Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na piętrowe zestawy dla PKP Intercity jeszcze w tym roku

inforail
17.08.2020 08:45
0 Komentarzy

PKP Intercity niewyklucza, że jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na dostawę pociągów typupush-pull, które będą się składały z wagonów piętrowych – poinformował PAPprezes kolejowej spółki Marek Chraniuk.

„Chcielibyśmy ogłosić przetarg (na dostawę pociągów zwagonami piętrowymi – PAP) jak najszybciej. Nie wykluczam, że będzie to w tymroku” – powiedział prezes PKP Intercity. Chraniuk zaznaczył jednocześnie,że konkretny termin ogłoszeniu przetargu zostanie podany po zakończeniu dialogutechnicznego, który spółka ogłosiła pod koniec lipca tego roku.

„Dialog techniczny jest pewnym wstępem do przetargu.(…) Ma za zadanie m.in. pokazać, na ile zmienia się w różnych obszarachinnowacyjnych tabor” – stwierdził szef kolejowej spółki.

W opublikowanym przez PKP Intercity ogłoszeniu o dialogutechnicznym spółka poinformowała, że chodzi o dostawę 7-wagonowych składówpiętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.

Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów,przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku gdypociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, agdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonusterowniczego.

Jak poinformowało PKP Intercity w ogłoszeniu o dialogutechnicznym, przewoźnik zakłada, że pociąg składałby się z jednego wagonukońcowego z kabiną sterowniczą, z miejscami siedzącymi w klasie 2, zprzedziałem konduktorskim, maszyną vendingową (służącą do sprzedażysamoobsługowej m.in. napojów czy przekąsek – PAP), strefą dla opiekunów zdziećmi oraz miejscami dla podróżujących z rowerami.

Kolejne pięć wagonów środkowych wyposażonych byłoby wmiejsca siedzące klasy 2, a jeden wagon miały miejsca siedzące klasy 1.Maksymalna prędkość podróżowania takiego składu ma wynosić 200 km/h, a liczbamiejsc siedzących w pociągu – około 800. (PAP)

Komentarze