TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prezes Newagu apeluje o zaniechanie modernizacji `siódemek`
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2017 08:41:01 10 komentarzy
Prezes Newagu apeluje o zaniechanie modernizacji `siódemek`

Prezes Newagu Zbigniew Konieczek zaapelował do szefa PKP Intercity Marka Chraniuka o zaniechanie modernizacji lokomotyw serii EP/U07.

Prezes Newagu Zbigniew Konieczek zaapelował do szefa PKP Intercity Marka Chraniuka o zaniechanie modernizacji lokomotyw serii EP/U07.

Jego zdaniem jest to nieopłacalne, a miejsce "siódemek" jest nie na zmodernizowanych torach. Tym bardziej, zdaniem Zbigniewa Konieczka, nie jest wskazane podnoszenie prędkości lokomotyw tej serii do 160 km/h. Może to być niebezpieczne dla pasażerów. Niewiele drożej będą kosztowały nowe lokomotywy - mówił.

Newag opowiada się zatem za odnową parku taborowego przewoźników, poprzez zakup nowych lokomotyw. W ofercie firmy są lokomotywy czteroosiowe – Griffiny, a także sześcioosiowe – Dragony. Te maszyny mogą być oferowane przewoźnikom. Jak powiedział nam wiceprezes Newagu Józef Michalik rynek lokomotyw w Polsce jest duży, na razie jednak nie widać poważnych zamówień. I dodał, że firma z Nowego Sącza przygląda się każdemu postępowaniu, którego przedmiotem są lokomotywy. Poważnie rozważony zostanie także start w przetargu na dostawę elektrowozów dla PKP Intercity.

Przypomnijmy, że jakiś czas temu Zbigniew Konieczek apelował również o niemodernizowanie ezt-ów serii EN57. Jego zdaniem jednostki te powinny zostać zastąpione przez nowe pociągi, zaś ich naprawa jest w dłuższej perspektywie nieopłacalna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
Newag
  • kolejarz – 02.10.2017

    Każda pliszka swój ogon chwali a jak Gryfin stanął w Gliwicach tak stoi. Przykładem udanej modernizacji jest Oleśnicka Rakieta EU07A chwalona przez mechaników i wiecznie rozbabrana EP09 po naprawach w NEWAGU

  • Bolek – 02.10.2017

    Celowo mącisz. Akurat Gryfin, a szczególnie Dragon to niezawodne maszyny, natomiast z tym 07A jest hmm... różnie.

  • bun – 02.10.2017

    Tylko EZTy lub pull-pushe (oczywiście jedno i drugie w systemie przedziałowym). Szlag człowieka trafia jak stoi 20 min. i czeka na zmianę czoła.

  • JanuszJG – 02.10.2017

    Przetarg na modernizację EP07 oraz EU07 nie powinien zostać ogłoszony, bo tak naprawdę te lokomotywy mają już swoje lata, a ich dalsza modernizacja nie ma sensu. Tutaj PKP IC powinno ogłosić jeden wielki przetarg na nowe lokomotywy, które zastąpią EP07 oraz EU07.

  • kolejarz – 02.10.2017

    Bolek - czy widzisz Dragona ciągnącego skład 5-7 wagonów, nawet CARGO poszło po rozum do głowy i składy kontenerowe i samochodowe obsługuje siódemkami. Wiem ze na nowym można dobrze zarobić i NEWAG chce się utrzymać w roli producenta tych pojazdów. Gryfin jakoś nie był na testach w IC ani w PRach. Czyżby NEWAG przespał swoją szansę przy prezentacji swoich pojazdów

  • gutek – 02.10.2017

    przetarg na modernę EU07 już był- wpłynęły oferty z trzech zakładów i cisza

  • mechanik – 02.10.2017

    Modernizacja starych siodemek mija się kompletnie z celem. Konstrukcja sięgająca lat 60, zmęczony materiał, brak chociażby strefy zgniotu a tu jeszcze podniesc predkosc do 160? Jadąc tym sprzętem 120 jest strach w oczach a co dopiero więcej... Powinny być nowe lokomotywy, nowe konstrukcje i takie przetargi,żeby polskie firmy z tego skorzystały.

  • hejter – 02.10.2017

    Niech najpierw poprawią wózki i/lub zawieszenie w impulsach, bo wężykują równo.

  • lukas – 02.10.2017

    Kupią nowe jak te się całkiem rozlecą.

  • mechanik – 04.10.2017

    @hejter Tobie w głowie coś wybitnie wężykuje. Mogę wymienić produkt innej firmy który rzeczywiście wężykuje, a wózki z innego produktu notorycznie gubiły tłumiki wężykowania z powodu bublowatości projektu.Wpis z 02.10 nie jest moim dziełem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!