TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągi z Łowicza i Sochaczewa przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.09.2018 19:12:58
Pociągi z Łowicza i Sochaczewa przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy (foto: PKP PLK)

Pociągi z Łowicza i Sochaczewa zatrzymują się już przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy – podały PKP PLK. Od dzisiaj (4 września).

Pociągi z Łowicza i Sochaczewa zatrzymują się już przy nowych peronach przystanku Warszawa Włochy – podały PKP PLK. Od dzisiaj (4 września).

Trwają próby i testy nowych torów, sieci trakcyjnej i obiektów na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Projekt o wartości 285 mln zł ma ułatwić dostępność do kolei i podróże w aglomeracji. Przebudowa torów, nowe urządzenia sterowania ruchem umożliwiły zmianę i wygodniejsze połączenia. Na przystanku jest bezpieczne przejście przez tory. Docelowo będzie przejście podziemne. Wykonawca kończy prace.

Sprawdzanie trasy i jazdy testowe przewoźników

14 nowych obiektów inżynieryjnych (przepustów, przejść podzielnych, tunelu drogowego), zostało już poddanych próbom obciążeniowym. 116-tonowa lokomotywa "sprawdzała" nowe konstrukcje na szlakach oraz na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Pruszkowie, Piastowie, Ursusie i Włochach. Podczas badań specjalna aparatura dokładnie zmierzyła parametry obiektów. Wiadukty są już przystosowane do obsługi cięższych i szybszych składów, do 120 km/h. Prędkość maksymalna będzie stopniowo uzyskiwana. Przed pracami było 80 km/h. Do 24 września, czyli do przywrócenia ruchu kolejowego między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą przeprowadzone będą jazdy testowe przewoźników.

Wykonawca zakończył zasadnicze prace. Ułożone są nowe tory, rozwieszona sieć trakcyjna. Gotowe są konstrukcje peronów. Trwają ostatnie prace przy budowie wiat, montażu oświetlenia i nagłośnienia. Ustawiane są ławki, Kontynuowane są prace w przejściach podziemnych i wiadukcie kolejowym w Pruszkowie. 24 września na linię między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wrócą pociągi. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn.

PKP PLK podaja korzyści z modernizacji linii

Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, będzie lepsza oferta podróży. Pasażerowie skorzystają z nowego przystanku w Parzniewie. Poprawi się niezawodność przejazdu, będzie mogła zwiększyć się liczba pociągów. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanych przystankach i stacji w Pruszkowie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Prędkość składów pasażerskich, po uzyskana wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h. Komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Projekt "Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)" jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu "Łącząc Europę".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
przystanek
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.