TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Prace na linii Węgierska Górka – Zwardoń są wstrzymane. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.04.2019 10:29:10
Prace na linii Węgierska Górka – Zwardoń są wstrzymane. Dlaczego? (mat. pras.)

PKP PLK wstrzymały prace rewitalizacyjne na linii Węgierska Górka – Zwardoń. Dlaczego?

PKP PLK wstrzymały prace rewitalizacyjne na linii Węgierska Górka – Zwardoń. Dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w stanowisku Ministerstwa Infrastruktury, po poruszeniu tej kwestii przez posła Kazimierza Matusznego. Projekt pn. "Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice - Bielsko-Biała - Zwardoń (granica państwa)" znajduje się na liście rezerwowej projektów finansowanych z Funduszu Spójności w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku – wyjaśnił wiceminister Andrzej Bittel.

Z uwagi na wykorzystanie całej dostępnej alokacji środków prace na odcinku Węgierska Górka – Zwardoń obecnie nie są planowane. W ramach środków krajowych przewidziano realizację wybranych elementów ww. projektu. Ze względu na możliwość najefektywniejszego wykorzystania dostępnych środków finansowych prace zostały skupione przede wszystkim na odcinku Bielsko-Biała Lipnik - Węgierska Górka. Wskazane roboty prowadzone są od 2017 r., a ich zakończenie planowane jest w 2023 roku.

Bittel łagodząc nieco sytuację dodał, że w Spółce PKP PLK prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową UE 2021 – 2027. Ich zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków. W ramach powyższych analiz uwzględniono linię kolejową nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Zwardoń w związku z jej przynależnością do sieci bazowej TEN-T i koniecznością dostosowania jej do wymogów wskazanej sieci do 2030 r. Dopiero po zakończeniu ww. działań oraz określeniu wielkości i ostatecznych źródeł finansowania dla wybranych projektów będą wdrażane działania przygotowawcze (studia wykonalności). Ostateczna lista projektów będzie również uwarunkowana dostępnością środków finansowych oraz decyzjami na poziomie rządowym. Na obecnym etapie nie jest możliwe określenie lat realizacji oraz szczegółowego zakresu inwestycji.

Czyli jak w PLK. Co masz zrobić dziś zrób jutro albo wcale…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
rewitalizacja
Zwardoń
Andrzej Bittel
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.