TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Poseł Liroy-Marzec bierze się za Pendolino
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.02.2018 10:25:24 2 komentarze
Poseł Liroy-Marzec bierze się za Pendolino

Poseł Liroy-Marzec bierze się za Pendolino i składa do Ministra Adamczyka interpelację w tej sprawie.

Poseł Liroy-Marzec bierze się za Pendolino i składa do Ministra Adamczyka interpelację w tej sprawie.

I pisze w niej, że według Urzędu Transportu Kolejowego, każdego miesiąca pasażerowie pociągów odbywają ponad 20 mln przejazdów. W 2014 roku, po kontrowersjach związanych z przetargiem, rozpoczęła się eksploatacja składów ED250, znanych pod Pendolino pomimo braku systemu wahadłowego nadwozia.

Niestety, w ostatnim czasie obywatele coraz częściej zgłaszają problemy z przejazdami wspomnianymi składami należącymi do PKP Intercity. Pasażerowie skarżą się na przypadki podstawiania składów zastępczych niższej klasy, braku wcześniejszej informacji o zmianie składu, a w konsekwencji zapłaty za usługę niższej jakości – stwierdza poseł Liroy-Marzec.

W takich sytuacjach różnica w cenie biletów nie jest automatycznie zwracana. Pracownicy przewoźnika proponują pasażerom składanie reklamacji. Jednak przewoźnik powinien wiedzieć wcześniej o mających wystąpić niedogodnościach i być przygotowanym do profesjonalnej obsługi pasażerów.

Wobec powyższego, poseł pyta:

Czy prawdą jest, że w ostatnim czasie większość składów ED250 należących do PKP Intercity jest wyłączonych z obsługi pasażerów?

Czy zdarzyły się przypadki przejazdów kolejami niższej klasy, pomimo, że pasażerowie dokonali płatności za usługę przejazdu tzw. "Pendolino"?

Czy różnice w cenie biletów nie powinny być zwracane natychmiastowo?

Dlaczego pasażerowie muszą być narażeni na dodatkową biurokrację, pomimo, że obniżenie jakości usługi nie wynika z ich winy?

Czy istnieje możliwość stworzenia automatycznej procedury zwrotu różnicy w cenie biletów, wynikającej z podstawienia składu zastępczego lub nie pobieranie wspomnianej różnicy przed przejazdem?

Odpowiedź na dwa pierwsze jest oczywista. Pozostałe, cóż. Ciekawe. Czekamy na stanowisko resortu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
bilet
PKP Intercity
  • Piotr Łaban – 05.02.2018

    On już chyba nie jest posłem

  • pyrlander – 05.02.2018

    Jest posłem, tyle tylko, że niezrzeszonym, czyli mikrobem.

  • zeus04 – 05.02.2018

    Ja dziś jechałem zapendolino 4506 w wagonie 136A z 1993 roku i jak dla mnie miał wyższy standard niż ED250

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.