TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wrócą na trasę Kraków Główny – Skawina
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 02.12.2017 19:19:46 2 komentarze
Pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wrócą na trasę Kraków Główny – Skawina

Od 10 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursować na trasie Kraków Główny – Skawina. Pokonanie tego odcinka ma zająć od 22 do 28 minut. Pierwszy przejazd, promujący nowe połączenie odbył się w sobotę.

Od 10 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursować na trasie Kraków Główny – Skawina. Pokonanie tego odcinka ma zająć od 22 do 28 minut. Pierwszy przejazd, promujący nowe połączenie odbył się w sobotę.

Władze województwa liczą, że krótki czas dojazdu do i z Krakowa skłoni mieszkańców Skawiny i okolicznych miejscowości do rezygnacji z samochodu i wyboru pociągu. Marszałek województwa Jacek Krupa podkreślił w sobotę, że bardzo zależy mu na tym – by mimo remontów prowadzonych na torach kolejowych – utrzymać regularność kursów.

"Chcemy, żeby mieszkańcy Małopolski, którzy podróżują do Krakowa, jeździli bezpiecznie, szybko i komfortowo i w ten sposób mogli bardziej wygodnie realizować swoje ambicje zawodowe i naukowe, dojeżdżali także na zakupy. Nie bez znaczenia jest także, żeby mniej samochodów jeździło po naszych drogach" – powiedział dziennikarzom Krupa. Według niego, dzięki już uruchomionym połączeniom Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na małopolskich drogach codziennie jeździ ok. 12 tys. samochodów mniej.

Jak powiedział dziennikarzom prezes spółki Koleje Małopolskie Grzegorz Stawowy od 10 grudnia pociągi będą kursować co godzinę, a później w miarę postępu prac remontowych na kolei częściej - w godzinach szczytu co 30 minut. "Planujemy tak rozkłady jazdy, żeby dało się z tego pociągu przesiąść do pociągu kursującego na lotnisko w Balicach czy zmieniając peron jechać do Wieliczki albo do Tarnowa" - mówił Stawowy. Dodał, że w miarę, jak będą kończyły się remonty torów, kursów będzie więcej. "Jak tylko będzie okazja, będziemy te rozkłady dogęszczali" – dodał.

Bilet jednorazowy ma kosztować 4,5 zł, a dla studentów niewiele ponad 2 zł. Pokonanie odcinka Kraków Główny - Skawina ma zająć od 22 do 28 minut (w przypadku koniecznych postojów technicznych). Na trasie tej mają jeździć nowoczesne składy wyprodukowane w nowosądeckim Newagu, wyposażone m.in. w klimatyzację i wifi.

Mieszkańcy Skawiny, którzy w sobotę podróżowali pociągiem podkreślali, że takie połączenie jest bardzo potrzebne, bo dzięki niemu nie będą stać w korkach, a sama podróż jest dużo wygodniejsza. "Nie będę już musiała jechać tramwajem przez Kraków na Czerwone Maki, żeby przesiąść się do zatłoczonego autobusu do Skawiny. Nie trzeba będzie czekać ani później stać w korkach. Wsiądę do pociągu, zdejmę płaszcz, w podróży poczytam albo rozwiążę krzyżówkę. To szybsze i dużo wygodniejsze" – mówiła jedna z mieszkanek Skawiny.

W Skawinie trwa remont zabytkowego dworca kolejowego oraz przebudowa okolicznej infrastruktury: ulicy Kolejowej, budowa parkingu park and ride dla 500 samochodów i 60 rowerów oraz budowa ok. 10 km ciągów pieszych i ścieżek rowerowych. Oba te projekty są realizowane przy dofinansowaniu ze środków unijnych. "Prace przebiegają w tej chwili zgodnie z harmonogramem, nie mamy jakichś większych opóźnień, inwestycje powinny się zakończyć w listopadzie przyszłego roku" - mówił zastępca burmistrza Skawiny Tomasz Ożóg.

"Bardzo potrzebujemy połączenia kolejowego z Krakowem. Z naszych badań wynika, że 30 proc. mieszkańców, którzy jeżdżą do Krakowa podróżuje do miejsc, które są dostępne pieszo z kolei. To potencjalne 30 proc. osób, które może z samochodu przesiąść się do pociągu i korzystać z niego bez dodatkowej komunikacji już w Krakowie. Jak często powinien kursować pociąg? Co pół godziny, zwłaszcza w szczycie porannym i popołudniowym, bo wtedy będziemy mieć komfort, który pozwoli zrezygnować mieszkańcom z samochodu" – dodał Ożóg.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
SKA
Skawina
  • mechanik – 03.12.2017

    Ten projekt raczej nie wypali.

  • dddbb – 03.12.2017

    Na razie to była wtopa w postaci braku możliwości przejazdu promocyjnego łącznicą: W związku z pracami uzupełniającymi prowadzonymi od dnia 1.12.2017 r. w trybie awaryjnym przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Bonarka, o których zostaliśmy poinformowani dopiero w dniu dzisiejszym, przejazdy promujące połączenia Kraków – Skawina w dniu 2.12.2017 r. odbędą się na zmienionej trasie: - Skawina (odjazd 11:33) – Kraków Płaszów (przyjazd 11:53)- Kraków Płaszów (odjazd 12:23) – Skawina (przyjazd 12:41) - Skawina (odjazd 13:11) – Kraków Płaszów (przyjazd 13:28)- Kraków Płaszów (odjazd 13:41) – Skawina (przyjazd 13:59) Za powstałe nie z naszej winy zmiany tuż przed wydarzeniem najmocniej wszystkich przepraszamy. Mimo to zapraszamy wszystkich na dworzec kolejowy w Skawinie na godzinę 11:00 na prezentację taboru i promocyjne przejazdy.https://malopolskiekoleje.pl/index.php/wydarzenia/67-2017/314-zmiana-trasy-przejazdu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.