TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Po CMK nawet o 30 minut dłużej. Problemy z zasilaniem
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.12.2017 12:22:30 2 komentarze
Po CMK nawet o 30 minut dłużej. Problemy z zasilaniem

Od czwartku brak stabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej sieci energetycznej na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Od czwartku brak stabilnego, właściwego zasilania sieci kolejowej z zewnętrznej sieci energetycznej na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Jak informują PKP PLK sytuacja wymaga od kolejarzy dodatkowych czynności, które mogą powodować dłuższe nawet ok. 30 min przejazdy składów m.in. na trasie Warszawa – Kraków, Gliwice – Warszawa, Kraków – Gdynia. Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by sytuacja na CMK nie wpływała na kursowanie innych pociągów. Problemy z zasilaniem nie leżą po stronie PKP Polskich Linii Kolejowych lecz zewnętrznych dostawców energii.

Zima nie utrudnia ruchu kolejowego. Wszystkie linie kolejowe są przejezdne – informują PKP PLK. Służby techniczne przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów w zależności od warunków atmosferycznych. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii. W gotowości pozostaje 168 zespołów szybkiego reagowania - do usuwania usterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do dyspozycji jest 219 maszyn do odśnieżania torów. Za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowych miesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, PLK mogą wykorzystywać również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonego taboru.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
  • MichalK – 02.12.2017

    Spalinówki się przydadzą do ściągania zdechłych Dartów.

  • soad – 03.12.2017

    Przydadzą się do do zagazowania tej części Europy.Darty przeżyją!!!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.