Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podróżni kilkuset pociągów skorzystali z elektryfikacji linii Węgliniec – Zgorzelec

inforail
17.01.2020 11:45
0 Komentarzy

Już ponad miesiącszybciej jeździmy pociągiem z Wrocławia przez Węgliniec do Zgorzelca. To efektelektryfikacji odcinka Węgliniec-Zgorzelec na magistrali kolejowej E30.

Inwestycję o wartości 70 mln zł netto, współfinansowaną zinstrumentu CEF – „Łącząc Europę” realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 15grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, podróż pociągiem zWrocławia do Zgorzelca skróciła się nawet do 1h 38 min. Codziennie na trasiekursuje osiem składów ze stolicy Dolnego Śląska do Zgorzelca i z powrotem.Dotychczas brak sieci trakcyjnej między Węglińcem a Zgorzelcem wymagał zmianylokomotyw elektrycznych na spalinowe i kilkanaście minut wydłużał czasprzejazdu.

Elektryfikacja odcinkaWęgliniec – Zgorzelec na magistrali E30, łączącej miejscowości na terenieDolnego Śląska, kilka regionów Polski oraz kraje Unii Europejskiej, sprawia, żepodróże są krótsze i wygodniejsze oraz bardziej przyjazne dla środowiska.Inwestycja jest przykładem efektów, uzyskiwanych przez PKP Polskie LinieKolejowe S.A. dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego – powiedziałArnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na 27-kilometrowym zelektryfikowanym odcinku zamontowano 920słupów oraz 54 bramki trakcyjne. Aby zapewnić wymagane zasilanie dla pociągówelektrycznych oraz urządzeń wykorzystywanych na linii, zmodernizowano podstacjętrakcyjną w Węglińcu oraz zbudowano dwie nowe w Pieńsku i Zgorzelcu.

Elektryfikacja i skrócony czas przejazdu to równieżzwiększona przepustowość linii – możliwość przejazdu większej liczby pociągów.Lepszym warunkom dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak idalekobieżnym, będą towarzyszyć także udogodnienia dla ruchu towarowego.

Dzięki ukończonej elektryfikacji linii, przewozy ładunkówstaną się sprawniejsze, szybsze i bardziej konkurencyjne względem przewozówdrogowych. Tym samym więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi izwiększy bezpieczeństwo. Wykonawcą prac była spółka PKP Energetyka.

Projekt elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec owartości 70 mln zł netto jest współfinansowana z instrumentu CEF – „ŁączącEuropę”.


Komentarze