak sam wielokrotnie to podkreśla – polskiego przewoźnika. Może jeszcze nie przełomowe, ale patrząc na działania Przewozów Regionalnych można chyba ów przetarg nazwać krokiem milowym.

Do końca 2018 r. Polregio (czyli Przewozy Regionalne) otrzyma 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów. To jednak nie koniec. Przewozy Regionalne są zainteresowane zakupem 238 nowych pociągów – mówił na targach Trako w 2017 roku szef Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.

Przechodząc do konkretów. Przetarg obejmuje dostawę jednego używanego spalinowego zespołu trakcyjnego. Jak łatwo się domyśleć chodzi o Linka, którego może sprzedać Przewozom Regionalnym PESA.

Pojazd musi między innymi:

1) być przystosowany do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300–760 mm;

2) posiadać bezterminowy dokument wydany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego uprawiający do jego eksploatacji na infrastrukturze kolejowej na terenie Polski, w szczególności na infrastrukturze kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowej S.A.;

3) być sprawny technicznie i posiadać w chwili przekazania do Zamawiającego ważne świadectwo sprawności technicznej, a także – wg posiadanej dokumentacji utrzymaniowej – nie może wymagać wykonania czynności utrzymaniowych poziomu P4 w okresie co najmniej 4 lat od dnia upływu terminu składania ofert w postępowaniu;

4) być zarejestrowany w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) i posiadać nadany europejski numer pojazdu kolejowego (EVN);

5) posiadać system informacji pasażerskiej, klimatyzację kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat.      

Oferty można składać do 7 stycznia 2020 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
szt