TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ponad 500 tys. zł na utrzymanie systemów na dworcu Łódź Fabryczna
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.06.2017 23:17:29
Ponad 500 tys. zł na utrzymanie systemów na dworcu Łódź Fabryczna

536.551,83 zł zapłacą Polskie Koleje Państwowe za usługę utrzymania systemów i urządzeń na terenie multimodalnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna.

Usługa polegać będzie na zabezpieczeniu stałej gotowości awaryjnej do podjęcia działań mających na celu wykonanie naprawy zgłoszonej awarii ww. systemów lub urządzeń wraz z prowadzeniem dokumentacji wykonywanych czynności oraz dzienników usunięcia awarii. Będzie ją świadczyć konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor – PBDiM. Tylko ono było w stanie, w wyznaczonym terminie objąć usługą utrzymania systemy w całym obiekcie, gwarantując jednocześnie właściwy poziom ich funkcjonowania wraz z zapewnieniem niezwłocznego reagowania w przypadku awarii. Stąd też zawarcie umowy z Konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor – PBDiM, która zabezpiecza PKP PLK S.A., jako właściciela nakładów, zobowiązanego do ponoszenia kosztów utrzymania dworca w okresie trwałości projektu, przed utratą udzielonej mu gwarancji. Konsorcjum jest wykonawcą systemów i urządzeń, co umożliwia kompleksowe utrzymanie całego obiektu z uwagi na szczegółową znajomość zastosowanych rozwiązań, kluczową w przypadku konieczności zdiagnozowania przyczyn awarii i szybkiego ich usunięcia. Wiedza, wynikająca z wykonawstwa systemów, jest także gwarancją wysokiej jakości świadczonych usług. W ramach usługi wykonawca pozostaje w całodobowej gotowości do podjęcia działań serwisu awaryjnego, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych oraz umożliwić szybkie reagowanie w przypadku wystąpienia usterek. Konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor – PBDiM posiada niezbędne unikatowe know-how oraz doświadczoną kadrę specjalistów inżynierów i techników, spełniających wymagania. Posiadana wiedza oraz doświadczenie wynikające z realizacji projektu od podstaw, zadecydowały o tym, iż konsorcjum jako jedyny wykonawca mógł objąć obiekt pełną obsługą, gwarantując jednocześnie wysoki poziom realizacji usług wraz z uwzględnieniem specyfiki pracy dworca – uzasadnia wybór bez przetargu wskazanego konsorcjum PKP. Powierzenie wskazanych we wniosku systemów do utrzymania Konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor – PBDiM, pozwala na zachowanie bezpieczeństwa użytkowników obiektu oraz eliminuje ryzyko wystąpienia przerw w jego funkcjonowaniu. Niewłaściwa obsługa dworca, pełniona w sposób niezgodny z przeznaczeniem i specyfika zastosowanych rozwiązań technicznych, mogłaby doprowadzić do utrudnień w zintegrowanej na dworcu komunikacji kolejowej i samochodowej, spowodować zagrożenie zdrowia i życia zarówno pasażerów jak i pracowników dworca, a także utratę gwarancji – argumentują dalej PKP.



Sprawdź też:
Łódź
dworzec
PKP SA

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.