Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przeglądy Pendolino zakończone

inforail
08.11.2018 10:43
0 Komentarzy

Alstom zakończyłgłówne prace modernizacyjne floty Pendolino, w skład której wchodzi 18 pociągówużywanych przez PKP Intercity.

To pierwszy ogólny przegląd polskiej floty, któremu poddanezostały pociągi po osiągnięciu przebiegu 1,2 miliona kilometrów.

Jak podała firma od lipca 2017 r. zespoły serwisowe Alstom wPolsce terminowo przeprowadziły ogólne testy 18 pociągów, przy czym zapewnionazostała maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw.overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózkówi silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementówpociągu.

Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto ioczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatorypoprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy. Istotne pracezostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów, w tym prace modernizacyjne,które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów,takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano,skontrolowano lub wymieniono 600 000 elementów.

Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskichekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie, niedalekoWarszawy. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty – a także z myślą oprzyszłych przeglądach – warsztat został specjalnie przystosowany i wyposażonyw najnowsze urządzenia utrzymaniowe. W warsztacie możliwe jest mycie, demontażkół, rozbiórka oraz kontrola wszystkich komponentów o krytycznym znaczeniu dlabezpieczeństwa (resorów, amortyzatorów, złącz elastycznych, łączeń itp.), anastępnie montaż, mocowanie kół i badanie zmontowanego wózka. Pozostałe pracewykonano w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej(Warszawa), gdzie odbywają się odbywają się standardowo regularne przeglądy.

Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 rokupociągi dużych prędkości Avelia Pendolino pokonały już 27 milionów kilometrów.


Komentarze