TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągiem do bydgoskiego lotniska? Do 2020 roku raczej nie
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2017 05:22:23 2 komentarze
Pociągiem do bydgoskiego lotniska? Do 2020 roku raczej nie (foto: PLB)

Czy budowa linii kolejowej do Portu Lotniczego Bydgoszcz jest możliwa? Mamy stanowisko MIB w tej sprawie.

Czy budowa linii kolejowej do Portu Lotniczego Bydgoszcz jest możliwa? Mamy stanowisko MIB w tej sprawie.

Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel w sierpniu 2016 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe, Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego i Zarządu Portu Lotniczego Bydgoszcz podczas którego omówiono możliwość realizacji inwestycji pn.: BiT City II jako kontynuacja Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym – Budowa połączenia kolejowego Trzciniec – Solec Kujawski przez Port Lotniczy – etap I: Budowa linii kolejowej do Portu Lotniczego oraz etap II: Budowa linii kolejowej od Portu Lotniczego do Solca Kujawskiego (łączna wartość obu etapów to 363 mln PLN). Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego wskazał na konieczność rozważenia jednoczesnej realizacji I i II etapu projektu biorąc pod uwagę szerszy aspekt inwestycji, a mianowicie osiągnięcie istotnego oddziaływania na poziomie regionalnym i ponadregionalnym projektu, które jest możliwe jedynie przy założeniu realizacji całości projektu (tj. budowy linii od Trzcińca przez Port Lotniczy do Solca Kujawskiego).

W ocenie PKP PLK zarówno I jak i II etap projektu wymagają przeprowadzenia ponownej analizy pod kątem oceny zasadności ekonomicznej i społecznej projektu. Opracowane wcześniej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) nie spełnia aktualnych wymagań określonych dla Studium Wykonalności perspektywy 2014-2020, dlatego konieczna byłaby jego aktualizacja. Dla etapu II należałoby ponadto wykonać całą dokumentację przedprojektową oraz uzyskać decyzję środowiskową. Należałoby także jednoznacznie rozstrzygnąć kwestie dotyczące podmiotu realizującego projekt oraz zarządzana linią po jej wybudowaniu.

Mając na uwadze powyższe, PKP PLK nie przewidują budowy linii kolejowej Trzciniec – Port Lotniczy Bydgoszcz – Solec Kujawski w perspektywie 2014 – 2020. Bezpośredni projekt obejmujący tę linię nie występuje w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.), Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku oraz nie został wpisany do Kontraktu Terytorialnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego (zarówno na listę podstawową jak i warunkową). Ogranicza to możliwości finansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 oraz ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Ponadto nie jest możliwe uzyskanie finansowania ze środków krajowych z powodu wykorzystania całej obecnie dostępnej alokacji.

Bittel informuje, że PKP PLK prowadzą aktualnie działania mające na celu stworzenie listy projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych perspektywach. W toku przygotowania listy potencjalnych inwestycji kolejowych dla perspektywy po roku 2020 wysłano zapytania do m.in. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz Portu Lotniczego Bydgoszcz SA. Urząd Marszałkowski w przesłanej odpowiedzi nie zgłosił budowy nowej linii do lotniska jako potencjalnego projektu inwestycyjnego, natomiast Port Lotniczy nie udzielił odpowiedzi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Bydgoszcz
lotnisko
kujawsko-pomorskie
  • tymek – 06.11.2017

    budowa linii kolejowej do lotniska , z którego odlatujaprzeciętnie 3 samoloty to gruba przesada.Są lepsze pomysły na zagospodarowanie tej kwoty

  • lidiak – 06.11.2017

    i najśmieszniejsze jest to, że ogólnie jest połaczenie Toruń, Bydgoszcz, Trzciniec - po co robić drugie ??? wystarczy tylko odnoge z przed Trzcińca poprowadzić. a dla pociągu który dowiezie ludzi do samolotu ??? oooo, przepraszam, 3 samolotów. ludzie, te spotkania mają taki sens jak debatowanie nad tym czy opłaca się wysłać gołębia pocztowego na kiężyć, żeby złożył tam jajka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.