TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prezesa Zgorzelskiego definicja konkurencyjnej oferty, spełniającej oczekiwania
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.05.2020 09:45:54
Tabor Przewozów Regionalnych (z lewej) i Urzędu Marszałkowskiego (z prawej)

Przewozy Regionalne nie omieszkały obwieścić "sukcesu" na Podkarpaciu, wysyłając komunikat w tej sprawie do zaprzyjaźnionych mediów. Tradycyjnie już najciekawszym jego elementem był cytat z prezesa Zgorzelskiego.

Przewozy Regionalne nie omieszkały obwieścić "sukcesu" na Podkarpaciu, wysyłając komunikat w tej sprawie do zaprzyjaźnionych mediów, tych które napiszą dobrze. Tradycyjnie już najciekawszym jego elementem był cytat z prezesa Zgorzelskiego.

Najciekawszym zaś elementem tego cytatu było stwierdzenie, że oferta dla Podkarpacia była … konkurencyjna. Prezes Zgorzelski stwierdził: Złożona przez nas oferta odpowiada w pełni na oczekiwania władz województwa, a wybranie jej to dowód na to, że po zakończonej sukcesem restrukturyzacji, wbrew niektórym opiniom, jesteśmy przygotowani, by konkurencyjnymi ofertami odpowiadać na rosnące potrzeby samorządów województw w zakresie transportu kolejowego.

Oczywiście można nas krytykować, wytykać nam, że źle piszemy o Przewozach Regionalnych, nie lubić nas za to itd. Ale czymże innym jak nie zaciemnianiem rzeczywistości są takie wypowiedzi prezesa Zgorzelskiego jak ta powyższa? Otóż wszyscy doskonale pamiętają, że samorząd województwa podkarpackiego chciał aby połączenia były obsługiwane taborem klimatyzowanym. I w sumie trudno się dziwić. Buduje się przecież Podmiejska Kolej Aglomeracyjna, ma być nowa jakość, to i wypadałoby tabor przynajmniej przyzwoity do jej obsługi wprowadzić. Z klimatyzacją.

Ale Przewozom Regionalnym nie spodobało się to i złożyły odwołanie, twierdząc, że wystarczy wentylacja. Finalnie województwo – postawione pod ścianą – przystało na wentylację. Ale czy to jest oferta odpowiadająca w pełni oczekiwaniom władz województwa? I dalej czy Przewozy Regionalne, które nie są w stanie zapewnić trzech klimatyzowanych pociągów w regionie, który nie jest zagłębiem połączeń kolejowym, są w pełni przygotowane do odpowiedzi na rosnące potrzeby samorządów? Przecież gdyby nie pojazdy udostępnione przez Urząd Marszałkowski to pasażerowie na Podkarpaciu dalej jeździliby klasykami.

Wreszcie definicja konkurencyjnej oferty. O tym, że oferta jest konkurencyjna decyduje cena i jakość, a w dalszej kolejności np. jej unikalność. To wiedza nie wymagająca jakiegoś szczególnego wykształcenia kierunkowego. Tymczasem oferta Przewozów Regionalnych dla Podkarpacia nie była ani konkurencyjna cenowo – jako o wiele droższa niż szacunki zamawiającego – ani też konkurencyjna jakościowo – bo z pociągami bez klimatyzacji. Ostatecznie można tylko przyjąć, że była unikalna. Bo jedyna taka. I z EN57, których w takim zakresie nie oferuje już nikt inny na świecie.

Wreszcie oferta nie była też konkurencyjna bo nikt inny w przetargu nie startował. Była jedyna złożona.   

Jak zatem do tego ma się wypowiedź prezesa Zgorzelskiego? Najlepszym chyba podsumowaniem będzie cytat nie z nas, a z naszego Czytelnika, który na Facebooku napisał: Żeby w XXI wieku nie być w stanie załatwić EZT z klimatyzacją... I od siebie dodamy jeszcze: i złożyć ofertę, w swoim mniemaniu konkurencyjną i jeszcze się tym chwalić… Da się? Da się. I mamy wrażenie, że na naszych oczach tworzy się historia, a nauka zmienia bieg. Wszystkie dotychczasowe teorie na temat sukcesu i konkurencyjności stają się – dzięki Przewozom Regionalnym – nieaktualne.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Podkarpackie