TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne dojeżdżają pomorskie szynobusy (aktualizacja)
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.08.2018 19:24:40
Zdefektowany SA132-006 na stacji Hel

Po województwach zachodniopomorskim i lubuskim pora na pomorskie. Tu też wszystko wskazuje na to, że Przewozy Regionalne wykończą spalinowe jednostki.

Po województwach zachodniopomorskim i lubuskim pora na pomorskie. Tu też wszystko wskazuje na to, że Przewozy Regionalne wykończą spalinowe jednostki.

O kłopotach SA132-006 informowaliśmy na naszym profilu facebookowym. Jednostka w ubiegłym tygodniu została unieruchomiona na prawie dwie godziny w Helu. Ostatecznie ruszyła, ale po wielu próbach i walce obsługi.

O wiele gorsze informacje dostaliśmy w sprawie jednego z pomorskich SA138-002. Wczoraj na stacji Władysławowo wydobywał się z niego dym. Skład został prawdopodobnie odstawiony, nie wiadomo kiedy wróci do ruchu.

Problemy z taborem spalinowym Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych to nic nowego. W obecnym sezonie sytuację ratowały składy zakupione ze wsparciem szwajcarskim, które mogły zostać skierowane chociażby do Helu, z uwagi na remont trasy, którą powinny obsługiwać. Dodatkowo są jeszcze małopolskie posiłki.

Jak podało Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei dzisiejszy (30 sierpnia) jak i wczorajszy (29 sierpnia) pociąg do Kościerzyny, odjeżdżający o godz. 4:59 był zastąpiono komunikacją zastępczą. "Zaszynobus" z SM42-329 i bohunem, obsługiwał dziś także połączenie Regio 50704 odjeżdżające o 5:10 z Chojnic do Tczewa. Zwykle jest ono obsługiwane spalinowym autobusem szynowym. Dziś jak i wczoraj obieg ten był na składzie wagonowym (wczoraj z wagonem typu 120A). Jak podaje Stowarzyszenie wszystko z racji braku odpowiedniej ilości sprawnych szt-ów.

Taboru spalinowego Przewozom Regionalnym brakuje cały czas. Ten, który jeździ jest eksploatowany i utrzymywany w sposób, który już wkrótce może doprowadzić do odstawienia kilku pociągów z uwagi na awarie bądź brak przeglądów. Zmorą przewoźnika jest ogłaszanie przetargów na okresowe naprawy poszczególnych jednostek w taki sposób, że te muszą czekać na nie miesiącami. Co więcej czynnych lokomotyw, które awaryjnie mogłyby zastąpić szynobusy jest także coraz mniej, bo albo nie naprawia się ich po wypadkach, albo kończy im się dopuszczenie do ruchu. Dodatkowo Przewozy Regionalne tną wagony, których też mają coraz mniej. Sam przewoźnik nie kupuje też samodzielnie taboru, oglądając się ciągle na marszałków. A jak widać EN57 wszędzie się nie dojedzie…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Pomorskie
SA138
SA132