TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP zapewniają, że są gotowe na upały
- Opublikowano: 08.08.2018 12:30:33
PKP zapewniają, że są gotowe na upały

Sieć kolejowa jest przejezdna. 63 pociągi sieciowe i 157 zespołów szybkiego usuwania usterek jest w stałej gotowości do podjęcia działań w przypadku wystąpienia usterek spowodowanych upałami – podają PKP PLK.

Sieć kolejowa jest przejezdna. 63 pociągi sieciowe i 157 zespołów szybkiego usuwania usterek jest w stałej gotowości do podjęcia działań w przypadku wystąpienia usterek spowodowanych upałami – podają PKP PLK.

Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskich Linii Kolejowych. Są też dodatkowe zapasy wody.

Spółka informuje, że wzmocniła służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Jazdy patrolowe i dodatkowe obchody odbyły się na ponad 2 tys km, m.in. na liniach: Warszawa – Kraków, Trzebinia – Oświęcim, Rybnik – Nędza, czy Krotoszyn – Jarocin. Stan torów jest na bieżąco monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa – podają PKP PLK.

Dostosowujemy działania na sieci kolejowej do warunków atmosferycznych. Zwiększamy liczbę pracowników i sprzętu oraz wprowadzamy dodatkowe patrole i obchody linii, by wakacyjne podróże przebiegały zgodnie z oczekiwaniami pasażerów – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu podróży. Przez całą dobę działa też Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały mogą mieć wpływ na funkcjonowanie niektórych urządzeń. Prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą.

W razie ewentualnych opóźnień pociągów wynoszących powyżej 120 min. pasażerowie mogą skorzystać z napojów, które są wydawane na największych dworcach. PKP S.A. stara się, w miarę możliwości, zapewnić chłodne napoje dla wszystkich pasażerów, którzy doświadczyli trudności w podróży m.in. w związku z wysokimi temperaturami. Grupa PKP pamięta również o podróżujących ze zwierzętami – na 19 dworcach ustawione są miski z wodą. Obsługa dworców będzie niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

By przejazdy przebiegały sprawnie w całym kraju jest rozlokowanych 157 zespołów szybkiego reagowania. Na sieci są także 63 pociągi sieciowe, służące do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej, narażonej na działanie wysokich temperatur. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na sieci kolejowej, w wybranych punktach, zgromadzono dodatkowe zapasy wody na ewentualność potrzeby rozdania jej w przypadku nieplanowanego zatrzymania pociągu. W sytuacji szczególnie wysokich temperatur powołany będzie specjalny zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury, przewoźników i Straży Ochrony Kolei. Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz informacji dostępnej na stronie plk-sa.pl (http://rozklad.plk-sa.pl/WyszukiwaniePolaczen). Pomocą służą także drużyny konduktorskie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
pasażer
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.