TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pracownicy Kolei Mazowieckich od kuchni [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.11.2017 11:19:57 1 komentarz
Pracownicy Kolei Mazowieckich od kuchni [FILM]

W ciągu każdej doby na tory Mazowsza wyrusza blisko 800 pociągów Kolei Mazowieckich, którymi podróżuje około 170 tysięcy osób. Do ich obsługi spółka zatrudnia ponad 600 maszynistów oraz ponad 550 kierowników pociągów i konduktorów.

W ciągu każdej doby na tory Mazowsza wyrusza blisko 800 pociągów Kolei Mazowieckich, którymi podróżuje około 170 tysięcy osób. Do ich obsługi spółka zatrudnia ponad 600 maszynistów oraz ponad 550 kierowników pociągów i konduktorów.

O prawidłową obsługę podróżnych dbają także kasjerzy i informatorzy. Ale zanim skład pojawi się na torach, musi zostać odpowiednio przygotowany. Tym zajmują się pracownicy Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich – łącznie ponad 640 osób zatrudnionych w czterech lokalizacjach. Z okazji Święta Kolejarza zachęcamy do bliższego przyjrzenia się kolejarskiej służbie, którą wykonują dla nas – pasażerów.

Koleje Mazowieckie posiadają cztery sekcje: Warszawa Grochów, Warszawa Ochota, Tłuszcz i Sochaczew.

Nad każdą czuwa jej naczelnik. Sekcja pracuje całą dobę – nigdy nie śpi. Na brak pracy nie można tutaj narzekać. Przeglądy i naprawy trwają 24 godziny na dobę przez cały rok.

- Musimy mieć świadomość tego, że osoby z zaplecza technicznego są bardzo ważne. Na co dzień ich nie widać, ale efekt ich codziennej pracy to prawie 800 pociągów uruchamianych w ciągu doby. Na tych ludziach spoczywa ogromna odpowiedzialność. To od słuchu rewidenta, czy od sprawnego oka mechanika zależy bezpieczeństwo podróżnych. Święto Kolejarza to dobra okazja, aby dokładniej przyjrzeć się ich pracy – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Wykonywane w sekcji napraw czynności to praca zespołowa wielu osób z rożnych brygad, które muszą połączyć swoje działania, aby pociąg mógł wyjechać. Należą do nich: rewidenci, zwrotniczy, manewrowi, pracownicy utrzymania, mistrzowie nadzorujący, dyżurni ruchu, ustawiacze, brygadziści oraz dyspozytorzy.

Cykl przeglądowo-naprawczy pojazdu składa się z 5 poziomów utrzymania, tj. P1, P2, P3, P4, P5. Czynności przeglądowe wykonywane w poszczególnych poziomach są zawarte w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU), a ich zakres uzależniony jest od zabudowanych w pojeździe podzespołów oraz jego wyposażenia. DSU oparte jest na Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR) podzespołów zabudowanych w pojeździe, zgodnie z wymaganiami producenta.

Z blisko 800 pociągów w dobie z Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów wyrusza około 100. Łącznie jest tu utrzymywanych 127 sztuk taboru – 11 rożnych typów. Każdy z tych pojazdów ma swoje DSU, które określa interwały przeglądowe. W sekcji odbywają się przeglądy poziomu utrzymania P1,P2 oraz P3.

A oprócz tego wiele innych prac zapewniających sprawność pojazdu. Pracownik obsługujący pojazd musi posiadać wiedzę dotyczącą wszystkich tych czynności, a w związku z tym musi posiadać wysokie kwalifikacje.

- Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów to miejsce, gdzie rozpoczyna się i kończy proces związany z eksploatacją pojazdów. W sekcji odbywa się szereg prac, których podróżny na co dzień nie widzi.

To jest swego rodzaju tajemnica zawodowa, ale dla ludzi, którzy wykonują te czynności, to ciężka codzienna praca – mówi Henryk Bakalarski, naczelnik Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów.

Kolejarz to nie tylko maszynista, kierownik i konduktor. To także kasjerka, ustawiacz, manewrowy, pracownik warsztatu – to o wiele większa grupa ludzi pełniących swoją służbę na rzecz pasażerów, wykonujących odpowiedzialną pracę, której na co dzień nie widzimy, ale jej efekty codziennie odczuwamy.

W Ich Dniu - w Święto Kolejarza - ale też na co dzień, wsiadając do pociągu, pamiętajmy, że na jego uruchomienie ciężko pracowało grono Kolejarzy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
  • Nie jestem polonistą a wiem – 27.11.2017

    Można napisać np. "Warsztaty KM od kuchni" albo "Dział taboru KM od kuchni", ale "Pracownicy KM od kuchni"????!!!! Serio?! Chyba, że autor ma na myśli kucharzy i kelnerów, których raczej KM nie zatrudniają...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.