Po CMK nawet o 30 minut dłużej. Problemy z zasilaniem
Od czwartku brakstabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej siecienergetycznej na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Jak informują PKP PLK sytuacja wymaga od kolejarzydodatkowych czynności, które mogą powodować dłuższe nawet ok. 30 min przejazdyskładów m.in. na trasie Warszawa – Kraków, Gliwice – Warszawa, Kraków – Gdynia.Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by sytuacja na CMK niewpływała na kursowanie innych pociągów. Problemy z zasilaniem nie leżą po stroniePKP Polskich Linii Kolejowych lecz zewnętrznych dostawców energii.
Zima nie utrudnia ruchu kolejowego. Wszystkie linie kolejowesą przejezdne – informują PKP PLK. Służby techniczne przez całą dobę czuwająnad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów w zależności od warunkówatmosferycznych. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdnościlinii. W gotowości pozostaje 168 zespołów szybkiego reagowania – do usuwaniausterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do dyspozycji jest 219maszyn do odśnieżania torów. Za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowychmiesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich LiniiKolejowych. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznegoogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Do usuwania awarii w siecitrakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, PLK mogąwykorzystywać również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonegotaboru.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze