Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prawie połowa lubuskich składów wyłączona z ruchu

inforail
11.06.2019 08:57
0 Komentarzy

Zachodniopomorskie tonie jedyny region, gdzie Przewozy Regionalnie nie potrafią utrzymać w gotowoścido jazdy pojazdów otrzymanych od Urzędu Marszałkowskiego. Podobnie jest wwojewództwie lubuskim.

Województwo Lubuskieudostępnia operatorowi tj. spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o. – 16spalinowych pojazdów i 3 elektryczne zespoły trakcyjne. W dniu 3 czerwca br.wyłączonych z ruchu było 9 z nich. Przyczyną wyłączeń są głównie obligatoryjneprzeglądy wg poziomów utrzymania P1 do P3 oraz naprawy bieżące. Jeden pojazdprzechodzi obecnie na nasze zlecenie obligatoryjny przegląd P4 po przejechaniu600 tys. km. Przeglądy są jednak planowane z odpowiednim wyprzedzeniem i niepowinny być powodem odwoływania kursów. Za każdy odwołany kurs jest zatemnaliczana kara umowna – wyjaśnia Michał Iwanowski Rzecznik Prasowy ZarząduWojewództwa Lubuskiego.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Przewozy Regionalnedopiero w ubiegłym tygodniu ogłosiły przetarg na wykonanie prac przy kilkuspalinowych jednostkach. Wybór wykonawcy pewnie jeszcze potrwa.

Lokalne lubuskie media co jakiś czas piszą o odwoływanychkursach w regionie. Dlaczego tak się dzieje?

Głównym źródłemkolejowych problemów transportowych w województwie lubuskim są przedłużającesię remonty infrastruktury kolejowej, za które odpowiada PKP Polskie LinieKolejowe SA. Przykładem może tu być remont estakady w Gorzowie Wlkp. Sposóbwykonania tego remontu spowodował przerwanie ciągłości odcinka linii kolejowejnr 203 pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem. Podział linii na dwie części zwiększyłzapotrzebowanie na tabor, który zamiast jak dotąd obsługiwać jedną trasę, naskutek remontu tymczasowo obsługuje dwie odrębne. Dodatkowym problemem jestfakt, że lubuski tabor stacjonuje głównie w Kostrzynie i Rzepinie, wiec wprzypadku awarii, szybkie wysłanie sprawnego pojazdu na odcinek Krzyż-GorzówWlkp. jest niemożliwe. Jedyna droga kolejowa do Krzyża prowadzi obecnie przezPoznań lub Szczecin, przy czym również na tych odcinkach trwają remontyograniczające pozaplanowy ruch pociągów. Remont estakady miał zakończyć sięponad 8 miesięcy temu. Nastąpiło to jednak dopiero 9 czerwca br. Po udrożnieniulinii przez PKP PLK SA sytuacja powinna ulec poprawie. Niezależnie od tego, zakażde stwierdzone nieprawidłowości w realizacji przewozu, Województwo Lubuskiezgodnie z zawartymi umowami nalicza operatorowi karę finansową – wyjaśnia MichałIwanowski.


Komentarze