TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Protest maszynistów w PKP SKM. Powodów kilka
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.12.2018 21:04:56
Protest maszynistów w PKP SKM. Powodów kilka (foto: PKP SKM)

W poniedziałek (10 grudnia) na trójmiejskie tory wyjechały oflagowane pociągi spółki PKP SKM.

W poniedziałek (10 grudnia) na trójmiejskie tory wyjechały oflagowane pociągi spółki PKP SKM.

To inicjatywa Związku Zawodowego Maszynistów PKP SKM, o której zarząd spółki nie został poinformowany. Z oświadczenia wydanego przez maszynistów wynika, że to protest przeciwko polityce transportowej władz Samorządu Województwa Pomorskiego – podał rzecznik prasowy PKP SKM Tomasz Złotoś.

Związkowcy szczególnie są zaniepokojeni brakiem umowy przewozowej pomiędzy przewoźnikiem i samorządem, która powinna być podpisana przed 9 grudnia br., czyli przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Uważają, że brak takiej umowy w dłuższym okresie może zagrozić płynności finansowej Spółki.

Zarząd PKP SKM, po długotrwałych negocjacjach, uzgodnił warunki umowy przewozowej z przedstawicielami władz samorządu województwa. Mamy nadzieję i oczekujemy, że zostanie ona podpisana jeszcze w tym miesiącu – poinformował Tomasz Złotoś.

Związkowcy protestują też m.in. przeciwko zapowiedzianej przez Marszałka Województwa możliwości powołania nowej samorządowej spółki kolejowej. Tych planów zarząd PKP SKM nie zamierza komentować. Zdaniem związkowców takie działanie samorządu pochłonie miliony złotych, które mogłyby zostać wykorzystane na polepszenie oferty przewozowej obu przewoźników obecnie działających na pomorskim rynku kolejowym.

Związki zawodowe mają prawo do wyrażania swoich obaw i niepokojów, ale powinny to robić zgodnie z prawem. W naszej ocenie nie ma zagrożenia dla realizacji rozkładu jazdy – stwierdził Tomasz Złotoś.

A te uważają, że władze samorządu województwa pomorskiego od kilku lat podpisują z PKP SKM jednoroczne umowy przewozowe. To ich zdaniem uniemożliwia spółce zdobycie środków na wkład własny, niezbędny na zakup 10 nowych pociągów. W innych województwach marszałkowie podpisują z przewoźnikami wieloletnie umowy. Skutek? Województwo pomorskie stało się kolejowym skansenem, z najstarszym taborem w Polsce.

Znane są nam plany marszałka usamorządowienia spółki PKP SKM. Nas nie interesuje spór pomiędzy właścicielami. Chcemy spokojnie pracować, jeździć nowymi, niezawodnymi pociągami, ku zadowoleniu pasażerów. Jesteśmy zdeterminowani. Jeżeli ta nasza demonstracja nie przyniesie efektu , nie cofniemy się przed użyciem innych, bardziej radykalnych, ale zgodnych z prawem, form protestu – podał Związek Zawodowy Maszynistów PKP SKM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP SKM
maszynista
protest
  • Łukasz Kalociński – 11.12.2018

    Związki z zasady protestują ZAWSZE, czy zmiana jest duża, czy kosmetyczna, czy jest zła dla klienta, czy dobra, czy jest negatywna dla nich, czy pozytywna, ZAWSZE...

  • Cezary Błaszczyk – 11.12.2018

    Bardzo dużo racji mają. Te protesty powinny się już odbyć rok temu jak zabierali im linię do Tczewa i Słupska.

  • Wojciech Koliński – 11.12.2018

    Rolą i obowiązkiem związków jest protestować, gdy pracownikowi dzieje się gorzej. Tylko adresatem tych protestów powinna być PKP SA.

  • Paweł Klebba – 11.12.2018

    >Związkowcy protestują też m.in. przeciwko zapowiedzianej przez Marszałka Województwa możliwości powołania nowej samorządowej spółki kolejowej. Ojej, jak mi smutno

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.