TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przetarg na modernizację odcinka E20 Sochaczew ? Swarzędz
PKP PLK - Opublikowano: 30.10.2015 11:39:38
fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii Warszawa ? Poznań na odcinku Sochaczew ? Swarzędz.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii Warszawa ? Poznań na odcinku Sochaczew ? Swarzędz. To kolejne postępowanie finansowane z unijnego instrumentu finansowego CEF ?Łącząc Europę?. Za ponad 2,6 mld zł PLK zmodernizuje 230 km torów, 10 stacji i przystanków by zapewnić komfortową, szybką i bezpieczną podróż.

Modernizacja trasy Sochaczew ? Swarzędz, kluczowej część magistrali Warszawa ? Poznań, pozwoli na przejazd 500 pociągów na dobę ? czyli prawie dwukrotnie więcej niż obecnie. Inwestycja PLK podniesie też poziom bezpieczeństwa i skróci podróż najszybszymi składami o kilkanaście minut. Dzięki przebudowie stacji m.in. Łowicz, Kutno, Konin bezpośrednie pociągi z Warszawy do Poznania będą mogły jechać szybciej i poprawi się obsługa ruchu regionalnego.

- Realizacja tego projektu znacznie poprawi transport kolejowy na trasie Warszawa ? Poznań, a pasażerom przyniesie dobre zmiany w postaci nowoczesnych i komfortowych stacji oraz sprawnego i krótszego o kilkanaście minut przejazdu. Realizację inwestycji w terminie zapewni wybór rzetelnego wykonawcy w formule przetargu dwustopniowego. To kolejny projekt finansowany w ramach unijnego instrumentu finansowego ?Łącząc Europę?, w którym Komisja Europejska już przyznała PLK ponad 7 mld zł dotacji ? mówi Marcin Mochocki członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PLK.

Oprócz przebudowy 230 km torów, prace obejmą także modernizację stacji Łowicz, Kutno, Koło, Konin, Podstolice i przystanków: Leonów, Mysłaków, Kutno-Azory i Konin Zachód. Zwiększy się komfort podróży i obsługi pasażerów. Powstaną nowe przejścia podziemne i nowoczesne perony wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie oraz w pełni dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

W ramach inwestycji PLK wybudują 2 wiadukty drogowe w Łowiczu i Koninie, które zastąpią przejazdy kolejowo ? drogowe. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem, co pozytywnie wpłynie na zwiększenie efektywności prowadzenia ruchu oraz bezpieczeństwo. Wybudowane zostaną 3 nowe lokalne centra sterowania ruchem w Łowiczu, Kutnie i Koninie.

W celu zapewnienia sprawnego przejazdu pociągów i efektywnego prowadzenia prac, część składów pojedzie przygotowywaną już trasą objazdową (liniami 131 i 353). Realizację inwestycji przewidziano na lata 2016-2020.

Przetarg na modernizację 230 km odcinka Sochaczew ? Swarzędz to kolejne w ostatnim czasie postępowanie, finansowane z unijnego instrumentu finansowego ?Łącząc Europę? (CEF). W zeszłym tygodniu zarządca infrastruktury ogłosił przetargi na modernizację linii obwodowej Warszawy i ostatniego odcinka na linii E 59 Wrocław ? Poznań. W latach 2016 - 2023 Polskie Linie Kolejowe przeprowadzą inwestycje za 67 mld zł ujęte w Krajowym Programie Kolejowym.

Międzynarodowa linia kolejowa E20, której częścią jest trasa Warszawa Zachodnia ? Kunowice, w tym odcinek Sochaczew ? Swarzędz to linia o państwowym znaczeniu, część II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, która jest najważniejszym i najkrótszym połączeniem krajów Unii Europejskiej z Europą Wschodnią i dalej Azją. Stanowi istotny ciąg komunikacyjny, mający kluczowe znaczenie w zakresie powiązań regionalnych, międzyregionalnych i międzynarodowych, zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym. To także dogodne połączenie pomiędzy największymi europejskimi stolicami tj. Berlinem i Moskwą, jak i pomiędzy ważnymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E20.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Swarzędz
Sochaczew
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.