TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Podróżni kilkuset pociągów skorzystali z elektryfikacji linii Węgliniec – Zgorzelec
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2020 13:45:17
Podróżni kilkuset pociągów skorzystali z elektryfikacji linii Węgliniec – Zgorzelec

Już ponad miesiąc szybciej jeździmy pociągiem z Wrocławia przez Węgliniec do Zgorzelca. To efekt elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec na magistrali kolejowej E30.

Już ponad miesiąc szybciej jeździmy pociągiem z Wrocławia przez Węgliniec do Zgorzelca. To efekt elektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec na magistrali kolejowej E30.

Inwestycję o wartości 70 mln zł netto, współfinansowaną z instrumentu CEF – "Łącząc Europę" realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, podróż pociągiem z Wrocławia do Zgorzelca skróciła się nawet do 1h 38 min. Codziennie na trasie kursuje osiem składów ze stolicy Dolnego Śląska do Zgorzelca i z powrotem. Dotychczas brak sieci trakcyjnej między Węglińcem a Zgorzelcem wymagał zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe i kilkanaście minut wydłużał czas przejazdu.

Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec na magistrali E30, łączącej miejscowości na terenie Dolnego Śląska, kilka regionów Polski oraz kraje Unii Europejskiej, sprawia, że podróże są krótsze i wygodniejsze oraz bardziej przyjazne dla środowiska. Inwestycja jest przykładem efektów, uzyskiwanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na 27-kilometrowym zelektryfikowanym odcinku zamontowano 920 słupów oraz 54 bramki trakcyjne. Aby zapewnić wymagane zasilanie dla pociągów elektrycznych oraz urządzeń wykorzystywanych na linii, zmodernizowano podstację trakcyjną w Węglińcu oraz zbudowano dwie nowe w Pieńsku i Zgorzelcu.

Elektryfikacja i skrócony czas przejazdu to również zwiększona przepustowość linii – możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Lepszym warunkom dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym, będą towarzyszyć także udogodnienia dla ruchu towarowego.

Dzięki ukończonej elektryfikacji linii, przewozy ładunków staną się sprawniejsze, szybsze i bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Tym samym więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo. Wykonawcą prac była spółka PKP Energetyka.

Projekt elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec o wartości 70 mln zł netto jest współfinansowana z instrumentu CEF – "Łącząc Europę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Zgorzelec
Węgliniec
elektryfikacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.