TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Południe województwa lubuskiego czeka na nowy tabor
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2020 08:45:07
Południe województwa lubuskiego czeka na nowy tabor (foto: UMWL)

Uzupełnienie taboru kolejowego w południowej części regionu lubuskiego, a także lepsze skomunikowanie i uruchomienie dodatkowych połączeń to był temat spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak oraz członka zarządu Marcina Jabłońskiego z samorządowcami oraz członkami Stowarzyszenia Miłośników Kolei Ok1.

Uzupełnienie taboru kolejowego w południowej części regionu lubuskiego, a także lepsze skomunikowanie i uruchomienie dodatkowych połączeń to był temat spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak oraz członka zarządu Marcina Jabłońskiego z samorządowcami oraz członkami Stowarzyszenia Miłośników Kolei Ok1.

Bardzo nam zależy, żebyśmy mieli wymieniony nowy tabor. W tej kwestii, jak w każdej innej, nie ma podziału w województwie na podregiony. W tym przypadku decyduje natężenie ruchu – mówiła marszałek.

Południe regionu czeka na nowy tabor

Spotkanie było odpowiedzią na apel, jaki do urzędu marszałkowskiego skierowało Stowarzyszenie Miłośników Kolei Ok 1, a pod którym podpisali się samorządowcy z południa regionu. Apel dotyczy skierowania w ten rejon województwa jednego z dwóch nowych szynobusów, które samorząd otrzyma w ramach ugody od firmy PESA. Są to pojazdy z homologacją, umożliwiającą poruszanie się po niemieckich torach. Zgodnie z założeniami, pojazdy te będą obsługiwać połączenia na linii 203, Gorzów-Kostrzyn. Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i infrastruktury UMWL Piotr Tykwiński podkreślał, że tabor, który jest w dyspozycji województwa wykorzystywany jest zgodnie z wiedzą i doświadczeniem tam, gdzie natężenie ruchu jest największe. Nie mają tu znaczenia żadne inne czynniki, jak choćby część województwa, przez którą linia przebiega.

Chcemy najefektywniej wykorzystać potencjał, który mamy: ograniczoną liczbę pojazdów oraz środków – wyjaśnił. Na linii 203, gdzie pociągi zostały skierowane, odnotowywane jest największe natężenie ruchu.

Bardzo nam zależy żebyśmy mieli wymieniony nowy tabor, bo jak będą lepsze warunki transportu, to będziemy częściej z niego korzystać – podkreślała marszałek Polak. Nie ma podziału w województwie na podregiony. Decyduje natężenie ruchu. Sprawy transportu kolejowego są priorytetowe. Zwiększamy nakłady mimo niewielkiego budżetu. Niewielkie wsparcie mamy z rządu, który ma większe możliwości – przekonywała.  Niepotrzebne jest formułowanie swoich argumentów w kontrze do innej części regionu. Staramy się równomiernie i systematycznie poprawiać tę komunikację. Poprawiła się współpraca z Przewozami Regionalnymi. Zawsze jesteśmy partnerami, żeby poprawić sytuację, która waszym zdaniem wymaga rozwiązania – dodał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Lubuskie inwestuje w kolej

Podczas spotkania, marszałek Elżbieta Anna Polak podkreślała, że samorząd województwa mocno inwestuje w kolej.  Zwiększyliśmy dofinansowanie do Przewozów Regionalnych. Mamy plany zwiększenia taboru kolejowego. W tym roku PESA dostarczy nam dwa pociągi z homologacją. Kupujemy szynobusy i modernizujemy trasy. Staramy się poprawiać transport kolejowy publiczny, żebyśmy korzystali z niego w jak największym zakresie – wyjaśniła. Mielibyśmy więcej nowego taboru, gdyby nie fakt, że samorząd musi z RPO finansować remont linii kolejowych. Opieraliśmy się długo, bo to nie jest nasze zadanie, ale inaczej nie byłyby realizowane, ale to się odbywa kosztem zakupu taboru. Dużo mówiło się o elektryfikacji linii 203, ale pieniędzy na to nie było. Musimy wybierać, co jest dla regionu bardziej opłacalne. Te wnioski, które dotyczyły lepszego skomunikowania połączeń, są bardzo realne do realizacji. Poprawiamy to – dodała.

Obecni na spotkaniu samorządowcy zwracali uwagę na konieczność poprawienia skomunikowania połączeń, a także włączenia do sieci połączeń lubuskich miast: Lubska, czy Szprotawy. W odpowiedzi członek zarządu Marcin Jabłoński przekonywał, że potrzebne jest także oddolne zaangażowanie. Chcemy prosić Państwa o zaangażowanie, także budżetowe. Jak spróbujemy razem coś zrobić, to możliwości są większe – podkreślał.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
Przewozy Regionalne
tabor
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.