TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągi wróciły na odcinek Lublin - Kraśnik
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.09.2018 13:11:10 1 komentarz
Pociągi wróciły na odcinek Lublin - Kraśnik (foto: PKP PLK)

Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Jak podały PKP PLK największy projekt POPW wkroczył w kolejny etap.

Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Jak podały PKP PLK największy projekt POPW wkroczył w kolejny etap.

Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik – Zaklików. Efektem inwestycji wartej 367 mln zł będą m.in. krótsze przejazdy i większe bezpieczeństwo – poinformowały PKP PLK.

Prace realizowane na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce. Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i na usprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu. Elektryfikacja głównej linii łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie zwiększy konkurencyjność ekonomiczną regionów i wpłynie na lepsze warunki życia mieszkańców. Realizacja projektu w ramach KPK poprawi sieć kolejową w Polsce Wschodniej, zapewni lepsze połączenia miedzy miastami wojewódzkimi – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają zrealizować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Takie rozwiązanie usprawni komunikację kolejową w aglomeracji lubelskiej, m.in. pozwoli na omijanie przez pociągi towarowe głównej stacji.

Wygodniejsze podróże z Lublina do Kraśnika

Poprawiają się warunki życia mieszkańców Lubelszczyzny. Od września pasażerom wyższy komfort obsługi zapewniają nowe perony na zmodernizowanych stacjach i przystankach. Pasażerowie zyskają dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Oczekiwanym efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Pasażerowie wsiadają już do pociągów z nowych peronów w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Perony są wyposażone w nowe ławki, wiaty, oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Efekty prac widać także na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Poziom bezpieczeństwa na zmodernizowanym odcinku poprawia sygnalizacja przejazdowa na 8 skrzyżowaniach.

Ruszyła przebudowa torów od Kraśnika do Zaklikowa

We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik – Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną. Roboty obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na portalpasazera.pl.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, na linii wybudowane zostaną dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa na trasie zapewni przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana 56 rozjazdów oraz remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK. Lublin
Kraśnik
  • DarekP – 14.09.2018

    Warto dodać, że elektryfikacja linii 68 będzie uzupełniona elektryfikacją linii 71, dzięki czemu połączenie zelektryfikowane obejmie całą trasę z Rzeszowa do Lublina, które pokazało swój potencjał w czasie modernizacji linii kolejowej Rzeszów-Kraków. Dzięki projektom taborowy Intercity Podkarpacie będzie miało bardzo sensowne połączenia w klasie ekonomicznej od Przemyśla (ruch z Ukrainy), przez Rzeszów, Lublin, Warszawę do Bydgoszczy, Gdyni.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.