TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prezes Newagu apeluje o zaniechanie modernizacji `siódemek`
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2017 08:41:01 10 komentarzy
Prezes Newagu apeluje o zaniechanie modernizacji `siódemek`

Prezes Newagu Zbigniew Konieczek zaapelował do szefa PKP Intercity Marka Chraniuka o zaniechanie modernizacji lokomotyw serii EP/U07.

Prezes Newagu Zbigniew Konieczek zaapelował do szefa PKP Intercity Marka Chraniuka o zaniechanie modernizacji lokomotyw serii EP/U07.

Jego zdaniem jest to nieopłacalne, a miejsce "siódemek" jest nie na zmodernizowanych torach. Tym bardziej, zdaniem Zbigniewa Konieczka, nie jest wskazane podnoszenie prędkości lokomotyw tej serii do 160 km/h. Może to być niebezpieczne dla pasażerów. Niewiele drożej będą kosztowały nowe lokomotywy - mówił.

Newag opowiada się zatem za odnową parku taborowego przewoźników, poprzez zakup nowych lokomotyw. W ofercie firmy są lokomotywy czteroosiowe – Griffiny, a także sześcioosiowe – Dragony. Te maszyny mogą być oferowane przewoźnikom. Jak powiedział nam wiceprezes Newagu Józef Michalik rynek lokomotyw w Polsce jest duży, na razie jednak nie widać poważnych zamówień. I dodał, że firma z Nowego Sącza przygląda się każdemu postępowaniu, którego przedmiotem są lokomotywy. Poważnie rozważony zostanie także start w przetargu na dostawę elektrowozów dla PKP Intercity.

Przypomnijmy, że jakiś czas temu Zbigniew Konieczek apelował również o niemodernizowanie ezt-ów serii EN57. Jego zdaniem jednostki te powinny zostać zastąpione przez nowe pociągi, zaś ich naprawa jest w dłuższej perspektywie nieopłacalna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
Newag
  • kolejarz – 02.10.2017

    Każda pliszka swój ogon chwali a jak Gryfin stanął w Gliwicach tak stoi. Przykładem udanej modernizacji jest Oleśnicka Rakieta EU07A chwalona przez mechaników i wiecznie rozbabrana EP09 po naprawach w NEWAGU

  • Bolek – 02.10.2017

    Celowo mącisz. Akurat Gryfin, a szczególnie Dragon to niezawodne maszyny, natomiast z tym 07A jest hmm... różnie.

  • bun – 02.10.2017

    Tylko EZTy lub pull-pushe (oczywiście jedno i drugie w systemie przedziałowym). Szlag człowieka trafia jak stoi 20 min. i czeka na zmianę czoła.

  • JanuszJG – 02.10.2017

    Przetarg na modernizację EP07 oraz EU07 nie powinien zostać ogłoszony, bo tak naprawdę te lokomotywy mają już swoje lata, a ich dalsza modernizacja nie ma sensu. Tutaj PKP IC powinno ogłosić jeden wielki przetarg na nowe lokomotywy, które zastąpią EP07 oraz EU07.

  • kolejarz – 02.10.2017

    Bolek - czy widzisz Dragona ciągnącego skład 5-7 wagonów, nawet CARGO poszło po rozum do głowy i składy kontenerowe i samochodowe obsługuje siódemkami. Wiem ze na nowym można dobrze zarobić i NEWAG chce się utrzymać w roli producenta tych pojazdów. Gryfin jakoś nie był na testach w IC ani w PRach. Czyżby NEWAG przespał swoją szansę przy prezentacji swoich pojazdów

  • gutek – 02.10.2017

    przetarg na modernę EU07 już był- wpłynęły oferty z trzech zakładów i cisza

  • mechanik – 02.10.2017

    Modernizacja starych siodemek mija się kompletnie z celem. Konstrukcja sięgająca lat 60, zmęczony materiał, brak chociażby strefy zgniotu a tu jeszcze podniesc predkosc do 160? Jadąc tym sprzętem 120 jest strach w oczach a co dopiero więcej... Powinny być nowe lokomotywy, nowe konstrukcje i takie przetargi,żeby polskie firmy z tego skorzystały.

  • hejter – 02.10.2017

    Niech najpierw poprawią wózki i/lub zawieszenie w impulsach, bo wężykują równo.

  • lukas – 02.10.2017

    Kupią nowe jak te się całkiem rozlecą.

  • mechanik – 04.10.2017

    @hejter Tobie w głowie coś wybitnie wężykuje. Mogę wymienić produkt innej firmy który rzeczywiście wężykuje, a wózki z innego produktu notorycznie gubiły tłumiki wężykowania z powodu bublowatości projektu.Wpis z 02.10 nie jest moim dziełem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.