TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne liderem rynku. I z zyskiem
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.04.2017 12:03:42 8 komentarzy
Przewozy Regionalne liderem rynku. I z zyskiem

Przewozy Regionalne to obecnie największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. W roku 2016 z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o prawie 3,5% więcej niż w roku 2015.

Przewoźnik informuje też, że spływające wyniki za pierwsze miesiące br. pokazują, iż w tym roku uda się utrzymać tę dominującą pozycję.

Wzrost liczby pasażerów to m.in. efekt dobrej współpracy z samorządami, która przekłada się na tworzenie nowych połączeń oraz zwiększenie liczby pociągów na już istniejących trasach. Wiemy jednak, że aby przyciągnąć klienta, musimy ciągle się zmieniać ? twierdzi Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.

W 2016 roku po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii Spółka odnotowała dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach. Obecnie koncentruje się na poprawie jakości usług, inwestycjach w tabor oraz integracji oferty wraz z przewoźnikami autobusowymi.

51,238 mln zł, bo tyle dokładnie wynosi wynik za 2016 r., to efekt konsekwentnie wdrożonego planu restrukturyzacji oraz założonej w nim optymalizacji kosztów ? mówi Krzysztof Zgorzelski. W tym roku spodziewamy się równie dobrych wyników. Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne, długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi ? dodaje Prezes.

Tak znaczna poprawa kondycji finansowej Przewozów Regionalnych pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Spółka odzyskała wiarygodność finansową i dzięki temu może inwestować w nowy tabor. Taka sytuacja jest niezwykle pocieszająca, zwłaszcza, że ludzie coraz chętniej chcą jeździć koleją ? mówi Jarosław Kossowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej.



Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • MKM – 05.04.2017

    Hahaha. Takie spółki nie mogą mieć zysku. Są państwowymi molochami, i muszą inwestować w tabor i w bazę. A tu sukces bo zysk... A pomorskie jeździ trupami.

  • Tomek – 05.04.2017

    retorycznie zapytam - ile będzie wynosił ten "zysk" kiedy zabierzemy PR-om dotacje?
    Kreatywna księgowość. Ot co.
    Chcę być dobrze zrozumiany. Nie mam nic przeciwko wspomaganiu przewoźników kolejowych z publicznej kasy (rzecz jasna w sposób przemyślany, co niestety nie zawsze ma miejsce) gdyż kolej ma przede wszystkim służyć ludziom a zarobek (szczególnie w przewozach regionalnych/aglomeracyjnych) to raczej powinien być dodatek. Śmieszą mnie jednak takie PR-owe komunikaty, które są tak samo żałosne jak uśmiechy polityków i radość z faktu że im bezrobocie spadło bo... 2 miliony ludzi wyjechało z tej krainy szczęśliwości w poszukiwaniu lepszego życia :)

  • Gryzoń – 05.04.2017

    Jeszcze trochę i będzie pozamiatane. Stracą kilka wojewodztw i po nich. Łódzkie papa. Małopolska już już. Dolnośląskie końcówka. Śląskie tuż tuż. Zostanie podlaskie i lubelskie. Potęgi kolejowe.

  • ? – 05.04.2017

    Reanimacja trupa trwa. Ile jeszcze kasy przejedzą kolejni prezesi?

  • kolejFAN – 05.04.2017

    zysk? na czym? na braku rewizji loków, bohunów z Krzyża i Leszna? czy na zamykaniu kas biletowych? żałosne podrygiwania martwej ostrygi. Tabor w większości marszałkowski a oni są tylko PODMIOTEM WYKONUJĄCYM. EN57 się nadaje na złom, poniali panowie z peerobethonu?

  • Prezes ma miski – 05.04.2017

    No jak do panów mówi! Grzeczniej bo jak nie to wrócę i zrobie porządki!

  • Smerf ważniak – 05.04.2017

    Ale o tym jak tracą udziały to już nikt nie powie. A tracą cały czas.

  • Ślazak – 12.04.2017

    kolejFan ,
    A Marszałkowskiego kolejki to niby czyj mają tabor jak nie Marszałka.
    masz ty pojęcie ile kosztuje uruchomienie pociągu na wagonach z lokomotywą a ile na EZT lub szynobusie????
    Raczej nie bo bzdury piszesz okrutne.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.