TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przewozy Regionalne chcą działkę w Krakowie. Tę samą co Koleje Małopolskie
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.03.2018 11:02:57
Czy pociągi w Małopolsce będą jeździć brudne? (foto: KM)

Województwo Małopolskie chciało wybudować myjnię dla taboru kolejowego. W tym celu chciało pozyskać działkę. Od PKP. Tyle, że wówczas okazało się, że tę samą działkę potrzebują Przewozy Regionalne.

Województwo Małopolskie chciało wybudować myjnię dla taboru kolejowego. W tym celu chciało pozyskać działkę. Od PKP. Tyle, że wówczas okazało się, że tę samą działkę potrzebują Przewozy Regionalne.

Na ostatniej sesji sejmiku nie została podjęta żadna uchwała w tej sprawie. Na wniosek radnego PiS głosowanie zostało przełożone. Swoją drogą PKP SA też nie kwapią się z podjęciem żadnych decyzji w tej sprawie. Marszałek Jacek Krupa chce nawet apelować do premiera, jednak podjęcie uchwały w tej sprawie też odwleka się.

PKP SA chce wydzierżawić działkę na 10 lat. Biorąc pod uwagę skalę inwestycji to termin trochę niepoważny. Marszałek chce umowy na okres dwukrotnie dłuższy. Mamy zatem kolejny odcinek sporu, który nie służy nikomu, a zwłaszcza pasażerom. Mimo, że wcześniej było zielone światło dla inwestycji, Małopolska dostała nawet unijne dofinansowanie, przy finalizacji zaczęły się problemy. Jeśli ta budowa nie rozpocznie się w tym roku, środki przepadną – podkreślił marszałek Jacek Krupa.

Przypomnijmy, że Koleje Małopolskie serwisują swoje pociągi w Dębicy, Katowicach i Nowym Sączu. Bo Przewozy Regionalne nie chcą współpracować.

To zaplecze techniczne dla Kolei Małopolskich, bo tak to zostało zapisane w projekcie konkursowym – mówił marszałek Jacek Krupa. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że wszystko pójdzie w dobrym kierunku. Tak naprawdę chodzi o to, żeby tabor, niezależnie czyją własnością jest, można było tam czyścić, również Pendolino PKP Intercity. Nie ma w Małopolsce odpowiedniego zaplecza, które zapewniałoby odpowiednią czystość taboru – podał Marszałek Jacek Krupa.

Pociągi trzeba myć często, nie co tydzień. Ale trafiliśmy na ścianę, nie możemy uzyskać dzierżawy – dodał.

Marszałek Krupa podkreślił też, że Przewozy Regionalne, które chcą również tej działki nie mają żadnych środków na realizację projektu zaplecza. Przypomniał, że spółka jest w trakcie restrukturyzacji i nie może korzystać z unijnych środków.

W tej chwili nie ma też szans na przekazanie terenu województwo. Stąd też prośba o dzierżawę – mówił dalej Jacek Krupa. Chcieliśmy udostępnić usługi na zasadzie barteru dla PKP. Nie było żadnych odpowiedzi – podał.

Mimo tych wyjaśnień uchwała w sprawie apelu do premiera nie została podjęta. Dziwne…


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
  • Lukasz Pajak – 27.03.2018

    Shame...

  • Dariusz Partyka – 27.03.2018

    Pewnie nadgorliwość ministra infrastruktury... "Jego" rejon, a Koleje Małopolskie mu nie podlegają w przeciwieństwie do państwowych PLK, PKP IC i PR...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.