Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Protest maszynistów w PKP SKM. Powodów kilka

inforail
10.12.2018 19:04
0 Komentarzy

W poniedziałek (10grudnia) na trójmiejskie tory wyjechały oflagowane pociągi spółki PKP SKM.

To inicjatywa ZwiązkuZawodowego Maszynistów PKP SKM, o którejzarząd spółki nie zostałpoinformowany. Z oświadczenia wydanegoprzez maszynistów wynika, że to protest przeciwko polityce transportowej władzSamorządu Województwa Pomorskiego – podał rzecznik prasowy PKP SKM TomaszZłotoś.

Związkowcyszczególnie są zaniepokojenibrakiem umowy przewozowej pomiędzyprzewoźnikiem i samorządem, która powinna być podpisana przed 9 grudnia br.,czyli przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Uważają, że brak takiejumowy w dłuższym okresie może zagrozić płynności finansowej Spółki.

Zarząd PKP SKM, podługotrwałych negocjacjach, uzgodnił warunki umowy przewozowej zprzedstawicielami władz samorząduwojewództwa. Mamy nadzieję i oczekujemy, że zostanie ona podpisana jeszcze wtym miesiącu – poinformował Tomasz Złotoś.

Związkowcy protestują teżm.in. przeciwko zapowiedzianej przez Marszałka Województwa możliwościpowołania nowej samorządowej spółki kolejowej. Tych planów zarząd PKP SKM nie zamierza komentować. Zdaniemzwiązkowców takie działanie samorządu pochłonie miliony złotych, które mogłybyzostać wykorzystane na polepszenie oferty przewozowej obu przewoźników obecniedziałających na pomorskim rynku kolejowym.

Związki zawodowe mająprawo do wyrażania swoich obaw i niepokojów, ale powinny to robićzgodnie z prawem. W naszej ocenie nie ma zagrożenia dla realizacji rozkładu jazdy – stwierdził Tomasz Złotoś.

A te uważają, że władze samorządu województwa pomorskiego odkilku lat podpisują z PKP SKM jednoroczne umowy przewozowe. To ich zdaniemuniemożliwia spółce zdobycie środków na wkład własny, niezbędny na zakup 10nowych pociągów. W innych województwach marszałkowie podpisują z przewoźnikami wieloletnieumowy. Skutek? Województwo pomorskie stało się kolejowym skansenem, znajstarszym taborem w Polsce.

Znane są nam plany marszałka usamorządowienia spółki PKPSKM. Nas nie interesuje spór pomiędzy właścicielami. Chcemy spokojnie pracować,jeździć nowymi, niezawodnymi pociągami, ku zadowoleniu pasażerów. Jesteśmyzdeterminowani. Jeżeli ta nasza demonstracja nie przyniesie efektu , niecofniemy się przed użyciem innych, bardziej radykalnych, ale zgodnych z prawem,form protestu – podał Związek Zawodowy Maszynistów PKP SKM.


Komentarze