Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ponad 2 tys. pociągów pod kontrolą Lokalnego Centrum Sterowania Szastarka

inforail
15.04.2020 14:45
0 Komentarzy

Nowe Lokalne CentrumSterowania w Szastarce nadzoruje sprawne i bezpieczne podróże na trasie Lublin- Stalowa Wola.

Pod kontrolą komputerowych urządzeń i zdalnego systemułączności przejechało ponad 2 tys. pociągów, m.in. składów towarowych,kursujących między Lubelszczyzną a Podkarpaciem. LCS powstało w ramach inwestycjiPKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wartej 447 mln zł, realizowanej z ProgramuOperacyjnego Polska Wschodnia.

Efektami inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego są nietylko krótsze i wygodniejsze podróże, ale także wzrost poziomu bezpieczeństwaruchu kolejowego. Równolegle z budową nowych torów montowane są nowoczesnesystemy sterowania, które zapewniają m.in. sprawny przejazd większej liczbypociągów.

Pociągi na ekranachkomputerów

Na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów sprawne prowadzenieruchu pociągów umożliwiają komputerowe urządzenia. Nowoczesne systemykomputerowe zastąpiły układy przekaźnikowe oraz mechaniczne. Lokalne CentrumSterowania w Szastarce od stycznia br. nadzoruje ruch na odcinku Kraśnik –Szastarka – Rzeczyca. Dyżurni ruchu w Szastarce śledzą pociągi na monitorach.Urządzenia zamontowane w torach odnotowują liczbę przejeżdżających pociągów.Dzięki kamerom kolejarze mają stały podgląd na przejazdy kolejowo-drogowe.

Lokalne Centrum Sterowania obejmuje nie tylko Szastarkę, aleteż stację Kraśnik i Rzeczyca oraz przystanki osobowe Sulów, PolichnaKraśnicka, Rzeczyca-Kolonia. Modernizacja i rozbudowa obiektu w Szastarce orazbudowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku Kraśnik –Rzeczyca zostały przeprowadzone w latach 2018-2019.

Modernizacja linii Lublin – Stalowa Wola Rozwadów objęłarównież budowę nowego centrum sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie. Ten LCSoprócz stacji obejmie posterunki Zaklików, Lipa, Stalowa Wola Charzewice, zmożliwością powiększenia obszaru centralnego sterowania o inne stacje. Napozostałych odcinkach ruch jest nadzorowany z LCS-ów w Niedrzwicy i Lublinie.

Nowoczesne lokalne centra sterowania (LCS) wspomagają pracędyżurnych ruchu dzięki „weryfikowaniu” czynności ludzi przez systemykomputerowe. Możliwe jest prowadzenie stałego nadzoru nad ruchem pociągów zjednego miejsca. Lokalne centra sterowania na bieżąco nadzorują i monitorująwszystkie parametry dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Dzięki temuzwiększa się poziom bezpieczeństwa. Nowoczesne urządzenia zapewniają takżewiększa przepustowość linii – możliwość kursowania większej liczby pociągów .

Kolej ułatwiłapodróże na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów

Na linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa pasażerowiekorzystają już z 20 nowych peronów oraz nowego przystanku Stalowa WolaCharzewice. Na podkarpackim odcinku trasy powstaje też drugi nowy przystanekZaklików Miasto. Wykonawca kończy także prace przy elektryfikacji linii.

Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 naodcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 447,2 mln zł netto, dofinansowanieunijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 322,6 mln zł. Więcejinformacji o projekcie na stronie www.plk-polskawschodnia.pl.(PKP PLK)


Komentarze