Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po CMK nawet o 30 minut dłużej. Problemy z zasilaniem

inforail
02.12.2017 10:22
0 Komentarzy

Od czwartku brakstabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej siecienergetycznej na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Jak informują PKP PLK sytuacja wymaga od kolejarzydodatkowych czynności, które mogą powodować dłuższe nawet ok. 30 min przejazdyskładów m.in. na trasie Warszawa – Kraków, Gliwice – Warszawa, Kraków – Gdynia.Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by sytuacja na CMK niewpływała na kursowanie innych pociągów. Problemy z zasilaniem nie leżą po stroniePKP Polskich Linii Kolejowych lecz zewnętrznych dostawców energii.

Zima nie utrudnia ruchu kolejowego. Wszystkie linie kolejowesą przejezdne – informują PKP PLK. Służby techniczne przez całą dobę czuwająnad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów w zależności od warunkówatmosferycznych. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdnościlinii. W gotowości pozostaje 168 zespołów szybkiego reagowania – do usuwaniausterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do dyspozycji jest 219maszyn do odśnieżania torów. Za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowychmiesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich LiniiKolejowych. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznegoogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Do usuwania awarii w siecitrakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, PLK mogąwykorzystywać również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonegotaboru.


Komentarze