TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Poznański projekt rewitalizacji nabrzeży odrzucony w WRPO
InfoShip.pl - Opublikowano: 20.01.2017 15:44:45
Poznański projekt rewitalizacji nabrzeży odrzucany w WRPO

Urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego ocenili negatywnie wniosek miasta i RZWG, zwracając uwagę na brak związku przebudowy linii brzegowej rzeki z retencją, która była celem konkursu.

Poznań stara się wykorzystywać wszystkie szanse na pozyskanie środków, za które można byłoby przeprowadzić prace związane z rewitalizacją poznańskiego odcinka Warty.

To dlatego, wspólnie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej (RZGW) w Poznaniu, wystartowało w konkursie na dotację z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w ramach poddziałania "Mała retencja". Ok. 36 mln zł, pozyskanych w ramach tego programu, miało zostać przeznaczone na przebudowę czterokilometrowego nabrzeża Warty.

Rzeka Warta

Rozpatrujący wnioski o dotację urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego wniosek miasta i RZWG ocenili negatywnie, zwracając uwagę na brak związku przebudowy linii brzegowej rzeki z retencją, która była celem konkursu.

- Specjaliści z RZGW zaproponowali miastu złożenie wniosku o dofinansowanie w konkursie na poprawę retencji korytowej rzeki Warty. Miasto - dołączyło się do tych starań jako formalny lider projektu, ponieważ zależy mu na bezpieczeństwie w zakresie gospodarki przeciwpowodziowej oraz na aktywizacji rzeki Warty na miejskim odcinku. Postanowiliśmy spróbować, skoro specjaliści z RZGW widzieli szansę na pozytywne rozstrzygnięcie i przyznanie środków - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, zastępca dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Miastu zależy na rozwoju terenów nadwarciańskich. Do realizacji tego celu potrzebne są zmiany w nadrzecznej infrastrukturze - m.in. przebudowa nabrzeża. Dziś jest betonowe i raz po raz wymaga remontów.

- Chcemy, by nadrzeczna infrastruktura w mieście uległa zmianie. Paradoks polega na tym, że ta infrastruktura nie należy do miasta. Wszystko, co możemy zrobić w tej sprawie, to współdziałanie z RZGW. Na etapie powstawania wniosku stwierdziliśmy, że miastu zależy na inwestycji, która sprawi, że poprawi się bezpieczeństwo i estetyka brzegów Warty na czterokilometrowym, staromiejskim odcinku rzeki. To dlatego zdecydowaliśmy się wystartować wspólnie z RZGW w konkursie - tłumaczy Grzegorz Kamiński i podkreśla, że beneficjentem 90 proc. z kwoty dotacji miał być odpowiadający za nabrzeże Warty RZWG w Poznaniu.

Po negatywnej ocenie konkursowego wniosku miasto i RZGW nie składają broni.

- Jako miasto staramy się wykorzystywać wszystkie dostępne szanse na wsparcie. To dlatego zdecydowaliśmy się na start w tym dość trudnym konkursie na dotację. Według naszych interpretacji projekt wpisuje się w ramy WRPO. Pamiętajmy, że jest to formuła konkursu. Ktoś wygrywa, a komuś się to nie udaje. Złożyliśmy odwołanie. Jeśli odwołanie nie przyniesie skutku - miasto wspólnie z RZGW będzie szukało innych źródeł finansowania nadwarciańskich inwestycji. Niewykluczone, że część prac będzie wykonywana etapami, z pieniędzy budżetu miasta - mówi dyrektor Kamiński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warta
Port Poznań RZGW Poznań
unia
RPO
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.