TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przebudowa stacji Lublin – jakie prace?
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.02.2018 14:14:00
Przebudowa stacji Lublin – jakie prace? (foto: PKP PLK)

Przebudowa stacji Lublin obejmie perony, przejście podziemne, tory i urządzenia sterowania ruchem. Szeroki zakres prac wymaga zmiany w obsłudze pasażerów i kursowaniu pociągów – poinformowały PKP PLK.

Przebudowa stacji Lublin obejmie perony, przejście podziemne, tory i urządzenia sterowania ruchem. Szeroki zakres prac wymaga zmiany w obsłudze pasażerów i kursowaniu pociągów – poinformowały PKP PLK.

Od 1 marca pociągi w kierunku, Chełma będą odjeżdżać z peronu tymczasowego. Inwestycja będzie realizowana w ramach prac na linii Lublin - Warszawa. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie, informację. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Skróci się czas podróży. Na stacji Lublin zdemontowano już peron 3. Prace wkraczają w kolejną fazę przebudowy peronu 2, przejścia podziemnego i urządzeń sterowania ruchem. Wymiana torów, rozjazdów, oraz prace ziemne i rozbiórka tunelu wymagają zamiany obsługi podróżnych. Peron tymczasowy na wiadukcie ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej zastąpi brakujące perony.

Od 1 marca z peronu tymczasowego planowane są odjazdy i przyjazdy pociągów z kierunku Chełma, Stalowej Woli i Zamościa. Pasażerowie, kontynuujący podróż pociągami dalekobieżnymi np. do Warszawy, przejdą oznakowaną drogą, przejściem ul. Kunickiego i dalej Pocztową, do peronów 1 i 2 obok dworca. Czas potrzebny na przesiadkę i dojście (około 7 min) uwzględniony jest w rozkładzie jazdy stacji Lublin. Peron tymczasowy o długości 130 m i szerokości ok. 4 m. jest oświetlony i ma przygotowane ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Jest oznakowany i wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie, tablicę informacyjną. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się po schodach przygotowano pochylnię. Peron będzie wykorzystywany przez okres intensywnych prac do przełomu 2018/2019r.

Po włączeniu do obsługi peronu tymczasowego, wykonawca rozpocznie prace na peronie 2. Utrzymana będzie tylko jedna krawędź. Dojście od budynku dworca zostanie zapewnione przez peron nr 1 i przejście na peron nr 2 od strony Warszawy. Rozpocznie się również przebudowa i budowa nowej konstrukcji tunelu pod torami na odcinku od peronu 3 do peronu 1. Po zakończeniu prac, dostęp na perony ułatwią windy.

PKP PLK przypominają, że na odcinku Dęblin – Lublin, zgodnie z planem pierwszej fazy prac, rozebrane zostały tory. W zależności od pogody postępują prace ziemne. Rozpoczęto wbijanie pali pod słupy sieci trakcyjnej. Dostarczane są nowe rozjazdy. Rozebrano dwa wiadukty w okolicy Puław i Klementowic. Rozpoczęły się prace na obiektach nad ul. Diamentowa i rzeką Czerniejówką. Dla usprawnienia dostaw budowane są drogi techniczne. Rozpoczęto prace przy budowie budynku lokalnego centrum sterowania w Lublinie oraz nastawni na stacji: Puławy Azoty. Kończy się budowa nastawni na stacjach Puławy, Klementowice oraz Nałęczów.

Zmieniają się również stacje w Pilawie i Dęblinie. Twa rozbiórka starych peronów i prace przy tunelach dla pieszych. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Dodatkowo na stacji w Dęblinie prowadzone są prace na pobliskim wiadukcie oraz przepuście pod torami. Na odcinku Pilawa – Dęblin zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych oraz przygotowywane jest podtorze. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn.

PKP PLK przypominają, że po ukończeniu modernizacji trasy Lublin – Warszawa, podróż najszybszym pociągiem między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny zajmie około 90 min. Inwestycja poprawi komfort obsługi pasażerów. Stacje i przystanki zostaną wyposażonych w nowe perony, wiaty, ławki, oświetlenie. Będą dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na 42 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa.

Modernizacja Warszawa – Lublin na odcinku Otwock – Lublin rozpoczęła się w czerwcu 2017 r. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Na trasie Otwock – Pilawa prace zaplanowano od grudnia 2018 r. do grudnia 2019 r.

Wartość projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin" wynosi ponad 3,4 mld zł, a dofinansowanie z UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 2,9 mld zł.



Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Lublin
modernizacja
remont

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.