TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Podwyżka cen w Przewozach Regionalnych w pełni uzasadniona
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.12.2019 10:45:40
Podróż EN57 musi kosztować. Podwyżka cen w Przewozach Regionalnych w pełni uzasadniona

Od 15 grudnia 2019 roku Przewozy Regionalne podnoszą ceny biletów. Decyzja ta jest w pełni uzasadniona.

Od 15 grudnia 2019 roku Przewozy Regionalne podnoszą ceny biletów. Decyzja ta jest w pełni uzasadniona.

I tak wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy zdrożeją wszystkie bilety tego przewoźnika. Jest to związane przede wszystkim z cenami energii elektrycznej. Jak wiadomo podstawę taboru Przewozów Regionalnych stanowią EN57, a tam o oszczędnościach energii raczej nie ma mowy. Dlatego trzeba uderzyć pasażera po kieszeni, żeby te jednostki w ogóle wyjechały na trasy. Obecnego Zarządu Przewozów Regionalnych o żaden inny pomysł nie podejrzewamy, więc pasażerowie zapłacą więcej. Przykładowo za przejazd z Gdyni do Helu, w sezonie zwykle w koedukacyjnych warunkach, na plecach (żeby tylko) współpasażera trzeba będzie zapłacić nie 17,10 zł a 18,30 zł.

O dziwo Przewozu Regionalne są na tyle przewidywalne, że podwyżki cen biletów uzasadniają też przewidywalnym wzrostem inflacji. A ta ma bezpośredni związek ze wzrostem kosztów utrzymania taboru kolejowego oraz wyższymi cenami wszystkich opłat wynikających z działalności operacyjnej spółki. I usługami zewnętrznymi. Aż dziwne, że przewoźnik z takowych korzysta, wydawałoby się przecież, że jest samowystarczalny…

Ceny biletów jednorazowych podrożeją od ok. 5,7 do 9 proc., a miesięcznych – od 7,5 do 8,6 proc. To całkiem sporo jak na dość mętne i pokrętne tłumaczenie tych podwyżek przez Zarząd Przewozów Regionalnych. Oczywiście same podwyżki są pewnie zasadne, u innych przewoźników też drożeją bilety, pocieszna jest natomiast nieporadność szefostwa Przewozów Regionalnych, które kompletnie nie radzi sobie z przekazem tej "dobrej" nowiny.

Ostatnia podwyżka cen biletów Przewozów Regionalnych miała miejsce półtora roku temu, w sierpniu 2018 roku.

Zarząd Przewozów Regionalnych zapomniał w całym tym zamieszaniu poinformować, że utrzymanie zabytków jest kosztowne. A że znaczna część taboru tego przewoźnika to kilkudziesięcioletnie EN57, które jak twierdzą niektórzy da się naprawić młotkiem i gwoździem, ale jednak naprawiać trzeba. A to kosztuje. I tym przede wszystkim należało uzasadniać podwyżki cen biletów. Wszakże luksusowa podróż zabytkowym pojazdem musi kosztować!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
bilet
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.