TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prawie połowa lubuskich składów wyłączona z ruchu
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.06.2019 10:57:19
Prawie połowa lubuskich składów wyłączona z ruchu (foto: UMWL)

Zachodniopomorskie to nie jedyny region, gdzie Przewozy Regionalnie nie potrafią utrzymać w gotowości do jazdy pojazdów otrzymanych od Urzędu Marszałkowskiego. Podobnie jest w województwie lubuskim.

Zachodniopomorskie to nie jedyny region, gdzie Przewozy Regionalnie nie potrafią utrzymać w gotowości do jazdy pojazdów otrzymanych od Urzędu Marszałkowskiego. Podobnie jest w województwie lubuskim.

Województwo Lubuskie udostępnia operatorowi tj. spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o. - 16 spalinowych pojazdów i 3 elektryczne zespoły trakcyjne. W dniu 3 czerwca br. wyłączonych z ruchu było 9 z nich. Przyczyną wyłączeń są głównie obligatoryjne przeglądy wg poziomów utrzymania P1 do P3 oraz naprawy bieżące. Jeden pojazd przechodzi obecnie na nasze zlecenie obligatoryjny przegląd P4 po przejechaniu 600 tys. km. Przeglądy są jednak planowane z odpowiednim wyprzedzeniem i nie powinny być powodem odwoływania kursów. Za każdy odwołany kurs jest zatem naliczana kara umowna – wyjaśnia Michał Iwanowski Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne dopiero w ubiegłym tygodniu ogłosiły przetarg na wykonanie prac przy kilku spalinowych jednostkach. Wybór wykonawcy pewnie jeszcze potrwa.

Lokalne lubuskie media co jakiś czas piszą o odwoływanych kursach w regionie. Dlaczego tak się dzieje?

Głównym źródłem kolejowych problemów transportowych w województwie lubuskim są przedłużające się remonty infrastruktury kolejowej, za które odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Przykładem może tu być remont estakady w Gorzowie Wlkp. Sposób wykonania tego remontu spowodował przerwanie ciągłości odcinka linii kolejowej nr 203 pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem. Podział linii na dwie części zwiększył zapotrzebowanie na tabor, który zamiast jak dotąd obsługiwać jedną trasę, na skutek remontu tymczasowo obsługuje dwie odrębne. Dodatkowym problemem jest fakt, że lubuski tabor stacjonuje głównie w Kostrzynie i Rzepinie, wiec w przypadku awarii, szybkie wysłanie sprawnego pojazdu na odcinek Krzyż-Gorzów Wlkp. jest niemożliwe. Jedyna droga kolejowa do Krzyża prowadzi obecnie przez Poznań lub Szczecin, przy czym również na tych odcinkach trwają remonty ograniczające pozaplanowy ruch pociągów. Remont estakady miał zakończyć się ponad 8 miesięcy temu. Nastąpiło to jednak dopiero 9 czerwca br. Po udrożnieniu linii przez PKP PLK SA sytuacja powinna ulec poprawie. Niezależnie od tego, za każde stwierdzone nieprawidłowości w realizacji przewozu, Województwo Lubuskie zgodnie z zawartymi umowami nalicza operatorowi karę finansową – wyjaśnia Michał Iwanowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
lubuskie
  • Marian Gosik – 11.06.2019

    A tuż tuż Woodstock 👌 i czym wozić?

  • Eryk Przewoźny – 11.06.2019

    A sytuacja tak uległa poprawie po otwarciu estakady, że wczoraj na połowie pociągów z Kostrzyna do Krzyża kursował autobus

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.