Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na lokomotywy opóźniony, bo PKP Intercity analizują

inforail
03.07.2017 18:00
0 Komentarzy

Wiemy już dlaczegoopóźnia się przetarg na dostawę elektrowozów dla PKP Intercity.

Jak poinformował Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB wzwiązku z zakończonymi, a także trwającymi obecnie postępowaniami spornymi(postępowania arbitrażowe) związanymi z realizacją wcześniejszych dostaw nowychpojazdów kolejowych, zaistniała konieczność ponownej analizy przez PKP Intercityczęści zapisów stosowanych w specyfikacjach przetargowych. W związku z tymobecnie trwa ocena specyfikacji przetargowych pod kątem uwzględnienia w nowychpostępowaniach zdobytych dotychczas doświadczeń. Ponadto dodatkowa weryfikacjadokumentacji była niezbędna z uwagi na wprowadzane przez organy unijne zmianydo specyfikacji systemu ETCS. Zmiany te wpłynęły nie tylko na terminypostępowań dotyczących nowych lokomotyw, ale także wydłużyły trwające jużpostępowanie dotyczące doposażenia w system ETCS posiadanych już lokomotywserii EU44 (HUSARZ).

Bittel poinformował ponadto, że przetarg na zakup 20elektrycznych lokomotyw jednosystemowych z V=160 km/h zostanie ogłoszony dokońca lipca 2017 roku. W zakresie przetargu na lokomotywy elektryczno-spalinowetrwa obecnie dialog techniczny z potencjalnymi oferentami. Natomiast dlaprojektu zakupu 10 lokomotyw wielosystemowych z V=190 km/h PKP IC opracowujeobecnie montaż finansowy, a ogłoszenie tego przetargu planowane jest na 4kwartał 2017 roku. Jednocześnie informuję, że plany PKP IC dotyczące zakupunowych lokomotyw określone w obowiązującej strategii taborowej pozostająaktualne.

Dowiedzieliśmy się także, że do roku 2020 spółka nie planujezakupu lokomotyw spalinowych przeznaczonych do regularnej obsługi składówpasażerskich. W pierwszej kolejności kładziony jest nacisk na wzrostdostępności lokomotyw serii SU160 (GAMA). W tym celu trwają intensywne rozmowyPKP IC z dostawcą i podmiotem odpowiadającym za utrzymanie tych pojazdów, tj.PESA Bydgoszcz.


Komentarze