TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociągi PKP IC nie wrócą na stacje Wydminy i Stare Juchy. Musi wystarczyć wspólny bilet
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.07.2020 12:45:44
Pociągi PKP IC nie wrócą na stacje Wydminy i Stare Juchy. Musi wystarczyć wspólny bilet (foto: Wikiepdia/Upiór Północy)

Minister Infrastruktury jako organizator przewozów we współpracy z PKP Intercity, jako operatorem kolejowym realizującym przewozy PSC na zlecenie ministra, przeanalizowali rozwiązania dotyczące wprowadzenia postojów na stacjach Wydminy i Stare Juchy.

Minister Infrastruktury jako organizator przewozów we współpracy z PKP Intercity, jako operatorem kolejowym realizującym przewozy PSC na zlecenie ministra, przeanalizowali rozwiązania dotyczące wprowadzenia postojów na stacjach Wydminy i Stare Juchy – podał wiceminister infrastruktury Rafał Weber.  

Analiza wykazała, że ww. stacje charakteryzuje typowo regionalne zapotrzebowanie na przewozy. Ideą przewozów międzywojewódzkich jest realizowanie przewozów dalekobieżnych, a więc zapewnienie połączeń między dużymi ośrodkami miejskimi w całym kraju, a następnie skomunikowanie mniejszych ośrodków, które znajdują się na trasach pomiędzy większymi miastami. Na omawianej linii kolejowej pociągi uruchamiane przez PKP Intercity zatrzymują się we wszystkich mijanych miastach powiatowych oraz miastach liczących ponad 10 tysięcy mieszkańców, a także w mniejszych miastach, jeżeli odległość między postojami wynosi co najmniej 50 km.

Według Rafała Webera w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018 na stacjach Wydminy i Stare Juchy zatrzymywał się sezonowy pociąg TLK 18171/81170 "Posejdon" relacji Białystok – Szczecin Gł. – Białystok. Dane sprzedażowe PKP Intercity wskazują, że wymiana pasażerska na stacjach Wydminy i Stare Juchy była na znikomym poziomie i wynosiła 1,2 osoby na zatrzymanie pociągu na stacji Wydminy oraz 0,9 osoby na stacji Stare Juchy.

Linia kolejowa numer 38 jest głównym szlakiem łączącym Gdańsk i Olsztyn z Białymstokiem, dlatego istotnym jest uzyskanie na tej trasie atrakcyjnego czasu przejazdu, konkurencyjnego względem transportu drogowego.

Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt, że województwo warmińsko-mazurskie prawie na całym obszarze jest regionem atrakcyjnym turystycznie i wyznaczenie postojów we wszystkich gminach w sposób znaczący wydłużyłoby czas przejazdu. Wyjaśniam, że dowóz mieszkańców mniejszych miejscowości do stacji, na których można przesiąść się do pociągów dalekobieżnych, leży w kompetencji przewoźników regionalnych, których pociągi uruchamiane są w porozumieniu i na zlecenie Marszałków Województw. Korzystanie przez pasażerów z podróży łączonych pociągami dwóch przewoźników jest ułatwione poprzez wprowadzenie oferty "Wspólny bilet" – wskazał wiceminister.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Ministerstwo Infrastruktury
umowa