Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne i PKP Intercity z ZKA na trasie Lublin – Stalowa Wola

inforail
16.02.2018 07:16
0 Komentarzy

1 marca br.rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii kolejowej 68 Lublin-Stalowa WolaRozwadów. Od początku następnego miesiąca linia zostanie zamknięta na36-kilometrowym odcinku od Lublina Zemborzyc do Kraśnika. Dla pasażerówuruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.

Jak poinformował w czwartek na konferencji w Stalowej Wolidyrektor projektu Marcin Egiert, w ramach odcinka Lublin Zemborzyce-Kraśnikzbudowanych zostanie siedem nowych peronów. „To jest ten element, którypasażerowie w pierwszej kolejności zauważą” – dodał.

Od 1 marca Przewozy Regionalne uruchomią zastępcząkomunikację autobusową na tym odcinku. W przypadku pociągów relacji Lublin –Szastarka – Lublin trasa autobusów zostanie wydłużona do Szastarki.

Natomiast PKP Intercity uruchomi komunikację autobusową natrasie od Lublina do Rzeszowa. Autobusy przewoźnika będą zatrzymywały się naprzystankach: Lublin, Kraśnik, Zaklików, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Nowa Dęba,Kolbuszowa, Rzeszów Główny.

Egiert zaznaczył, że po zakończeniu modernizacji odcinkaLublin Zemborzyce-Kraśnik, co ma nastąpić 31 sierpnia br., realizowany będziekolejny od Kraśnika do Zaklikowa – od 1 września do 31 stycznia 2019 r. Z koleiod 1 lutego 2019 r. do 31 lipca 2019 r. będzie zamknięty trzeci, ostatniodcinek od Zaklikowa do Stalowej Woli.

„Od 1 sierpnia 2019 r. powinniśmy rozpocząć komunikację tąlinią, najpierw lokomotywą spalinową, natomiast trakcja elektryczna uruchomionazostanie z końcem 2019 r.” – powiedział Egiert.

W ramach prac między Stalową Wolą a Lublinem przebudowanojuż m.in. ponad 5 km torów na odcinku Lublin–Lublin Zemborzyce, wymienionoponad 11 tys. podkładów i zamontowano dwa rozjazdy.

W Stalowej Woli Rozwadowie gotowe są już cztery nowe toryoraz siedem rozjazdów. Wkrótce rozpocznie się montaż wiaty. Kolejne perony są wprzebudowie. Wszystkie będą wyposażone w nowe ławki, informację pasażerską,udogodnienia dla niepełnosprawnych. Prace torowe przenoszą się na północnączęść stacji, gdzie będą nowe tory oraz cztery nowe rozjazdy. Zakończenie robótna stacji Stalowa Wola Rozwadów planowane jest jesienią 2018 r.

Obecny na konferencji wiceprezes PLK ds. realizacjiinwestycji Arnold Bresch podkreślił, że modernizowana jest również linia zLublina do Warszawy. „To spowoduje polepszenie połączenia między Warszawą aStalową Wolą. A to oznacza, że jeden z priorytetów w ramach krajowego programukolejowego, czyli wzmocnienie kolei w Polsce Wschodniej już jest realizowany” –dodał.

Wiceprezes przypomniał, że w ub. r. PLK podpisały umowy owartości 19 mld zł. Dodał, że takie wizyty jak te w Stalowej Woli mają m.in.zweryfikować potencjał wykonawców.

„Ważnym aspektem, na który zwracamy uwagę i który jestpodstawą do podjęcia działań mobilizujących wykonawców jest utrzymanieharmonogramów zamknięć torowych, bo na tak wielkim placu budowy, jaki mamy wtej chwili w Polsce opóźnienie na jednym projekcie powoduje automatycznieopóźnienie na kolejnym” – wyjaśnił Bresch.

Modernizacja linii Lublin-Stalowa Wola jest największym inajbardziej zaawansowanym w realizacji z ośmiu projektów kolejowychfinansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020. Kosztinwestycji to 367 mln zł, a 85 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne.

Efektem modernizacji będą krótsze o ok. 20 min podróże natrasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pociągi pasażerskie będą jeździły 120km/h.

Linia Lublin-Stalowa Wola jest częścią kolejowej MagistraliWschodniej, czyli koncepcji modernizacji linii łączących: Olsztyn, Białystok, Lublin,Rzeszów i Kielce. Ma też ona łączyć kluczowe szlaki kolejowe o charakterzemiędzynarodowym, poprawiając dostępność komunikacyjną wschodniej części kraju.


Komentarze