TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne idą w zaparte: Nie będzie pociągów na Pol and Rock
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.06.2019 11:44:00 6 komentarzy
Przewozy Regionalne idą w zaparte: Nie będzie pociągów na Pol and Rock

Na nic apele, prośby i groźby. Przewozy Regionalne idą w zaparte i nie uruchomią pociągów na Pol and Rock. Argumenty te same, mimo, że zostały one już obalone, chociażby przez poprzedniego szefa spółki Tomasza Pasikowskiego.

Na nic apele, prośby i groźby. Przewozy Regionalne idą w zaparte i nie uruchomią pociągów na Pol and Rock. Argumenty te same, mimo, że zostały one już obalone, chociażby przez poprzedniego szefa spółki Tomasza Pasikowskiego.

I tak przewoźnik twierdzi, że uruchomienie dodatkowych komercyjnych pociągów przez Przewozy Regionalne na 25. Pol'And'Rock Festival jest nieuzasadnione ekonomiczne. Spółka ograniczała koszty i nie dysponuje już tak dużą nadwyżką taboru, jak w latach ubiegłych – to dwa kluczowe argumenty, których twardo trzymają się Przewozy Regionalne. Dalej wskazywane są koszty ubiegłorocznego uruchomienia projektu musicREGIO, które wyniosły 3 mln zł, a których nie pokryły przychody, gdyż wyniosły one około 2 mln zł. Tymczasem Tomasz Pasikowski, były szef Przewozów Regionalnych jasno wskazał, m.in. w wypowiedzi dla telewizji TVN, że na połączeniach woodstockowych spółka zarabiała. Obecne kierownictwo twierdzi, że było inaczej…

Spółka rzekomo ograniczyła też koszty funkcjonowania poprzez dostosowanie ilości eksploatowanego taboru do oferty, którą zamawiają marszałkowie województw. Oznacza to, że nie ma już takiej nadwyżki taboru, jaka miała wcześniej, dlatego nie jest w stanie uruchomić pociągów musicREGIO. Ale nie wyklucza to uruchamiania pociągów na festiwale folkowe, dożynki prezydenckie w Spale, a także weekendowych połączeń SuperRegio. Udało się także uruchomić zupełnie nieudany projekt połączeń majówkowych nad morze. Czyli tabor do ich realizacji jednak jest, trzeba tylko odpowiednio nim gospodarować. Dodatkowo w weekendy wolne stoją składy, który obsługują połączenia InterRegio Łódź – Warszawa. Przy odrobinie dobrych chęci dałoby się. Tyle, że tych w Przewozach Regionalnych nie ma ani trochę…

PAP przypomina, że w przesłanym w czwartek do mediów piśmie skierowanym do prezesa Przewozów Regionalnych marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak wyraziła opinię, że brak dodatkowych pociągów przy tak dużej imprezie masowej wywoła problemy komunikacyjne nie tylko w regionie, ale w całym kraju. Znacząco większe obłożenia pociągów planowych w całym kraju podczas trwania tej imprezy, przy braku reakcji przewoźników wykonujących zadania w ramach Ustawy o transporcie publicznym, może doprowadzić do chaosu komunikacyjnego, który odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce. – napisała Polak. Według marszałek argumenty spółki mówiące o stratach generowanych podczas realizacji połączeń dodatkowych są "intencjonalnie nierzetelne". W tej kwestii powołała się na informacje byłego prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego mówiące o tym, że za jego czasów dodatkowe pociągi przynosiły spółce zyski, a o których wspomnieliśmy już wcześniej.

Dalej PAP przypomina, że pod koniec maja br. o rezygnacji Przewozów Regionalnych z organizacji dodatkowych pociągów na festiwal w Kostrzynie poinformowała Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, wskazując, że taka sytuacja zdarza się po raz pierwszy od 25 lat. Pol'and'Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Przez wiele lat był znany pod nazwą Przystanek Woodstock. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 r. w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata. Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • zeus04 – 15.06.2019

    Nie tylko brakuje taboru, ale maszynistów i kierowników pociągów którzy muszą znać szlak i chcą robić nadgodziny w takich warunkach jakie panują na tamtych klimatycznych relacjach...

  • mechanik – 16.06.2019

    @Wawerskie Linie Autobusowe To długi proces, Mojżeszowi zajęło to 40 lat. @Tadeusz Polar Przecież marszałkowie już zamówili, pora ale zmusić własną betonową głowę do myślenia. @zeus04 Tradycyjnie konfabulujesz. Są zamówione dodatkowe relacje, do których ludzi i tabor znaleziono. To jakiś cud, po prostu cud :xD

  • zeus04 – 16.06.2019

    Na razie marszałek dał "ukaz", a ludzi i tabor zacznie się dopiero szukać. Pewnie się znajdzie chętny do "służby" życia i pojedzie na zapoznanie szlaku 4-razy tam i z powrotem, ale to inna skala, gdy marszałek wyśle jeden skład, a PR-y musiały co roku wysyłać kilkadziesiąt takich...

  • daarst – 17.06.2019

    Ojciec Dyrektor zabronił...

  • mechanik – 17.06.2019

    @zeus04 "a PR-y musiały" - Jak widać, po latach pracy w takim otoczeniu, nieźle ci się coś w mózgu pomerdało. Przejrzyj na oczy, zacznij myśleć.

  • mechanik – 18.06.2019

    @zeus04, mam dla Ciebie przykrą wiadomość: "poleciłem ministrowi infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi przygotowanie pociągów, które dowiozą uczestników na miejsce." No, to teraz choćby szyny sr*ły a zeusy tyle łgały... :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !