TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Podwyżka cen w Przewozach Regionalnych w pełni uzasadniona
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.12.2019 10:45:40
Podróż EN57 musi kosztować. Podwyżka cen w Przewozach Regionalnych w pełni uzasadniona

Od 15 grudnia 2019 roku Przewozy Regionalne podnoszą ceny biletów. Decyzja ta jest w pełni uzasadniona.

Od 15 grudnia 2019 roku Przewozy Regionalne podnoszą ceny biletów. Decyzja ta jest w pełni uzasadniona.

I tak wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy zdrożeją wszystkie bilety tego przewoźnika. Jest to związane przede wszystkim z cenami energii elektrycznej. Jak wiadomo podstawę taboru Przewozów Regionalnych stanowią EN57, a tam o oszczędnościach energii raczej nie ma mowy. Dlatego trzeba uderzyć pasażera po kieszeni, żeby te jednostki w ogóle wyjechały na trasy. Obecnego Zarządu Przewozów Regionalnych o żaden inny pomysł nie podejrzewamy, więc pasażerowie zapłacą więcej. Przykładowo za przejazd z Gdyni do Helu, w sezonie zwykle w koedukacyjnych warunkach, na plecach (żeby tylko) współpasażera trzeba będzie zapłacić nie 17,10 zł a 18,30 zł.

O dziwo Przewozu Regionalne są na tyle przewidywalne, że podwyżki cen biletów uzasadniają też przewidywalnym wzrostem inflacji. A ta ma bezpośredni związek ze wzrostem kosztów utrzymania taboru kolejowego oraz wyższymi cenami wszystkich opłat wynikających z działalności operacyjnej spółki. I usługami zewnętrznymi. Aż dziwne, że przewoźnik z takowych korzysta, wydawałoby się przecież, że jest samowystarczalny…

Ceny biletów jednorazowych podrożeją od ok. 5,7 do 9 proc., a miesięcznych – od 7,5 do 8,6 proc. To całkiem sporo jak na dość mętne i pokrętne tłumaczenie tych podwyżek przez Zarząd Przewozów Regionalnych. Oczywiście same podwyżki są pewnie zasadne, u innych przewoźników też drożeją bilety, pocieszna jest natomiast nieporadność szefostwa Przewozów Regionalnych, które kompletnie nie radzi sobie z przekazem tej "dobrej" nowiny.

Ostatnia podwyżka cen biletów Przewozów Regionalnych miała miejsce półtora roku temu, w sierpniu 2018 roku.

Zarząd Przewozów Regionalnych zapomniał w całym tym zamieszaniu poinformować, że utrzymanie zabytków jest kosztowne. A że znaczna część taboru tego przewoźnika to kilkudziesięcioletnie EN57, które jak twierdzą niektórzy da się naprawić młotkiem i gwoździem, ale jednak naprawiać trzeba. A to kosztuje. I tym przede wszystkim należało uzasadniać podwyżki cen biletów. Wszakże luksusowa podróż zabytkowym pojazdem musi kosztować!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
bilet