TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pociąg idealny na Półwysep Helski?
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.09.2017 14:00:27 7 komentarzy
Pociąg idealny na Półwysep Helski? (wiz. ARP)

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl trzy podmioty rozpoczęły prace nad nowym, hybrydowym pociągiem. Spalinowo-elektrycznym. Idealnym na Półwysep Helski?

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl trzy podmioty rozpoczęły prace nad nowym, hybrydowym pociągiem. Spalinowo-elektrycznym. Idealnym na Półwysep Helski?

Identyfikujemy znaczną liczbę połączeń, gdzie moglibyśmy wykorzystać pojazdy z napędem hybrydowym – mówił Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych, a więc przewoźnika, który ma jako pierwszy eksploatować te jednostki. Konkrety co do tras jednak nie padły.

Wstępnie jesteśmy zainteresowani zakupem około 30 sztuk. Wynika to z potrzeby podnoszenia jakości naszych usług w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku przewozów a także oczekiwań podróżujących. Chcemy zaoferować naszym pasażerom jak najwyższą jakość obsługi. W ramach projektu będziemy wspierać naszych partnerów doświadczeniem i wiedzą. Jako największy przewoźnik pasażerski w Polsce mamy w tym zakresie unikalne kompetencje – dodał Krzysztof Zgorzelski.

Trasa Gdynia – Hel wydaje się być idealna do obsługi przez jednostki hybrydowe. Pytanie tylko, czy sprawdzą się one w szczycie wakacyjnym? Jak poinformowano pojazd z mieszanym napędem, tj. wyposażony zarówno w napęd elektryczny i spalinowy, jest alternatywą dla przewoźnika wykorzystującego pojazdy spalinowe i elektryczne na jednej linii komunikacyjnej. Służyć ma głównie do realizacji przewozów w ruchu regionalnym i może być eksploatowany na liniach zelektryfikowanych jak i bez dostępu do elektryfikacji. Linia helska zatem idealnie wpisuje się w te uwarunkowania. Wprowadzenie do ruchu jednostek Plus mogłoby zamknąć dyskusję na temat elektryfikacji linii na Półwysep Helski. Tym bardziej, że jak zapowiedział Prezes Zarządu PTS użytkowanie PLUSA ze względu na jego właściwości będzie zdecydowanie tańsze niż eksploatacja pojazdów spalinowych. Wynika to między innymi z wagi pojazdu, niższej niż w przypadku analogicznego pojazdu o napędzie spalinowym.

Wracając do Helu. Trasa Gdynia – Hel w znacznej części nie jest obecnie zelektryfikowana. Pod drutem hybryda mogłaby zatem jechać tylko do Redy. Dalej mielibyśmy jazdę na silniku spalinowym. Czy PLUS będzie na to gotowy? Na tę chwilę aż tak wielu szczegółów tego projektu nie mamy. Optymistycznie podchodząc do tematu należy zauważyć, że na jego realizację przeznaczonych ma zostać prawie 30 mln zł. Prace mają zostać wykonane do końca 2019 roku. Wydaje się zatem, że to inwestycja bardziej opłacalna niż elektryfikacja, która według informacji MIB mogłaby ruszyć dopiero w 2020 roku.

Linia helska to nie jedyna nadmorska alternatywa dla PLUS-a. Mógłby on z powodzeniem kursować także do Łeby. Tu znaczna część linii jest już zelektryfikowana. Silnik dieslowski byłby wykorzystywany jedynie na odcinku Lębork – Łeba.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hel
Przewozy Regionalne
hybryda
  • gość – 20.09.2017

    nic dodać nic ująć normalnie Impuls 3

  • Zetes – 20.09.2017

    Bez dobudowania drugiego toru pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem bezpośrednie kursy pociągu hybrydowego z Trójmiasta do Łeby wydają się mało realne... ewentualnie czas podróży byłby niezbyt zachęcający dla ewentualnych pasażerów.

  • PawelNed – 21.09.2017

    Gdyby był piętrowy to dałby radę a tak śledzie w puszce

  • pes – 21.09.2017

    Sympatyczniejszy, ładniejszy ten impuls 3 od pancernego elfa 2

  • kolejFAN – 22.09.2017

    drut do wielkiej wsi, od wielkiej wsi do helu - trzecia szyna

  • wqsd – 22.09.2017

    Idealny na HEL byłby skład SU160*+6xBdhpumn+Bh przebudowana w połowie na rowerowy. Przygotować takich 6 składów i wystarczy. Do/odbudować ze 3-4 mijanki i puścić w relacji Gdynia - Hel i Reda - Hel. Póki są bohuny...*ale sprawna, albo okularnik

  • okl – 26.09.2017

    Bardzo fajne, spójne czoło. Bez różnych "brewek, fałdek i falek". Jeśli to jest Impuls, to wygląda dużo lepiej niż wersja II... No i wreszcie udało się stworzyć osłonę sprzęgu...Co do linii Helskiej, to może faktycznie lepszy byłby pociąg złożony z dwutrakcyjnej lokomotywy (Gama/Griffin) i wagonów piętrowych wraz ze sterowniczym (np. te od PESY dla KM). Można by wówczas elastycznie kształtować pojemność i żadne sezony urlopowe nie straszne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.