Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prace na linii Grabowno Wielkie – Zduny na półmetku

inforail
24.08.2018 09:34
0 Komentarzy

Do 155 mln zł PKPPolskie Linie Kolejowe zwiększyły zakres modernizacji linii Grabowno Wielkie –granica woj. dolnośląskiego przed Zdunami.

Dzięki dodatkowym 42 mln zł na wszystkich, siedmiu stacjachi przystankach przebudowane zostaną perony, będzie kompleksowa wymiana sieci iremont wiaduktów. Finansowanie jest zapewnione ze środków budżetowych.

Pasażerowie znacząco skorzystają na przebudowie liniiGrabowno Wielkie – granica województwa dolnośląskiego przed Zdunami. Nawszystkich stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie,Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowanezostaną perony. Będą przystosowane dla obsługi podróżnych z ograniczonymimożliwościami poruszania się. Wyposażenie obiektów w wiaty, tablice informacyjneoraz oświetlenie zapewni oczekiwany standard korzystania ze stacji.Przebudowywana, z dostosowaniem dla potrzeb wymijania się pociągów, jest stacjaBukowice Trzebnickie. Takie rozwiązanie zwiększy przepustowość linii.

Dodatkowe środki umożliwią kompleksową wymianę siecitrakcyjnej na całej długości 40.kilometrowego odcinka linii. obiektyinżynieryjne, wiadukty i przepusty, zostaną wyremontowane. Odnowione,wzmocnione obiekty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowycho nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granicawojewództwa dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych,ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia w kierunku północnym.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym wGrabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy naodcinku Grabowno Wielkie – Milicz. Podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwana przejazdach kolejowych. 19 przejazdów otrzyma nową nawierzchnię drogową,zainstalowane będzie nowe oświetlenie, Na 12. przejazdach będą zamontowane noweurządzenia zabezpieczające i monitorujące. Usprawnienie i podniesienie poziomubezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej iradiowej łączności kolejowej.

Przebudowa za półmetkiem

Przygotowany jest peron w Grabownie oraz część praczwiązanych z budową mijanki w Bukowicach Trzebnickich. Na odcinku 30 kmwymieniono tor i ustawione zostały konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Stojąjuż nowe maszty telekomunikacyjne. Kończą się prace przy trasach kablowych dlaurządzeń zabezpieczających i telekomunikacyjnych oraz prace związane zodwodnieniem.

Głównym efektem prac będzie sprawna jazda pociągów, czylidogodne podróże pasażerskie i przewózładunków z prędkością 80-120 km/godz. Będzie mogło jeździć więcej pociągów,gdyż zostanie zwiększona przepustowość i podniesiony poziom bezpieczeństwaruchu. Inwestycja zdecydowanie poprawi możliwości transportu towarów kolejąmiędzy Dolnym Śląskiem a Wielkopolską. Dobry stan tej linii to m.in.ograniczanie ładunków na drogach i odciążenie innych tras kolejowych,przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego.

Zakończenie modernizacji odcinka Grabowno Wielkie – granicawojewództwa dolnośląskiego, wzwiększonym zakresie, przewidywane jest do listopada br. Prace finansowane sąze środków budżetowych. Wykonawcą robót jest firma TORPOL S.A.


Komentarze