TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Powstanie studium wykonalności dla rozbudowy linii kolejowej w Obornikach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.07.2019 14:10:16 1 komentarz
Powstanie studium wykonalności dla rozbudowy linii kolejowej w Obornikach (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę drugiego toru i dodatkowego przęsła mostu kolejowego w Obornikach Wielkopolskich na linii Poznań - Piła.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę drugiego toru i dodatkowego przęsła mostu kolejowego w Obornikach Wielkopolskich na linii Poznań - Piła. W piątek (5 lipca) podpisano umowę na opracowanie studium wykonalności, w ramach którego przeprowadzona będzie analiza inwestycji.

Realizacja przedsięwzięcia umożliwi przejazd większej liczby pociągów na trasie z Poznania do Piły. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest po 2020 r. Inwestycja zakłada budowę drugiego toru wraz z nową siecią trakcyjną na odcinku o długości ponad 2 km między posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most, a stacją Oborniki Wielkopolskie. Na Warcie wybudowane zostanie nowe przęsło mostu kolejowego, które zapewni dwutorowy ruch pociągów. Spółka podała w piątek w komunikacie prasowym, że dzięki temu na trasę pomiędzy Poznaniem a Piłą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.

Analiza, która zostanie przygotowana w ramach studium wykonalności, określi zakres planowanych prac. Będzie uwzględniać m.in. potrzeby komunikacyjne mieszkańców miasta i regionu, a także wpływ inwestycji na rozwój miasta oraz województwa. Opracowanie warte ok. 400 tys. zł powstanie dzięki środkom własnym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Dokumentacja będzie gotowa do końca roku. Przygotuje ją konsorcjum Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o. wraz z Instytutem Kolejnictwa.

Rozpoczęcie budowy nowego peronu, mostu i drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich planowane jest po 2020r. Spółka PKP PLK podała, że projekt będzie ubiegać się o dofinansowanie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Prace mają być kontynuacją modernizacji linii Poznań – Piła, która zakończy się w grudniu tego roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Oborniki
  • pyrlander – 05.07.2019

    Między mostem a stacją Oborniki Wielkopolskie. A dalej? bez tego o zwiększeniu przepustowości trasy do piły i Kołobrzegu/Koszalina/Słupska można tylko pomarzyć.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.